Muziek - Een streling voor het oor ...
-
- Forum-lid
Gisteren in de Radio 1 Classics 1000 (VRT) een toch wel verrassende eerste plaats: Imagine van John Lennon.
-
- Forum-lid
Voor mij is dat geen verrassing hoor, is een heel teder lied met mooie tekst en boodschap met veel gevoel/emotie gebracht al of niet onder invloed.
- daniel1975
- Forum-lid HC
In tijden van narigheid komt deze altijd bovendrijven. Tekst zal helaas eeuwig actueel blijven vrees ik.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Sowieso mijn favoriete jaarlijst. Zeker in de middenmoot met hele mooie nummers!Patrick VB schreef: ↑20 apr 2025 10:02 Gisteren in de Radio 1 Classics 1000 (VRT) een toch wel verrassende eerste plaats: Imagine van John Lennon.
Maar ik was ook wel wat verbaasd over de top tien ja. Ik luister altijd trouw elk jaar naar de Classics top 1000 en ben eigenlijk altijd wel verrast over de top 20.
Maar dat is nu net het mooie van die lijst, anders dan de mainstream top 2000 lijst in Nederland die elk jaar dezelfde top 10 heeft.
Adversity is the Catalyst of Change
-
- Forum-lid
Idd zalige lijst, ideaal om, met koptelefoon op, wat tuinklussen uit te voeren.
Dit jaar zelfs met 1001 nummers want ze speelden Jeff Buckley's Hallelujah dubbel ipv de versie van Cohen.
Dit jaar zelfs met 1001 nummers want ze speelden Jeff Buckley's Hallelujah dubbel ipv de versie van Cohen.
-
- Forum-lid
Cohen is toch onnavolgbaar.
-
- Forum-lid
Maar de versie van Buckley vind ik wel veel mooier dan het origineel van Cohen.
Zo ook de versie van “a little help from my friends” die Joe Cocker deed. Zelfs Mccartney zelf zei ooit dat die versie vele malen beter is.
Zo ook de versie van “a little help from my friends” die Joe Cocker deed. Zelfs Mccartney zelf zei ooit dat die versie vele malen beter is.
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Net op het gemak doorheen gescrollt. Leuke afwisselende lijst, maar valt ook wel wat op af te dingen*. Because the Night van Patty Smith op 14??? Hoogste Springsteennummer in de lijstPatrick VB schreef: ↑20 apr 2025 10:02 Gisteren in de Radio 1 Classics 1000 (VRT) een toch wel verrassende eerste plaats: Imagine van John Lennon.

*muziek mag je over discussieren

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dan te bedenken dat hij helemaal niet wilde gaan zingen! Hij wilde alleen liedjes en gedichten schrijven. Dankzij een aanhoudende Judy Collins is hij toch gaan zingen. Gelukkig maar!
Fijne docu over al die coupletten die hij schreef voor Hallelujah.
Prima plan..............nu deze naam valt. Voor het eten dan het album ‘Songs of Leonard Cohen’ van deze woordentovenaar met die prachtige stem. Juist met zo'n album wint de LP het van ieder ander medium. Een LP opzetten van deze meester van de woordkeuze heeft bijna iets sacaraals.................... de naald laten zakken.......
........en begint dat album ook nog eens met dat wonderschone Suzanne.........
+1. Die Buckley moet universeel geboycot wordenGastheerg schreef: ↑21 apr 2025 17:05Dan te bedenken dat hij helemaal niet wilde gaan zingen! Hij wilde alleen liedjes en gedichten schrijven. Dankzij een aanhoudende Judy Collins is hij toch gaan zingen. Gelukkig maar!
Fijne docu over al die coupletten die hij schreef voor Hallelujah.
Prima plan..............nu deze naam valt. Voor het eten dan het album ‘Songs of Leonard Cohen’ van deze woordentovenaar met die prachtige stem. Juist met zo'n album wint de LP het van ieder ander medium. Een LP opzetten van deze meester van de woordkeuze heeft bijna iets sacaraals.................... de naald laten zakken.......
........en begint dat album ook nog eens met dat wonderschone Suzanne.........
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
Niet nodig, hij verliet ons al in 1997. 

-
- Forum-lid
@Gastheerg. Wat mooi, Uw eerbetoon met een tekst bijna zo mooi als dee van Cohen zelf.