Limburg tocht van 85-90km.
Hier een soortgelijke vraag. A.s. weekend ga ik met een aantal fietsvrienden op pad die nog weinig hebben gefietst dit jaar. Vandaar de wens: route 100-110km (startpunt Simpelveld), met Max. zo’n 1200-1300hm waarbij de klimmen ‘makkelijk/licht’ moeten zijn. Ik ken zelf het gebied er niet goed genoeg voor om omheen de wat steile passages te navigeren.
Suggestie: https://judise.nl?opdracht=toongpx&numm ... eenlezen=jKoen87 schreef: ↑16 aug 2025 19:04 Hier een soortgelijke vraag. A.s. weekend ga ik met een aantal fietsvrienden op pad die nog weinig hebben gefietst dit jaar. Vandaar de wens: route 100-110km (startpunt Simpelveld), met Max. zo’n 1200-1300hm waarbij de klimmen ‘makkelijk/licht’ moeten zijn. Ik ken zelf het gebied er niet goed genoeg voor om omheen de wat steile passages te navigeren.
Start in Simpelveld. Parkeren bij het gemeentehuis of iets verderop, daar zijn ook parkeerplaatsen.
Klimmetjes die wat voorstellen: Sibbergrub, Bemelerberg, Loorberg, Drielandenpunt vanuit Gemmenich, Schneeberg via Slangenbergweg, Plettenberg (Wittem-Eys), Grachtstraat van Eys naar Trintelen. Maar die zijn allemaal met max 6 a 8% heel goed te doen.
Een punt van aandacht: Brakkeberg afdalen vanuit Berg en Terblijt: die is stijl en onderaan moet je op tijd remmen want het gaat daar haaks naar links. Er is daar geen uitloop rechtdoor en er komt geheid verkeer van rechts.
Leuke route, dank! Vooral het stuk ten zuiden van de Camerig beviel mij wel (en was mij ook nog onbekend). Vandaag gereden, dus ook een perfecte dag ervoor.0475 schreef: ↑16 aug 2025 20:53Suggestie: https://judise.nl?opdracht=toongpx&numm ... eenlezen=jKoen87 schreef: ↑16 aug 2025 19:04 Hier een soortgelijke vraag. A.s. weekend ga ik met een aantal fietsvrienden op pad die nog weinig hebben gefietst dit jaar. Vandaar de wens: route 100-110km (startpunt Simpelveld), met Max. zo’n 1200-1300hm waarbij de klimmen ‘makkelijk/licht’ moeten zijn. Ik ken zelf het gebied er niet goed genoeg voor om omheen de wat steile passages te navigeren.
Start in Simpelveld. Parkeren bij het gemeentehuis of iets verderop, daar zijn ook parkeerplaatsen.
Klimmetjes die wat voorstellen: Sibbergrub, Bemelerberg, Loorberg, Drielandenpunt vanuit Gemmenich, Schneeberg via Slangenbergweg, Plettenberg (Wittem-Eys), Grachtstraat van Eys naar Trintelen. Maar die zijn allemaal met max 6 a 8% heel goed te doen.