Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Bekogeld met eieren?

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 15 apr 2025 11:00

marsman schreef: 15 apr 2025 09:58 Ik mag hopen dat er niet een of andere Tiktok challenge aan de gang is? Ik vrees er al weer voor https://www.tiktok.com/@mborijnland.off ... 9022823702
Dit ziet eruit als een leerproject voor ontwerp/natuurkunde oid, hartstikke leuk. Ik wou dat ik vroeger dit soort lessen had gehad.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 apr 2025 11:17

In Amerika laten ze het wel uit hun hoofd om eieren te gooien. Veel te duur :mrgreen:
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 15 apr 2025 11:32

Zaterdag reed een automobilist bewust op mij in bij een wegversmalling. Stuurde volle bak naar links en pas op het laatste moment terug en de brede lach op zijn gezicht toonde dat het niet per ongeluk was. Mijzelf even goed boos gemaakt en daarna van de rit genoten. Idioten heb je altijd.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 15 apr 2025 14:36

Se7en schreef: 15 apr 2025 11:32 Zaterdag reed een automobilist bewust op mij in bij een wegversmalling. Stuurde volle bak naar links en pas op het laatste moment terug en de brede lach op zijn gezicht toonde dat het niet per ongeluk was. Mijzelf even goed boos gemaakt en daarna van de rit genoten. Idioten heb je altijd.
Dit had ik laatst ook in een klein dorp. Ik reed aan de rechterkant op de weg voor de wind zo'n 35kmh. Links van mij was zo'n fietspad combi voetpad met bloembakken en veel e-bikes (mooi weer) dus ik besloot op de weg te blijven tot ik het dorp uit was en daarna weer het fietspad te nemen. Ik was het dorp bijna uit en toen kwam er een Golfje van de andere kant bewust op mij in rijden...ik kon nog net lang het randje de auto ontwijken. Ik schrok me dood. Direct omgekeerd en erachter aan om te kijken of ik misschien nog het kenteken kon zien omdat hij ergens moest wachten in het verkeer...maar helaas...

Het wordt echt steeds gekker...

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 15 apr 2025 15:18

Stenen zijn gratis: ooit door jeugdigen vanuit een speeltuin waar ik langsreed met stenen bekogeld; ging er een door mijn achterwiel heen. Toen ik een van de daders bij haar lurven had en aanbellend bij een huis vroeg of zij de politie wilden bellen (had geen gsm bij me), hadden ze daar geen zin in. Onverrichter zake maar weer naar huis gereden. Niet geslagen overigens - het was een meisje, dat overigens best wel bang was op dat moment. :D

slugbait
Forum-lid

slugbait 15 apr 2025 20:14

Het zijn natuurlijk incidenten, maar in de afgelopen twee jaar heb ik twee keer een (leeg) blikje tegen mijn kop gekregen (zeer sneue actie maar doet weinig kwaad) en een droeftoeter die op een rotonde vol gas geeft i.p.v. voorrang te geven. Dat laatste was echt wel schokkend: hij zag mij duidelijk en als ik niet vol in de remmen was geslagen, dan had ik onder die auto gelegen. Persoonlijk vind ik dat dat soort acties beloond moeten worden met een celstraf, maar minimaal reden om ter plekke (en voor altijd) je rijbewijs in te leveren. Het probleem is natuurlijk om zo iemand te pakken, tenzij we allemaal met gopro's gaan fietsen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 apr 2025 21:34

slugbait schreef: 15 apr 2025 20:14 Het probleem is natuurlijk om zo iemand te pakken, tenzij we allemaal met gopro's gaan fietsen.
Je zou het bijna overwegen…. Idem dashcam, maar het idee staat mij nog enorm tegen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 15 apr 2025 22:00

Kornuit schreef: 15 apr 2025 14:36
Se7en schreef: 15 apr 2025 11:32 Zaterdag reed een automobilist bewust op mij in bij een wegversmalling. Stuurde volle bak naar links en pas op het laatste moment terug en de brede lach op zijn gezicht toonde dat het niet per ongeluk was. Mijzelf even goed boos gemaakt en daarna van de rit genoten. Idioten heb je altijd.
Dit had ik laatst ook in een klein dorp. Ik reed aan de rechterkant op de weg voor de wind zo'n 35kmh. Links van mij was zo'n fietspad combi voetpad met bloembakken en veel e-bikes (mooi weer) dus ik besloot op de weg te blijven tot ik het dorp uit was en daarna weer het fietspad te nemen. Ik was het dorp bijna uit en toen kwam er een Golfje van de andere kant bewust op mij in rijden...ik kon nog net lang het randje de auto ontwijken. Ik schrok me dood. Direct omgekeerd en erachter aan om te kijken of ik misschien nog het kenteken kon zien omdat hij ergens moest wachten in het verkeer...maar helaas...

Het wordt echt steeds gekker...
Helaas wel ja,Zaterdag brede dijk wij rijden achter elkaar halen 2 fietsers in, tegemoet komende motorrijder heeft ruimte genoeg maar maakt even een kort knikje onze kant op terwijl wij de fietsers al voorbij zijn.
Ik ben ook voor rijbewijs innemen,boetes helpen niet in Nederland.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 15 apr 2025 22:02

Ongeveer alles herken ik wel; het ergste is dat ik alles herken uit de afgelopen 2 jaar.
Binnen 10 jaar rijdt iedereen met een go-pro omdat de verhuftering momenteel heel heel hard gaat.

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 15 apr 2025 22:44

Op het einde van een tocht (1km van huis) komt er een zwarte opel coupe décapotabel (open dak) los in mijn richting gereden om op +-20cm terug naar zijn baanvak te keren.Ik had nog de koelbloedigheid om nog snel zijn ruitenwisser er af te trekken (stukken ervan). Hij zette dan de achtervolging in tot bij mij thuis en kwam verhaal halen op mijn oprit waarop ik hem erop wees deze te verlaten of ik zou hem hardhandig zelf verwijderen.Ik beloofde hem ook, nu ik zijn auto kende, dat wanneer ik hem nog zou tegenkomen op de weg (met mijn vrachtwagen, die ik niet had) met een gracht of een pechstrook, deze zijn bestemming zou zijn.En die droop af

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 15 apr 2025 23:17

Dergelijke verhalen heb ik geen ervaring mee. Hooguit een automobilist die heel boos was dat ik op de rijweg reed ipv fietspad. Inderdaad had ik mij vergist en de verkeerde afslag genomen, mijn fout. Maar om aanstalten te maken om mij van de wereld te rijden stond niet in verhouding.
Dus ja, ik maakte een fout. Moet je een vergissing dan pertinent met agressie beantwoorden? Lijkt mij van niet.

Ik zoek rustige wegen op, zoveel mogelijk autoluw, meestal België waar men zich iets beter weet te beheersen. Waarschijnlijk daardoor heb ik weinig last van medemensen die menen dat een wielrenner vogelvrij is.
Dogma F

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 16 apr 2025 09:10

België en Nederland zijn compleet andere werelden.
In Nederland rijden ze van je sokken en in België krijg je overal voorrang ook al heb je het niet.
In België zijn de mensen vrijwel zonder uitzondering heel hoffelijk naar wielrenners en Nederland is het altijd maar afwachten.

Plaats reactie