Eindelijk, goeie zet, koers is koers. Hebben het nog al wel gezien met andere Nederlandse toppers (en ook andere).
Wielerseizoen 2025
Waarom zou Wiebes dat hebben moeten doen, om Lotte met Vos naar de streep te laten rijden.... right....daniel1975 schreef: ↑12 apr 2025 18:38 Niet logisch. Wiebes lag er al een paar keer bijna af, die was ook niet goed genoeg. Wiebes had beter voor Lotte kunnen werken zodat die nog iets over had in de finale. Had bij het (te korte) interview met Lotte niet het gevoel dat ze blij was met het koersverloop. Iemand een langer interview met haar?
Zelfs een Wiebes die er al een paar keer af lag was blijkbaar nog ruim sneller dan Vos (zelfs met haar hardopgeblazen banden).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tuurlijk, intrinsieke sprintsnelheid van Wiebes is hoger. Maar sprinten op P3 is iets anders dan in de finale de overwinning binnen halen. Elke demarrage moest ze passen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
https://www.eurosport.nl/wielrennen/par ... an-eyQHf5A
Hier iets langer interview. Beetje onnodig mopperen dat iedereen naar SDW keek imho.
Iedereen wist dat als ze PFP zouden gaan halen Lotte als leadout voor Wiebes ging dienen.
Hier iets langer interview. Beetje onnodig mopperen dat iedereen naar SDW keek imho.
Iedereen wist dat als ze PFP zouden gaan halen Lotte als leadout voor Wiebes ging dienen.
Dat snap ik dikwijls ook niet. Liever sowieso 3de dan proberen voor eerste te gaan met de kans dat het plaats 7 wordt.
Alle respect voor PFP maar ze krijgt echt wel gratis 40 seconden cadeau.
Maar wel een mooie winnares voor de organisatoren.
Snap trouwens niet waarom Vos niet meteen hard doorgaat met Kopecky.
Rare en tamme finale all in all.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik snap wel dat ze niet weer Wiebes in een zetel naar de streep gingen brengen. Dan liever proberen in de finale nog iets te forceren voor P2. Met Wiebes, Vos en normaal gesproken Kopecky rij je ook voor P4.
Respect voor PFP dat ze het juiste moment kiest en dat gat vervolgens kan behouden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan is kans dus juist aanzienlijk groter dat Wiebes de sprint wint dan dat ze het gat met PFP dichtrijdtdaniel1975 schreef: ↑12 apr 2025 18:56 Tuurlijk, intrinsieke sprintsnelheid van Wiebes is hoger. Maar sprinten op P3 is iets anders dan in de finale de overwinning binnen halen. Elke demarrage moest ze passen.

Lotte had meer kans om het gat dicht te rijden en minder om de sprint te winnen.
De combinatie begint wel een beetje ongemakkelijk te worden zo af en toe.
Op papier was Vollering-Wiebes een veel logischer keuze geweest, maar een Belgische sponsor wil natuurlijk niet alleen maar Nederlandse dames aan de overwinning helpen.
Campagnolo Ultra Dork