Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2025

arnold
Forum-lid

arnold 20 apr 2025 17:09

prachtige finale. Verrassende winnaar, goed voor het wielrennen. Want alhoewel buitenaards Pogi is, en ik enorm kan genieten van de master classes die hij keer op keer geeft, wordt het toch wel een beetje voorspelbaar en dus uiteindelijk saai
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

el_loco
Forum-lid

el_loco 20 apr 2025 17:13

daniel1975 schreef: 20 apr 2025 16:52 Mooie finale! Al zie je dat een frisse Remco moeite heeft met een vermoeide Pogi. In de Tour vrees ik voor een saai scenario.
Ik denk dat Evenepoel sowieso geen partij is voor Pogacar en Vingegaard in de grote rondes. In eendagswedstrijden wel, misschien zelfs iets beter op bepaalde parkoersen. Maar in de Tour zie ik hem niet voor het geel meedoen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 20 apr 2025 17:18

daniel1975 schreef: 20 apr 2025 16:52 Mooie finale! Al zie je dat een frisse Remco moeite heeft met een vermoeide Pogi. In de Tour vrees ik voor een saai scenario.
Pogacar vermoeid? Zonder Remco rijdt Pogi 2 minuten weg. In geen enkele eendagswedstrijd met hellingen is Pogi tijdens een solo ooit al terug gehaald en dit door een renner die maanden in de lappenmand heeft gelegen en pas aan zijn 2de koers bezig is. En die kms lang heeft moeten achtervolgen heeft. En een Pogacar die zelfs niet meer op kop wil rijden? Nog nooit gezien.
Remco is echt een topper.
De mooiste koers van het jaar tot nu toe met hulde aan Skjelmose die voor zijn positief koersen meer dan verdiend werd beloond.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 20 apr 2025 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pino
Forum-lid HC

pino 20 apr 2025 17:21

En twee op het podium die geen grote Amstel-fans zijn. Mooi!
Niet zijken maar reiden !

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 20 apr 2025 17:26

Jij ziet echt achter elke boom een wolf staan hè?!
Laat het lekker aandoen man! Wat is er nu mooier dan de verrassing in koers?!
Adversity is the Catalyst of Change

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 20 apr 2025 17:32

Heerlijk spannend koersverloop. Na Milaan-San Remo het mooiste wat ik dit jaar gezien heb. Ook goed voor de toekomstige koersen dat hij, die alles op alles zet om de buitenaardse Pogi terug te gaan halen ondanks een gat van een halve minuut, ook slaagt in dat opzet.

PS. En een verdiende winnaar!
Afbeelding

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 20 apr 2025 17:46

Even retrospectief: het is juist Pogačar die de sfeer maakt in de klassiekers van dit seizoen hoor!!
De overige renners en ploegen proberen juist een controversieel scenario in ere te houden!

Juist een Pogaçar gooit dat op een hoop en steekt een enorme staafmixer in het potje “hoe controleer je een klassieker “

Geweldig toch?! En dat hij daarmee wat energie verbruikt die hij -zoals Vingegaard- beter zou sparen voor zijn grote rondes zal me een worst zijn!
Hij staat er en gaat ervoor. Echt een superheld deze renner.
Iemand waardoor ik zo’n grote fan ben van de wielersport!!!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 apr 2025 18:04

Pogacar heeft zich door Alaphilippe uit zijn tent laten lokken. Hij had hier makkelijk gewonnen als hij had gewacht.

Hulde aan Alaphilippe dus! Remco had in principe slim gekoerst, maar kon niet zonder Skjelmose en ook niet met blijkbaar. Hij was uiteindelijk ook niet sterk genoeg om Pogacar te kloppen.

Opvallend dat Wout gewoon Matthews klopt in de sprint om plek 4. Is het dan toch psychologisch?
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 20 apr 2025 18:07

Dubbeldekker schreef: 20 apr 2025 17:46 Even retrospectief: het is juist Pogačar die de sfeer maakt in de klassiekers van dit seizoen hoor!!
De overige renners en ploegen proberen juist een controversieel scenario in ere te houden!

Juist een Pogaçar gooit dat op een hoop en steekt een enorme staafmixer in het potje “hoe controleer je een klassieker “

Geweldig toch?! En dat hij daarmee wat energie verbruikt die hij -zoals Vingegaard- beter zou sparen voor zijn grote rondes zal me een worst zijn!
Hij staat er en gaat ervoor. Echt een superheld deze renner.
Iemand waardoor ik zo’n grote fan ben van de wielersport!!!
Zet er remco en mathieu ook maar bij! En een dikke duim voor Skjelmose in deze wedstrijd dat hij mee de strijd aan ging. Nu woensdag zien wat de favorieten hun eindschot waard is op een supersteile eindklim en dan op naar LBL.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 20 apr 2025 18:10

Ernie C. schreef: 20 apr 2025 18:04 Pogacar heeft zich door Alaphilippe uit zijn tent laten lokken. Hij had hier makkelijk gewonnen als hij had gewacht.

Hulde aan Alaphilippe dus! Remco had in principe slim gekoerst, maar kon niet zonder Skjelmose en ook niet met blijkbaar. Hij was uiteindelijk ook niet sterk genoeg om Pogacar te kloppen.

Opvallend dat Wout gewoon Matthews klopt in de sprint om plek 4. Is het dan toch psychologisch?
Ja het is de eerste keer dat Pogacar een solo van 50 kms en meer succesvol afrondt zeker? Rijdt er maar 40 sec naar toe . En even vergeten dat Remco ook al een grote inspanning geleverd had na zijn valpartij om terug aan te sluiten?
Laatst gewijzigd door fiedoo op 20 apr 2025 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 20 apr 2025 18:14

Fleche Walonie kijk ik naar uit ja!!
Helaas doet Alejandro Valverde niet meer mee maar dat biedt ruimte voor nieuwe superpunschers!!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 apr 2025 18:16

Dubbeldekker schreef: 20 apr 2025 17:26
Jij ziet echt achter elke boom een wolf staan hè?!
Laat het lekker aandoen man! Wat is er nu mooier dan de verrassing in koers?!
Volgens mij zit er totaal niets negatiefs in mijn post. Was jn elk geval niet zo bedoeld!
Was prachtige finale en hulde voor Skjelmose.

En dat tour-scenario is gewoon een wat mij betreft realistische kijk op komende zomer.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie