In de voorbereiding een 30km loop (lansingerland) gelopen op 4.53/km, met overschot. Met het oog op de marathon in 3u30. (net onder de 5 min/km).
We liepen vanuit wave 2, strak op dat schema, niks te hard of enthausiast weg. Maar de man met de hamer kwam voor 1 van mijn mede Marken al voor de helft. Nu was hij 2 weken geleden nog even flink ziek geweest, dat moet het wel geweest zijn. Uiteindelijk tot 20km strakke 5km splits. van 20 tot 25 nog best ok, maar het verval trad al in. En laatste 14km was het run/walk/run. Wel samen gefinished - zonder grote gezondheidsrisico's te nemen. Tijd net boven de 4u.
Drukte was vanuit wave 2, met allemaal min of meer zelfde tempo best te doen. behalve het lange fietspad rond km 12. Daar was het eigenlijk te smal. Zelfs zonder veel inhalen kost je dat veel focus. Eigen prestatie was prima, hartslag tikje hoger dan gewenst, maar lange tijd rond 155 a 160 gehouden (omslagpunt ligt hardlopend rond de 180 voor mij)... maar mijn manko is het gewicht van ruim 90kg. dus het kritische naar het einde toe zou het mechanische van de spieren zijn. Sfeer is groots, en in de flow is dat lekker, maar omdat ik zelf niet meer in de flow zat, kon ik het wat minde goed hebben. Geef me dan maar een iets kleiner evenement. Maar dat lag dus écht aan mijzelf

5 juli weer een marathon.. maar dan na een stukje zwemmen en een stukje fietsen in zuidwest Friesland.