Meestal maak ik routes in Strava (premium lid). Als je dan deze een ster geeft gaat die automatisch naar Garmin Connect en dan naar Edge.
Gaat altijd vloeiend. Afgelopen vrijdag ook nog.
Als ik een gpx heb op iPhone dan open ik die met Connect-app. Dan moet ik nog Edge selecteren om daarheen te verzenden.
Gaat eigenlijk altijd goed.
Garmin Edge 830
Meer mensen bij wie het onmogelijk lang duurt voor routes van Strava in de Garmin staan en gereden routes geüpload zijn in Connect en Strava? Gisteren duurde het 20 minuten voor hij gesynchroniseerd was voor de rit zodat de route beschikbaar was. Na afloop heb ik kunnen douchen en toen stond de route nog niet op Strava.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
-
- Forum-lid HC
De unit al eens helemaal uit gezet?
En stond de route wel al in Garmin connect, of daar ook nog niet na afloop?
En stond de route wel al in Garmin connect, of daar ook nog niet na afloop?
Upload van de rit naar Connect duurde laatst idd lang. 830 staat ingesteld om dat via wifi te doen. Laatste twee ritjes heb ik de Connect app op de telefoon gestopt en toen ging het uploaden weer snel bij thuiskomst (afstappen bij de garage, rit opslaan, voordeur open maken en ploink! rit staat al op Connect&Strava voor ik de voordeur weer sluit). Morgen eens testen met de Connect app wel weer actief (op de achtergrond), misschien een issue met de laatste versie van de app op de telefoon.
Mijn edge was vorig jaar ook wat van slag. Ook downloaden en uploaden ging moeizaam.
Na een crash en een keer geen opname van route maar wel totaal km”s en tijd stond ik op punt een 840 te kopen. Had hem toen 4 jaar.
Na een factory reset deed die het weer prima en inmiddels al ruim een half jaar probleemloos.
Zie ook pagina 74.
Misschien dat geheugen op 1 of andere manier vol kan lopen?
Na een crash en een keer geen opname van route maar wel totaal km”s en tijd stond ik op punt een 840 te kopen. Had hem toen 4 jaar.
Na een factory reset deed die het weer prima en inmiddels al ruim een half jaar probleemloos.
Zie ook pagina 74.
Misschien dat geheugen op 1 of andere manier vol kan lopen?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Hallo allemaal,
Sinds kort een 830 kunnen overnemen van iemand, en best tevreden met het apparaatje.
Enige wat me opvalt is dat hij geen verbinding maakt via USB op de laptop.
Verder nooit problemen op de laptop maar wat ik ook doe, het werkt niet dus wordt niet herkend door GE.
Zijn er meer die hier problemen mee hebben?
Reset al een keer gedaan.
Verbinding met telefoon om routes te laden werkt prima, maar vroeg me af of er kaart updates zijn.
Alvast bedankt voor eventuele tips !
Sinds kort een 830 kunnen overnemen van iemand, en best tevreden met het apparaatje.
Enige wat me opvalt is dat hij geen verbinding maakt via USB op de laptop.
Verder nooit problemen op de laptop maar wat ik ook doe, het werkt niet dus wordt niet herkend door GE.
Zijn er meer die hier problemen mee hebben?
Reset al een keer gedaan.
Verbinding met telefoon om routes te laden werkt prima, maar vroeg me af of er kaart updates zijn.
Alvast bedankt voor eventuele tips !
-
- Forum-lid HC
Als je de USB in de computers duwt start de Edge dan wel op?
Zoja laat dit proces even plaatsvinden.
Hoe start ie dan op zoals normaal of komt ie in het laadveld uit?
Wat je kan proberen is aankoppelen. Wachten tot ie is opgestart en dan afsluiten.
Ik heb er ook wel eens problemen mee, zowel met mijn oude 1000, 1030plus en ook de 1050.
Misschien laptop van de zaak? Wellicht een security setting dat je alleen maar op mag laden?
Denk het niet gezien je wel software mag/kan installeren
Zoja laat dit proces even plaatsvinden.
Hoe start ie dan op zoals normaal of komt ie in het laadveld uit?
Wat je kan proberen is aankoppelen. Wachten tot ie is opgestart en dan afsluiten.
Ik heb er ook wel eens problemen mee, zowel met mijn oude 1000, 1030plus en ook de 1050.
Misschien laptop van de zaak? Wellicht een security setting dat je alleen maar op mag laden?
Denk het niet gezien je wel software mag/kan installeren
-
- Forum-lid HC
De 830 heeft nog een ouderwetse micro usb aansluiting, die zijn nu eenmaal niet heel duurzaam voor gegevens overdracht.
Met mijn 530 is het ook 20x proberen voor hij verbinding maakt.
Iig een goede kabel gebruiken en veel geluk hebben dat hij pakt.
Oh en de unit helemaal uitzetten voor je hem aansluit aan de laptop wil ook wel helpen.
Met mijn 530 is het ook 20x proberen voor hij verbinding maakt.
Iig een goede kabel gebruiken en veel geluk hebben dat hij pakt.
Oh en de unit helemaal uitzetten voor je hem aansluit aan de laptop wil ook wel helpen.