Wielerseizoen 2025
Van taktiek heeft SDworx toch weinig kaas gegeten blijkbaar. Wat was het plan nu eigenlijk? Lotte demarreert , Wiebes zit in het wiel. Natuurlijk dat iedereen rijdt achter hen.
Lotte demarreert nogmaals, Vos komt aansluiten en Wiebes lost . Vlucht gaat niet door. Er komt een peletonnetje samen met Wiebes. Lotte raakt niet weg en tenslotte rijdt er 1 en vervolgens nog 1, Prevot dus, , een favoriete, weg. Waar was Wiebes om met haar laatste krachten het gat speelbaar te houden? Lotte had nog de beste papieren op winst.
Het is echt niet zo, en zeker niet op een piste, dat Vos alle spurten van een toch ook wel snelle Kopecky gaat winnen. En als ze toch voor een spurt met Wiebes wilden gaan mocht al zeker geen Vismarenster wegrijden. Met hun drieen van Visma zouden zij wel, met Vos in de ploeg, voor een spurt gezorgd hebben indien niemand van hen wegraakte. Dan had SDW minstens 1 of als Wiebes het hield 2 spurttroeven aan de finish.
Lotte demarreert nogmaals, Vos komt aansluiten en Wiebes lost . Vlucht gaat niet door. Er komt een peletonnetje samen met Wiebes. Lotte raakt niet weg en tenslotte rijdt er 1 en vervolgens nog 1, Prevot dus, , een favoriete, weg. Waar was Wiebes om met haar laatste krachten het gat speelbaar te houden? Lotte had nog de beste papieren op winst.
Het is echt niet zo, en zeker niet op een piste, dat Vos alle spurten van een toch ook wel snelle Kopecky gaat winnen. En als ze toch voor een spurt met Wiebes wilden gaan mocht al zeker geen Vismarenster wegrijden. Met hun drieen van Visma zouden zij wel, met Vos in de ploeg, voor een spurt gezorgd hebben indien niemand van hen wegraakte. Dan had SDW minstens 1 of als Wiebes het hield 2 spurttroeven aan de finish.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Wiebes had zich op moeten offeren voor Kopecky imho en dan roemloos 20e worden oid. Lijkt wel of dat niet mag bij SDW en Wiebes koste wat kost naar de sprint moet worden gebracht. Kopecky en Wiebes zitten te dicht bij elkaar momenteel qua type koers wat ze kunnen winnen, dit blijft wringen denk ik. Vorig jaar toen Kopecky bijtekende en Demi weg moest verwachtte ik dat ze nu wel echt kopvrouw zou worden, maar inmiddels denk ik dat Lotte beter daar kan vertrekken.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Kopecky was goed maar niet goed genoeg om alleen weg te rijden. Was eigenlijk ook al zo in de RvV.
Tot nu toe kwam SDW daar nog goed mee weg omdat de andere teams zich als schapen naar de slachtbank lieten leiden en Wiebes of Kopecky het alsnog in de sprint konden afmaken.
Ik vind het wel mooi dat ze het nu eens niet cadeau gekregen hebben.
Tot nu toe kwam SDW daar nog goed mee weg omdat de andere teams zich als schapen naar de slachtbank lieten leiden en Wiebes of Kopecky het alsnog in de sprint konden afmaken.
Ik vind het wel mooi dat ze het nu eens niet cadeau gekregen hebben.
Lotte was duidelijk niet oppermachtig, maar als ze zo niet met haar krachten woekert kan ze nog steeds heel wat snee hebben op de piste. Het stoorde mij vooral dat Wiebes er maar van uit ging dat Lotte (en de rest) haar in een sofa naar de meet gingen brengen.
Dat het een mooie les mag wezen voor SDW naar de volgende koersen. Met Pauline hebben ze er een nieuwe taaie klant bij.
Dat het een mooie les mag wezen voor SDW naar de volgende koersen. Met Pauline hebben ze er een nieuwe taaie klant bij.
Uno-X Mobility or bust!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hopen dat ze er allemaal van leren en volgende week de koers op tijd open breken. Er staan genoeg dames aan de start om in elk geval Wiebes en Kopecky onder druk te zetten, en wat Vd Breggen kan is afwachten. Als ze met die 3 samen de finale in gaan is de zege voor SDW.
Volgens mij had Wiebes geen "laatste krachten om het gat speelbaar te houden", bij elke versnelling moest ze lossen. Snap dus wel dat ze in het interview zegt dat ze Kopecky vroeg om niet demarreren als zij op kop zat.fiedoo schreef: ↑13 apr 2025 07:47 Van taktiek heeft SDworx toch weinig kaas gegeten blijkbaar. Wat was het plan nu eigenlijk? Lotte demarreert , Wiebes zit in het wiel. Natuurlijk dat iedereen rijdt achter hen.
Ik denk ook dat met Vos naar de meet rijden voor Kopecky een tweede plaats oplevert, ook op de piste. Niet vergeten; Vos is naast topsprintster ook baalwielrenster geweest.
Het is blijkbaar moeilijk te zeggen dat zowel individueel als kwa team Lotte en Wiebes zwakker waren dan PFP/Vos.
Verdiende winnares en niemand hoeft zich verwijten te maken. Het enige dat Kopecky anders kon doen was wat minder met de krachten woekeren, maar er was nu eenmaal niemand meer van de ploeg die dit werk kon doen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom zou Lotte rekening moeten houden met een uitgepierde Wiebes?
Verder helemaal met je eens: de tandem Vos-PFP was sterker en slimmer. Vos heeft de perfecte rol gespeeld en PFP geprofiteerd van haar rol als underdog op dit parcours (en supersterk gekoerst).
Nu eens zien of dit Wout inspiratie geeft en of het bandendruksysteem voor hem iets toe kan voegen.