Amstel Gold Race 2025 zaterdag 19 april
-
- Forum-lid HC
Waarschijnlijk maakt het toch een groot verschil waar je op het moment rijdt, ik heb eigenlijk heel de dag met groepjes gereden met prima fietsers en dito materiaal vooral veel Canyon op de weg. Zeker niet te warm aangekleed, de meeste met korte mouwen, waarbij ik zelf de armwarmers nog aanhad, vond er best een fris windje staan.
Tevens nauwelijks lopers gezien op de steilere beklimmingen zoals Kruisberg en Eyserbosweg, zelfs op de Keutenberg liepen er hooguit vier of vijf man op het laatste gedeelte.
In voorgaande editie weleens gehad dat je nauwelijks boven kon komen door de lopers en fietsers die opeens afstapte.
Wat dat betreft vond ik juist waar ik in ieder geval fietste het nivo goed.
Tevens nauwelijks lopers gezien op de steilere beklimmingen zoals Kruisberg en Eyserbosweg, zelfs op de Keutenberg liepen er hooguit vier of vijf man op het laatste gedeelte.
In voorgaande editie weleens gehad dat je nauwelijks boven kon komen door de lopers en fietsers die opeens afstapte.
Wat dat betreft vond ik juist waar ik in ieder geval fietste het nivo goed.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Waardeloos. Wij waren vorig jaar bij de RVV en tijdens de toertocht hebben we ook een 60tal kilometers getrapt met soms een stukje parcours, maar zorgden er wel voor dat dat altijd in de juiste richting was.
-
- Forum-lid
Ook een prima dag gehad. Ik vond het allemaal erg gemoedelijk gaan. Het weer was fantastisch, mensen waren over het algemeen vrolijk en de organisatie was weer goed geregeld. Het is natuurlijk wel een drukke bedoening, maar op geen moment het idee gehad dat het te druk was.
Wat ik vervelend vond, was dat mensen soms zonder na te denken op rare plekken stopten en van die figuren die hun fietscapaciteiten veel te serieus nemen en denken dat ze bezig zijn met een ploegentijdrit. Als je wil pochen over je gemiddelde snelheid, ga dan op een andere dag dit rondje fietsen. Maar goed, zal ook wel een beetje passen bij de fietscultuur.
Wat ik vervelend vond, was dat mensen soms zonder na te denken op rare plekken stopten en van die figuren die hun fietscapaciteiten veel te serieus nemen en denken dat ze bezig zijn met een ploegentijdrit. Als je wil pochen over je gemiddelde snelheid, ga dan op een andere dag dit rondje fietsen. Maar goed, zal ook wel een beetje passen bij de fietscultuur.
Heb voor de 2e keer de 240 gefietst. Heb me alleen ingeschreven. Gelukkig stonden vriendin + zoontje als supportersclub langs de weg op 100km. Kon ik mooi wat kleding uitdoen en nieuwe proviand inslaan.
Ik herken overigens maar weinig van het soms negatieve beeld over andere weggebruikers. Natuurlijk heb je aso’s die niet het fietspad pakken. Ik heb welgeteld 1 iemand met piepende schijfremmen gezien. Vond juist veel mooie dure fietsen voorbij komen.
Uiteraard verbaas ik me ook over die enkeling die met 90kg op een 39/25 al die heuvels over moest. Maar de sfeer was over het algemeen heel goed.
Ik herken overigens maar weinig van het soms negatieve beeld over andere weggebruikers. Natuurlijk heb je aso’s die niet het fietspad pakken. Ik heb welgeteld 1 iemand met piepende schijfremmen gezien. Vond juist veel mooie dure fietsen voorbij komen.
Uiteraard verbaas ik me ook over die enkeling die met 90kg op een 39/25 al die heuvels over moest. Maar de sfeer was over het algemeen heel goed.
- CampaYolo
- Forum-lid
Wat betreft piepende remmen was ik wel een van de schuldige.
Velgremmen overigens. Maar misschien had ik een tijdje terug wat voorzichtiger moeten zijn toen ik mijn fiets (en ook mijn velgen) in een sopje zette. Wat een geluid maken ze sindsdien.
Sorry voor eventueel geluidsoverlast.
Velgremmen overigens. Maar misschien had ik een tijdje terug wat voorzichtiger moeten zijn toen ik mijn fiets (en ook mijn velgen) in een sopje zette. Wat een geluid maken ze sindsdien.
Sorry voor eventueel geluidsoverlast.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
- Forum-lid
Heb de 240 gefietst. Op zich goede ervaring, wel erg druk bij de verzorging later op de dag. Hoop mensen niet klaar voor de Keutenberg en Cauberg. Op de Cauberg werd ik helaas na 240km van mijn fiets gereden door iemand die het niet meer trok en ineens naar links uitstuurde.
Paar malloten heb je er altijd bij met deze hordes. Wel paar gevaarlijke situaties, lang niet overal waren verkeersregelaars beschikbaar.
Veel pech gezien, maar procentueel niet zoveel eigenlijk.
Zijn er al ergens foto’s beschikbaar?
Paar malloten heb je er altijd bij met deze hordes. Wel paar gevaarlijke situaties, lang niet overal waren verkeersregelaars beschikbaar.
-
- Forum-lid
https://www.sportograf.com/nlBerrinator schreef: ↑21 apr 2025 17:29 Heb de 240 gefietst. Op zich goede ervaring, wel erg druk bij de verzorging later op de dag. Hoop mensen niet klaar voor de Keutenberg en Cauberg. Op de Cauberg werd ik helaas na 240km van mijn fiets gereden door iemand die het niet meer trok en ineens naar links uitstuurde.
-
- Forum-lid
Is jouw vrouw de fietsende dame met twee vingers in de neus of de wandelende vrouw op het tweede plaatje?
-
- Forum-lid
Als je al moeite hebt met de Cauberg, dan moet je vaker fietsen.
Als je geen moeite hebt met de Cauberg, dan moet je harder fietsen.ColumsbusMJ schreef: ↑21 apr 2025 19:23 Als je al moeite hebt met de Cauberg, dan moet je vaker fietsen.