Zoals reeds aangegeven door mij, tussen de twee kogellagers van de body is de afstandbus vastgeroest op de as waardoor je de body dus niet gemakkelijk van de as afhaalt.
DT Swiss 350 freehub komt niet los
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Beetje vet op de as,hoeft echt niet de body er iedere maand af
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Wat bedoel je met de 'zwarte laag' ?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb dit probleem al eerder gehad met een DT Swiss 350. Als de freehub niet loskomt, kun je proberen er wat kruipolie op te smeren en dit een paar minuten te laten intrekken. Plaats vervolgens de cassette en beweeg deze heen en weer terwijl u stevig trekt. Soms helpt het ook om even met een rubberen hamer op de as te tikken. Gebruik als laatste redmiddel een tang met een doek om te voorkomen dat de dop beschadigd raakt. Succes !
192.168.100.1 192.168.1.1
HALLO ik zou zeggen BYEBYE, want als je dit topic eerst had doorgelezen had je kunnen begrijpen dat hetgeen je aanbeveelt niet heeft geholpen en dat de body inmiddels van de as is verwijderd met een poelietrekker.!HALLO schreef: β13 apr 2025 20:43 Ik heb dit probleem al eerder gehad met een DT Swiss 350. Als de freehub niet loskomt, kun je proberen er wat kruipolie op te smeren en dit een paar minuten te laten intrekken. Plaats vervolgens de cassette en beweeg deze heen en weer terwijl u stevig trekt. Soms helpt het ook om even met een rubberen hamer op de as te tikken. Gebruik als laatste redmiddel een tang met een doek om te voorkomen dat de dop beschadigd raakt. Succes !

-
- Forum-lid
Heb je wellicht een linkje. Ik heb onlangs nog lopen kloten om een body te wisselen.Swokey schreef: β07 apr 2025 13:21Ik heb een setje van 4 stuks gekocht voor 30 euro. Zo heb ik altijd een juiste maat.Maatwielen schreef: β07 apr 2025 09:33Poelietrekker wordt toegevoegd aan mijn gereedschap. Welke maat werkt het beste?
Vooral een microspline body is lastig te verwijderen.
Uiteindelijk heb ik die met cassette erop kunnen verwijderen.