Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
leon1
- Forum-lid
leon1
16 apr 2025 10:43
Nou inderdaad, keuken- en autoverkopers krijg ik ook jeuk van. Makelaars zitten er niet ver onder nee. Dat gezegd hebbende, vrijdag een afspraak bij 2 keukenzaken... Kijk er nu al naar uit.
On-topic: gebak gekocht om te trakteren op het werk. Ben onlangs 50 geworden
Wij sorteren nu al voor op een appartement. Met zijn drieën in een huis met 4 slaapkamers blijven wonen hoeft van mij niet (twee kids zijn al uitgevlogen ondertussen - maar huren wel want ja, kopen is er niet bij). Mijn verstandelijk beperkte dochter zal over drie of vier jaar ook wel begeleid gaan wonen dus stromen we nu al door. Alhoewel we niet eens zoveel ruimte hoeven in te leveren (126m2 in het appartement tegen 136m2 nu). Maar wel het gemak van gelijkvloers wonen. Kijk er al naar uit.
Ride bikes, not tanks!
-
synapse
- Forum-lid
synapse
16 apr 2025 11:02
In Amstelveen. waar ik woon, bieden niet alleen pensionado's, waarvan ik er een ben, tegen elkaar op, maar hebben we ook nog eens veel expats en dan vooral uit India.
Dat zorgt voor een enorme druk op de woningmarkt.
We hebben ook wel eens naar Arnhem gekeken (veel leuker fietsen, geen Schiphol) en wij ervoeren de prijzen daar als enorm laag, uiteraard vergeleken met Amstelveen.
Gezien de afstand die we dan zouden hebben met mijn autistische kinderen hebben we besloten de stap niet te zetten. We willen toch bij ze in de buurt blijven wat, als we geen auto meer zouden rijden, toch wel een dingetje zou zijn.
Courir c'est mourir un peu
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
16 apr 2025 11:14
leon1 schreef: ↑16 apr 2025 10:43
Nou inderdaad, keuken- en autoverkopers krijg ik ook jeuk van. Makelaars zitten er niet ver onder nee. Dat gezegd hebbende, vrijdag een afspraak bij 2 keukenzaken... Kijk er nu al naar uit.
Wij hebben 2 jr geleden bij Reddy Keukens gekocht. Die zijn heel transparant: prijs = prijs. En ik kreeg er ook met de grootste moeite precies €0,00 vanaf. Alleen al daarom daar gekocht (en verder netjes geholpen).
Autoverkopers zit ook tuig tussen, maar zijn wel goede te vinden. En merk ook wel verschil tussen prive een auto aanschaffen of zakelijk. Bij de leaseauto wordt gewoon een prijsstijging die eraan komt gedurende de levertijd keihard 1 op 1 doorgerekend. No way dat ik dat prive accepteer.
Ik koop NU een auto en we spreken NU een prijs af. Als ze dat niet bevalt ga ik wel een deur verder.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
16 apr 2025 12:31
daniel1975 schreef: ↑16 apr 2025 11:14
Wij hebben 2 jr geleden bij Reddy Keukens gekocht. Die zijn heel transparant: prijs = prijs. En ik kreeg er ook met de grootste moeite precies €0,00 vanaf. Alleen al daarom daar gekocht (en verder netjes geholpen).
Grappig. Wij hebben een paar jaar geleden een nieuwe keuken gekocht. We kwamen toen ook bij een zaak waar ze zeiden dat de prijs vast staat en niet over te onderhandelen is, omdat hij al scherp is. Toen we de opgave kregen gaf ik aan dat ik het mee zou nemen in de overweging. Als ik meteen tekende kon er toch nog wel een aardig bedrag af. Toen heb ik gezegd dat ze aangeven dat dat niet mogelijk is, dus dat ik het vreemd vind dat het wel mogelijk is en ik nu uit principe daar niet een keuken ging kopen. Uiteindelijk hebben we elders een veel mooiere keuken (lees: die voor ons voldoet aan alles wat we wilden) kunnen kopen tegen een veel betere prijs.
-
leon1
- Forum-lid
leon1
16 apr 2025 12:52
We gaan het meemaken. Bij de ene keukenzaak (een keten) hebben wij een aantal jaren geleden een uitbreiding aan onze keuken laten maken. Daar is uiteindelijk een flink lager bedrag uitgekomen dan in eerste instantie aan ons is getoond. De tweede zaak is een zaak die keukens op maat maakt in eigen werkplaats. Geen keten dus. Ben benieuwd hoe die zich tot elkaar verhouden qua opzet danwel creatieve oplossingen die wij willen. Of dat ze misschien nog met zaken op de proppen komen waar ik nu nog geen weet van heb. Ik verwacht dat de maatkeuken wel duurder uit zal vallen maar ook dat kan ik nu nog niet inschatten.
Ride bikes, not tanks!
-
Crimby
- Forum-lid
Crimby
16 apr 2025 12:59
Hier ook onlangs een nieuwe keuken gekocht en met de all-in prijs konden ze het net wat afronden naar beneden. Geloof €500 korting ofzo. De afspraken kwam wel goed en serieus over, geen verkooppraat. En kwaliteit wat we zochten. Was bij Jansen Totaal Wonen in Huissen.
Volgende week beginnen ze, dus dan weet ik of alles ook klopte wat ze vertelde haha!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
16 apr 2025 13:16
JPAR schreef: ↑16 apr 2025 12:31
daniel1975 schreef: ↑16 apr 2025 11:14
Grappig. Wij hebben een paar jaar geleden een nieuwe keuken gekocht. We kwamen toen ook bij een zaak waar ze zeiden dat de prijs vast staat en niet over te onderhandelen is, omdat hij al scherp is. Toen we de opgave kregen gaf ik aan dat ik het mee zou nemen in de overweging. Als ik meteen tekende kon er toch nog wel een aardig bedrag af. Toen heb ik gezegd dat ze aangeven dat dat niet mogelijk is, dus dat ik het vreemd vind dat het wel mogelijk is en ik nu uit principe daar niet een keuken ging kopen. Uiteindelijk hebben we elders een veel mooiere keuken (lees: die voor ons voldoet aan alles wat we wilden) kunnen kopen tegen een veel betere prijs.
Ik had natuurlijk al wat huiswerk gedaan en ze kwamen inderdaad ineens met een nette prijs.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Neil
- Forum-lid
Neil
16 apr 2025 16:05
Nou, omdat keukens nu het topic zijn haak ik ook maar even aan. Onze keuken zit er inmiddels al 7 jaar in, maar de vrouw miste nog iets. Tegels tegen de achterwand dus. Vorige week geplaatst. Moet zeggen, het is precies geworden zoals we gedacht (gehoopt?) hadden, dus helemaal tevreden!

Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
-
mao
- Forum-lid HC
mao
16 apr 2025 16:37
el_loco schreef: ↑16 apr 2025 08:04
Ja, 15 jaar VVD aan de macht heeft de huizenmarkt flink over de rand geholpen. Vraag me af hoe ze dat nog gaan fixen...
Binnen 10 jaar word de overwaarde van je huis als vermogen gezien,
Dat is het enige potje waaruit ze nog kunnen graaien.
Wat dat gaat doen met de huizenmarkt is nog te bezien.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
16 apr 2025 17:00
Er worden de laatste week wel weer verdacht veel politieke afslagen genomen. Kan het misschien een beetje minder? (Helemaal zonder ofzo?)
Campagnolo Ultra Dork
-
koeroeur
- Forum-lid
koeroeur
16 apr 2025 19:19
Die tegels transformeren echt wel de keuken.
Wij zitten ook met het idee om na 20 jaar de Gamma keuken die er in stond te vervangen.
Ik neig naar een lokale schrijnwerker ivp een keten. Blijkbaar liggen die prijzen echt wel dicht bij elkaar.
We laten nu binnenkort een nieuwe trap plaatsen en laten een fietskennis/schrijnwerker ingebouwde kasten maken in de hele 'trapkamer'.
Als dat goed meevalt, zou ik durven de hele keuken aan hem overlaten.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
16 apr 2025 20:22
Ik heb laatst een bon getekend om 6 Velux dakramen te laten vervangen.
Er waren goedkopere offertes maar toch een firma uit het dorp genomen.
Tijdens zijn bezoek had ik hem gezegd dat "een firma in de buurt" voor mij wel iets waard is maar dat het verschil toch wel heel groot was.
Hij heeft dan nog een commerciële geste gedaan en voor mij was dat voldoende.
I know myself like no one else
Nothing to defend