Klopt wat je zegt, alleen dient de B schroef iets terug gedraaid te worden om het bovenste derailleur wieltje iets omhoog te laten komen voor de 30T. Je haalt dus iets spanning weg van de ketting. En het ligt dan aan synchroshift aan staat of niet en op welk tandje hij schakelt of de ketting slap komt op het kleine blad ( zeg 34 /15 ). Veel mensen vergeten dit wel ja..kxlight schreef: ↑15 apr 2025 19:03 Lijkt me toch niet dat je ketting moet inkorten want op die 11-34 kun je toch ook zonder problemen op de 30 rijden of 29 of 28 of eender welk kleiner kransje dan 34 er ook. Alleen als je je kleine voorblad kleiner gaat maken zou ik overwegen ketting in te korten.
Of zie ik iets over t hoofd?
Van klim naar poldercasette
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb een chinese cassette van Recon.scottwilko schreef: ↑15 apr 2025 19:16 Het kan aan mij liggen, maar zijn er geen echte polder cassettes meer? Als 11-30 al als dusdanig wordt aangegeven.
11-26 12sp. Schakelt ietsje minder perfect dan een originele Shimano, maar wel met 16-17-18-19.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Recon is niet Chinees maar Taiwanees.
Ook in Europa verkrijgbaar onder de naam Edco. Ik rijd er ook mee, met de 12-29 en bevalt me prima.
Moet wel de B-schroef en de indexering aanpassen, maar dat is weinig werk.
Ook in Europa verkrijgbaar onder de naam Edco. Ik rijd er ook mee, met de 12-29 en bevalt me prima.
Moet wel de B-schroef en de indexering aanpassen, maar dat is weinig werk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klopt idd, b-schroef moet je iets bijstellen voor optimaal resultaat. Indexering bij mij niet, die staat gewoon goed voor zowel originele shimano cassette als de recon.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Grappig, bij mij niet. Op twee verschillende fietsen.
- daniel1975
- Forum-lid HC