Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Fitniss bike specifiek voor tacx fortius welke?

thunderstorm
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 apr 2009 11:43

thunderstorm 09 dec 2009 12:29

Ik zou een niet al te dure nemen als deze alleen voor de Tacx is. Mocht ze ook op de weg fietsen dan wel een goede aanschaffen.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 09 dec 2009 12:42

Ik denk dat het belangrijk is te gaan kijken naar zithouding, dus dat je vrouw aanvoelt welke ze fijn vind. Dan is het meer dan logisch dat er niet een mega dure groep op hoeft daar de fiets niet blootstaat aan echt fietsen.
Ik heb een hele fijne race fiets en op de weg zit ie heerlijk en op de een of andere manier zit ie op de tacx ronduit klote.
Met dit soort dingen kan ik alleen maar vertellen wat mijn ervaring is en die zou je dan kunnen uitproberen, maar er is geen kant en klaar antwoord. Wat al gezegd werd is wel een goede, laat je vrouw het aanvoelen en wat de FM zegt van die goede fiets, ik gebruik in mijn tacx wiel een goedkopere casette, want deze komt nooit buiten, ik merk daar geen verschil in.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 09 dec 2009 14:24

@dijkjes: je refereert aan het feit dat er straks een kindje is. Of misschien is het kindje er al. Anyway, hoe concreet is dit? Een hele lange aanloop naar: als je vrouw nu zwanger is, kan dat nogal impact hebben op wat ze nu als een prettig zittende fiets ervaart. Het lijkt me het beste om een fiets te testen in ontzwangerde toestand.
Wellicht doet dit in jouw situatie niet ter zake, maar indien wel lijkt het me wel iets om rekening mee te houden.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 09 dec 2009 14:35

@niklas2 wij hopen dat hetvolgend jaar dat het gaat lukken dus we houden er al wel goed rekening mee

@superrose, interessant dat je zegt dat je fietst op de tacx slecht zit maar op de weg niet, moeten we op letten dus als we gaan proefzitten bij de LBL.

@bibske het spijt me maar volgens mij begrijp je de situatie van mijn vrouw & ik niet , mijn vrouw en ik weten niet hoe we het beter aan je kunnen uitleggen. ( vrouw leest mee )

Wij zijn ook voornemens om naar een lokale LBL te gaan, ze moet ook passen en meten en ze moet zeker een fiets kopen die zijn alleen wilt, alleen zijn wij graag op de hoogte welke fietsen er allemaal zijn op het gebied hierboven beschreven. Aangezien de lokale LBL's alleen de fietsen aanprijzen die zij hebben staan ( hun merken ) en op dit gebied de ervaringen en informatie wat lastiger te vinden als de hoeveelheid info aan racefietsen
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 20 dec 2009 13:11

voor de gene die het nog willen weten het is een nieuwe trek 7700 geworden voor een heel leuk prijsje!
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

Plaats reactie