Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Toon op het forum

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 17 apr 2025 11:42

Quote uit een ander topic.
Lcsmet schreef: 16 apr 2025 19:13
Dubbeldekker schreef: 16 apr 2025 15:14
Dubbeldekker schreef: 15 apr 2025 22:34 Edit Edwin: Reactie verwijderd wegens off-topic en respectloze toon richting Klein_Verzet.
Ik hoop dat je dan ook alle insinuerende en cryptische berichten van Klein_verzet weghaalt?!
Daar ben ik het volmondig mee eens.
Ik ben afgelopen weken teveel tijd kwijt aan het modereren van wat irritaties tussen (volgens mij maar) een paar forumleden. Ik merk dat ik er zelf mee worstel, omdat het vaak gaat om botte reacties op berichten die - zoals Dubbeldekker ook aangeeft- insinuerend en cryptisch zijn. In de initiële reactie wordt echter meestal niemand rechtstreeks beledigd (anders verwijder ik ze zsm) en als ze genegeerd worden dan is er verder weinig aan de hand.

Ik open hier even een topic voor, omdat ik er zelf wat mee worstel. Ik zie dat het gevoel leeft dat we met twee maten meten, maar zelf zie ik dat anders. Voor mij zit het verschil dus in die eerste (soms vreselijk irritante, maar toch niet beledigende) post en de opvolgende wel beledigende reacties daarop.

Ik snap dat die initiële berichten triggeren, krijg er zelfs soms ook kromme tenen van, maar heb er moeite mee ze te verwijderen. In essentie voldoen ze namelijk aan de forumregels. Wat willen we hier. Moet ik berichten gaan verwijderen die jullie triggeren om zelf beledigend te worden? Ik vind dat een lastig grijs gebied, waar ik meer tijd mee kwijt ben dan ik wil. Of kunnen we hier afspreken dat we niet op iedere insinuatie reageren en af en toe gewoon maar eens iets laten voor wat het is?

Je snapt dat mijn voorkeur uitgaat naar die laatste optie :roll: Ik hoor graag hoe jullie hierover denken?
Afbeelding | Afbeelding

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 17 apr 2025 11:48

Ik gun jou ook een leuke avond.
Mijn voorstel is dus niet meer dan echt nodig te modereren anders heb je hier een dagtaak aan.
Aan ons forumleden om het respectvol te houden en elkaar hier op aan te spreken.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 17 apr 2025 11:55

Eens!

En als je boos bent een nachtje wachten met reageren helpt ook!
Niet boos worden en je schouders ophalen werkt nog beter, ook voor je bloeddruk!
Courir c'est mourir un peu

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 17 apr 2025 12:00

https://www.facebook.com/watch/?v=733993341391744

En collega's zijn in dit geval forum collega's. Zo moeilijk is het niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 17 apr 2025 12:02

Mooi gesproken door bovenstaande forumleden. Mocht het veelplegers niet lukken om de emoties te beheersen, dan zou een afkoelperiode van bijvoorbeeld een week mijns inziens ook ingezet kunnen worden. Dat bekvechten is kinderachtig en niet bevorderlijk voor de sfeer.

Afbeelding.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 17 apr 2025 12:20

Allemaal een voorbeeld nemen aan Toon!
Courir c'est mourir un peu

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 17 apr 2025 12:36

Het is triest dat Edwin hier een topic over moet openen.
Dit forum is voor mij puur om informatie op te halen wat betreft techniek etc. Heb hier de afgelopen al heel wat geleerd en ben vaak geholpen met goed advies en tips. Ik negeer verder vooral alle andere topics, omdat ze nogal snel uit de bocht vliegen. Aardig tegen elkaar zijn kost niets en het zal je verbazen hoe dat naar je terug komt.
Laatst gewijzigd door Kornuit op 17 apr 2025 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 17 apr 2025 12:45

Kornuit schreef: 17 apr 2025 12:36 Het is triest dat Edwin hier een topic over moet openen.
Dit forum is voor mij puur om informatie op te halen wat betreft techniek etc. Heb hier de afgelopen al heel wat geleerd en ben vaak geholpen met goed advies en tips. Ik negeer verder vooral alle andere topics, omdat ze nogal snel uit de bocht vliegen. Aardig tegen elkaar zijn kost weinig en het zal je verbazen hoe dat naar je terug komt.
+1
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

leon1
Forum-lid

leon1 17 apr 2025 13:08

+2

Soms jeuken mijn handen om te reageren. Doe dat echter maar zelden. En die jeuk verdwijnt best snel. ;) En wat Kornuit zegt, het is soms beter sommige topics gewoon te negeren.
Ride bikes, not tanks!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 apr 2025 13:15

Ik snap de insteek van Edwin, en wellicht is dat de meest verstandige. Nav de dames RVV uitspraken van een zeker forumlid heb ik mij er 1.5wk geleden ook behoorlijk stevig mee bemoeid. Ben ik er trots op? Zeker niet, maar soms overheerst mijn rechtvaardigheidsgevoel net even teveel. En om posts die tenenkrommend denigrerend zijn dan maar te laten voor wat het is kost mij moeite.
Maar zal nog vaker tot 10 tellen ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

pino
Forum-lid HC

pino 17 apr 2025 13:23

Van een ander forum: " Don't fight the trolls. They will drag you down to their level and beat you with their experience".
Niet zijken maar reiden !

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 17 apr 2025 13:25

Ik zal niet zeggen dat ik vrij van zonden ben, maar even tot 10 tellen helpt vaak wel.
Het gaat de laatste tijd vaak off topic of erger. Ik heb al veel meer berichten getypt dan daadwerkelijk geplaatst.
Als ik het overlees voordat ik het verstuur kom ik vaak al wel tot bezinning.
Het forum is er voor mij niet om discussies te voeren over verschil van inzicht.

* aangepast wegens niet goed overlezen alvorens te versturen. Spelfoutjes gecorrigeerd.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Plaats reactie