Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Amstel Gold Race 2025 zaterdag 19 april

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 apr 2025 10:32

Je had idd fantastische omstandigheden!

Dat drieluik doet mij dus niks. Motiveert eerder omdat je weet dat je er bijna bent en je rijdt van doel naar doel.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

galileo2
Forum-lid

galileo2 20 apr 2025 14:41

uninvitedguest schreef: 19 apr 2025 11:09
daniel1975 schreef: 18 apr 2025 22:01 Maar ben wel heel serieus: beste manier om diefstal tegen te gaan is om niet verplicht je fiets achter te hoeven laten.
Tuurlijk, fiets van pak'em beet gem. 7k+ onbeheerd achterlaten moet gewoon kunnen.....................
Dat zou eigenlijk gewoon moeten kunnen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 apr 2025 07:30

Ik was er ook bij, op uitnodiging van een een advocatenkantoor. Was mijn 2e deelname, de vorige keer was 19 jaar geleden!

Heb een heel mooie dag gehad. Was heel benieuwd hoe de 150 km zou gaan na een winter met vooral lopen en slechts 1000 km op de teller (langste rit 60 km). Maar vreemd genoeg voelde ik me heel goed en qua waardes zat het op gelijk niveau van wat ik normaal trap. Ook de lengte bleek geen probleem en op de klimmetjes kon ik voor mijn gevoel makkelijker dan anders diep gaan.

Ik heb me wel sterk verbaasd over sommige deelnemers. Echt veel mensen die veuls te veel kleding aan hadden (kleding die vaak ook niet uit kon). Met je lange winterbroek, Gabba, buff en lange handschoenen in 20 graden een klim oprijden kan zelf gevaarlijk zijn voor je gezondheid. Bekijken mensen nou echt geen weerberichten? Als je bang bent dat je het koud krijgt doe dan kleding aan die uit kan, zoals windstoppers en arm- en beenstukken. Dit is toch echt geen rocket science.

Verder heel veel krakende en piepende fietsen, soms ook echt gevaarlijk. Ik heb echt meermaals gedacht, je had die 90 euro inschrijfgeld beter uit kunnen geven aan fietsonderhoud. Niet geheel verrassend stond er dan ook een enorme rij bij de mechanische posten.

Veel matige dalers. Mensen die links op de weg gaan lopen. En helaas ook een klein aantal mensen die nog altijd niet begreep dat dit een toertocht is en geen wedstrijd.

Kwaliteit van de organisatie is goed. Al moest je wel even wachten op drinken bij de 1e post. Verder kun je je wel afvragen of een niet-gesloten parcours wel kan met 15.000 deelnemers. Soms was het echt wel op het randje (vooral bij het Drielandenpunt).

BTL
Forum-lid

BTL 21 apr 2025 07:37

Hier de 150 gereden. Prachtige dag en leuk weekend gehad met gisteren mooie koersen voor zowel vrouwen als mannen.

Maar bij de toertocht was het echt ontzettend druk. De gekste situaties onderweg tegengekomen met ander verkeer maar ook met andere wielrenners die niet de toertocht rijden maar zelfs op deze dag nog tegen het parcours in gaan rijden en dan moeilijk doen dat de weg voor iedereen is en men aan de kant moet (feitelijk natuurlijk juist, maar ga nou even een dagje richting België...).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 apr 2025 07:40

Die wielerclubjes is me ook opgevallen. Dat is echt zo ontzettend dom om dat te doen.

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 21 apr 2025 08:04

De 125 gereden. Daar waar de route zich afsplitste van de andere afstanden was het wel een stuk rustiger.
Nog wel 3 kwartier stil gestaan in de file voor een stoplicht.
Op een heuveltje redelijk in het begin (adsteeg?) werd er iemand gereanimeerd, dan zit je toch ineens met een ander gevoel op de fiets.
Ik heb er niets meer over gelezen in de media, dus ik hoop dat het goed is gekomen.

Bij de start heb ik nog een vrouw geholpen haar banden op te pompen, dat kon ze zelf niet. Ook haar voorwiel maar even omgekeerd. :?
En het gedrag van sommige anderen op de fiets, in een groep of in het verkeer... laten we daar maar niet over beginnen.

Tot slot was het toch wat zonniger dan gedacht. Doordat ik de zonnebrand niet nodig achtte heb ik nu weer schitterende lijntjes. :oops:
Ik heb er al met al wel van kunnen genieten, volgende week Luik.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 21 apr 2025 08:51

galileo2 schreef: 20 apr 2025 14:41
uninvitedguest schreef: 19 apr 2025 11:09
daniel1975 schreef: 18 apr 2025 22:01 Maar ben wel heel serieus: beste manier om diefstal tegen te gaan is om niet verplicht je fiets achter te hoeven laten.
Tuurlijk, fiets van pak'em beet gem. 7k+ onbeheerd achterlaten moet gewoon kunnen.....................
Dat zou eigenlijk gewoon moeten kunnen.
Ben ik in theorie helemaal met je eens, alleen is de dagelijkse praktijk al jaren anders.

Bij grote toertochten fietsen de meesten niet alleen, nou, dan blijft er toch iemand achter die ff later zijn inschrijving haalt.
Ben je een kwartiertje later op pad.
Of, wat ik zelf altijd deed als ik wel een keer alleen een grote toertocht fietste, een klein staalkabelslotje om de fiets. Meer dan afdoende om de gauwdieven tegen te houden in dit soort gevallen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

fatmodul
Forum-lid

fatmodul 21 apr 2025 08:55

havana schreef: 21 apr 2025 07:30

Knip, je had die 90 euro inschrijfgeld beter uit kunnen geven aan fietsonderhoud. Knip
€90!? Is dat de gewone inschrijving?

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 21 apr 2025 09:08

Over het materiaal van sommige deelnemers gesproken :lol:
Afbeelding
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 21 apr 2025 09:48

daniel1975 schreef: 19 apr 2025 11:48
Lcsmet schreef: 19 apr 2025 11:16 Bij de RVV voor de gewone fietser werden diegenen zonder bordje er op verschillende plaatsen uitgehaald.
Sommige delen van het parcours, beklimmingen, waren enkel toegankelijk voor ingeschreven, lees betalende, deelnemers.
Stuur een polsbandje oid op, maak een soort van tolpoortjessysteem waar je met de fiets doorheen kunt lopen en dan bordje meekrijgt: regel iets want diefstal komt gewoon heel vaak voor.
Dat er andere oplossingen mogelijk moeten zijn zonder je fiets achter te laten kan ik enkel beamen.
Zeker voor een "grote" organisatie moet dit gewoon mogelijk kunnen zijn.

Heel wat organisaties bieden een kosteloze bewaakte fietsenparking aan maar deze is tijdens de inschrijvingen soms nog niet open.

Wat ik deed als ik alleen was, dan vroeg ik aan een andere deelnemer, die ook alleen was, of hij mijn fiets even wilde bijhouden terwijl ik dan ook hem zou inschrijven. Dat is meermaals gewoon goed gegaan.

En ook zaterdag weer fietsen gestolen uit auto's, achterruit ingeslagen en fiets gepikt.
Lynn Vermote is met Amstel Gold Race en Wanda Ryckx.

Wat een leuk fietsweekendje moest worden eindigt deze morgen in mineur 😕
Achterruit ingeslagen, mijn fiets weg, die van Wanda ligt er wel nog in. Mocht er iemand een Canyon Ultimate CF SL 8 Aero (maat Small) op tweedehandspagina’s zien verschijnen, stuur maar door… Kans is minimaal dat we deze nog terugzien maar je weet maar nooit 🤷🏻‍♀️
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 21 apr 2025 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 21 apr 2025 09:56

Als ik al die ellende lees, ben ik altijd blij dat ik NIET van dat massale gedoe hou. Ik ga wel op een gewoon rustige dag daar fietsen.

Maar voor de mensen die wel geweest zijn: erger je niet, verwonder je slechts !! En ik hoop dat jullie het leuk hebben gehad 😇
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 apr 2025 10:24

rene schreef: 21 apr 2025 09:56
Maar voor de mensen die wel geweest zijn: erger je niet, verwonder je slechts !! En ik hoop dat jullie het leuk hebben gehad 😇
Eens in de zoveel tijd vind ik het ook wel leuk. De verbazing over het (slechte) materiaal, sommigen al wandelen bij een verkeersheuvel, kort-kort bij 10gr of ingepakt bij 21: juist die diversiteit maakt het vaak sfeervol.
Ik heb ooit de 250km van LimburgsMooiste gereden op een stralende dag en was een van mijn leukere fiets dagen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie