Ik ben afgelopen weken teveel tijd kwijt aan het modereren van wat irritaties tussen (volgens mij maar) een paar forumleden. Ik merk dat ik er zelf mee worstel, omdat het vaak gaat om botte reacties op berichten die - zoals Dubbeldekker ook aangeeft- insinuerend en cryptisch zijn. In de initiële reactie wordt echter meestal niemand rechtstreeks beledigd (anders verwijder ik ze zsm) en als ze genegeerd worden dan is er verder weinig aan de hand.Lcsmet schreef: ↑16 apr 2025 19:13Daar ben ik het volmondig mee eens.Dubbeldekker schreef: ↑16 apr 2025 15:14Ik hoop dat je dan ook alle insinuerende en cryptische berichten van Klein_verzet weghaalt?!Dubbeldekker schreef: ↑15 apr 2025 22:34 Edit Edwin: Reactie verwijderd wegens off-topic en respectloze toon richting Klein_Verzet.
Ik open hier even een topic voor, omdat ik er zelf wat mee worstel. Ik zie dat het gevoel leeft dat we met twee maten meten, maar zelf zie ik dat anders. Voor mij zit het verschil dus in die eerste (soms vreselijk irritante, maar toch niet beledigende) post en de opvolgende wel beledigende reacties daarop.
Ik snap dat die initiële berichten triggeren, krijg er zelfs soms ook kromme tenen van, maar heb er moeite mee ze te verwijderen. In essentie voldoen ze namelijk aan de forumregels. Wat willen we hier. Moet ik berichten gaan verwijderen die jullie triggeren om zelf beledigend te worden? Ik vind dat een lastig grijs gebied, waar ik meer tijd mee kwijt ben dan ik wil. Of kunnen we hier afspreken dat we niet op iedere insinuatie reageren en af en toe gewoon maar eens iets laten voor wat het is?
Je snapt dat mijn voorkeur uitgaat naar die laatste optie