Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 14 apr 2025 15:55

wasbeer2006 schreef: 14 apr 2025 11:37 Zo die is lelijk terrecht gekomen, wat erg zeg.
Zeg dat wel . . . . . "Ik ga ff een rondje fietsen" vrouw "Doe je voorzichtig" "Jaja, doei" :shock:

Kwam er vanmiddag ook weer genadig vanaf, steekt een auto (vrouw met doekje achter het stuur) zonder te stoppen (stopbord) zomaar het fietspad in Almere ( vlak bij huis) over, dus vol in de remmen en zie nog net dat ze haar hand optilt om 'wat . . .? het ging toch goed of zo iets' te zeggen. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 14 apr 2025 18:48

Was ze aan het schoonmaken tijdens het autorijden? Of wat is de toegevoegde waarde aan dit verhaal dat ze een doekje bij zich had en een vrouw was?

En uiteraard fijn dat het met een sisser is afgelopen!

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 14 apr 2025 19:00

Misschien een hoofddoek waardoor het zicht verminderd werd? En dan de telefoon midden op de ruit geplakt. Want van huis naar supermarkt of werk, daar hebben veel mensen schijnbaar navigatie voor nodig.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 apr 2025 19:58

Fietsgenieter schreef: 14 apr 2025 19:00 En dan de telefoon midden op de ruit geplakt. Want van huis naar supermarkt of werk, daar hebben veel mensen schijnbaar navigatie voor nodig.
Ik zie mensen vooral appen etc met de telefoon op die plek. Zo omzeil je de hands free boete….. :roll:
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 14 apr 2025 20:16

Lijkt een beetje op mijn bijna ongeluk van afgelopen weekend. Ik fiets op een voorrangsfiets pad in een 30 km zone(centrum) en kom ook nog van rechts. Een vrouw in een BMW suv die gewoon door blijft rijden. Ik heb het enigszins in de gaten dus wijk wat uit maar denk nog wel van ze zal me toch wel een keer zien?? Gelukkig greep een veiligheidssysteem wel in. Ik zie de vrouw ook zo kijken naar haar auto van wat gebeurd er nu dan. En daarna ziet ze mij pas en er gaat een hand vol schaamte voor de mond. Een scheldwoord uitroepend vervolg ik mijn weg.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 14 apr 2025 21:00

Orlok schreef: 14 apr 2025 15:55
wasbeer2006 schreef: 14 apr 2025 11:37 Zo die is lelijk terrecht gekomen, wat erg zeg.
Zeg dat wel . . . . . "Ik ga ff een rondje fietsen" vrouw "Doe je voorzichtig" "Jaja, doei" :shock:

Kwam er vanmiddag ook weer genadig vanaf, steekt een auto (vrouw met doekje achter het stuur) zonder te stoppen (stopbord) zomaar het fietspad in Almere ( vlak bij huis) over, dus vol in de remmen en zie nog net dat ze haar hand optilt om 'wat . . .? het ging toch goed of zo iets' te zeggen. :roll:
Lekkere insinuate dit. Hoezo “doekje” en wat is de relevantie van het “doekje” in je verhaal?!
Adversity is the Catalyst of Change

Justrace
Forum-lid

Justrace 15 apr 2025 09:34

Tering wat een kloteverhaal zeg. Ga je even een rondje fietsen op zondagochtend. :cry:

Moet ook zeggen dat het mij als redelijk beginnend racefietser steeds meer begint tegen te staan. Bijna elke rit kom je in het soort situaties terecht als de verongelukte fietser waarbij het vooral aan mijn oplettendheid ligt dat ik niet door de voorruit knal of in de zijkant van een auto. Vraag me elke keer weer af hoe lang het duurt voordat het wel een keer fout gaat.

Sulla
Forum-lid

Sulla 15 apr 2025 10:18

De bezorgwagentjes of het nu van de picnic is, dhl of de post zijn echt crime. Ook al proberen de chauffeurs netjes te rijden, het zijn er te veel en ze moeten te vaak draaien, keren en er zit natuurlijk altijd ergens een manager op de klok te kijken of ze het wel allemaal snel genoeg doen.

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 15 apr 2025 10:24

Justrace schreef: 15 apr 2025 09:34 Tering wat een kloteverhaal zeg. Ga je even een rondje fietsen op zondagochtend. :cry:

Moet ook zeggen dat het mij als redelijk beginnend racefietser steeds meer begint tegen te staan. Bijna elke rit kom je in het soort situaties terecht als de verongelukte fietser waarbij het vooral aan mijn oplettendheid ligt dat ik niet door de voorruit knal of in de zijkant van een auto. Vraag me elke keer weer af hoe lang het duurt voordat het wel een keer fout gaat.
Tsja, de automobilist let niet op. Gisteren nog bijna van de wereld gereden door een rechtsaf slaande auto, bestuurder had mij niet gezien. Ik let er juist op dat ik de bestuurder wel zie door zijraam of spiegels, dus vermijd de dode hoek en rij ook overdag met licht. Gelukkig neem ik extra marge in aanmerking, kon nog remmen. Automobilist even gevraagd of hij niet zat op te letten, had me helemaal niet gezien.....ik hem wel in zijn eigen zijspiegel. Gewoon niet gekeken is de oorzaak.

En je kunt zelf ook bijdragen aan je eigen veiligheid:
* Licht overdag (zelf laat ik het fel knipperen, zo irritant mogelijk)
* Route kiezen met overwegend fietspaden/autoluwe wegen
* Oplettend op afslaand verkeer
* Voorrang is een plicht van geven, geen recht van nemen (maw. ga er niet van uit dat je voorrang krijgt)
Dogma F

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 15 apr 2025 10:50

Even een andere kant van het verhaal, iets van een splinter en een balk.
Ik was dit weekend met vrienden in Nederland, omgeving Amersfoort, en we hebben alles bij elkaar een 200 km gefietst met de e-bike.
Toch wel enkele groepjes op een racefiets tegengekomen die alle clichés die de ronde doen waarmaakten.
Roepen, tieren en nog wat krachttermen want hun gemiddelde, dat overigens bedroevend laag moet geweest zijn, moest zo maar eens nog wat zakken.
Als je ergens snel moet zijn moet je de auto/moto nemen en niet op de dijken "rennertje" gaan spelen, spelt dan een rugnummer op.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 15 apr 2025 12:58

Hoe positief sport (wielrennertje spelen) in de publieke ruimte kan zijn, zie je wekelijks in deze serie ingesproken door Wilfried de Jong:
https://npo.nl/start/serie/koers-van-de-kameraden

Sulla
Forum-lid

Sulla 15 apr 2025 13:06

Er zitten ook heel veel positieve kanten aan sport in de publieke ruimte en ik denk dat dat, zelfs op dit forum ;) geen enkele discussie gaat opleveren.

De mate waarin we de mindere kanten bezien (risico's voor ons zelf en overlast en risico voor anderen) lijkt me een stuk ingewikkelder.

Plaats reactie