Wat was je langste rit ooit ( zonder slaappauze ).
- Goudhaantje
- Forum-lid
Ik moest het even opzoeken (toen ik dit topic voorbij zag komen). Maar mijn langste rit ooit was 283,6 km. Van Voorschoten naar Slenaken.
Op zich qua afstand niet direct zo'n uitdaging, maar er was die dag sprake van een hittegolf. Mijn Garmin heeft een gemiddelde van 32 graden gemeten. Nu kan je twijfels hebben over hoe Garmin het meet (in de zon). Dus heb ik even Weeronline geraadpleegd over die dag:
"In De Bilt was het officieel de warmste 8 augustus ooit gemeten met 34,6 graden. Daarnaast was het de op twee na warmste dag ooit gemeten in alle augustusmaanden. Het heetst was het vandaag in Arcen met 37,0 graden. Daarmee is het gelijk de warmste dag van het jaar.
De temperatuur steeg vanochtend razendsnel, op sommige plekken met meer dan één graad per 10 minuten. In De Bilt was het om 11:40 uur al 33,1 graden, goed voor een datum-warmterecord voor 8 augustus. Uiteindelijk steeg het kwik op het hoofdstation door naar 34,6 graden. "
Ik kan mij vooral herinneren dat ik continue dorst had en werkelijk overal stopte waar ik iets te drinken kon krijgen. Maar een super mooie dag. Toch nog een gemiddelde van 30,5. De laatste 50 km liep het tempo enorm terug en niet alleen vanwege de heuveltjes.
Op zich qua afstand niet direct zo'n uitdaging, maar er was die dag sprake van een hittegolf. Mijn Garmin heeft een gemiddelde van 32 graden gemeten. Nu kan je twijfels hebben over hoe Garmin het meet (in de zon). Dus heb ik even Weeronline geraadpleegd over die dag:
"In De Bilt was het officieel de warmste 8 augustus ooit gemeten met 34,6 graden. Daarnaast was het de op twee na warmste dag ooit gemeten in alle augustusmaanden. Het heetst was het vandaag in Arcen met 37,0 graden. Daarmee is het gelijk de warmste dag van het jaar.
De temperatuur steeg vanochtend razendsnel, op sommige plekken met meer dan één graad per 10 minuten. In De Bilt was het om 11:40 uur al 33,1 graden, goed voor een datum-warmterecord voor 8 augustus. Uiteindelijk steeg het kwik op het hoofdstation door naar 34,6 graden. "
Ik kan mij vooral herinneren dat ik continue dorst had en werkelijk overal stopte waar ik iets te drinken kon krijgen. Maar een super mooie dag. Toch nog een gemiddelde van 30,5. De laatste 50 km liep het tempo enorm terug en niet alleen vanwege de heuveltjes.
Ik zie het probleem niet, ik rij veel langere afstanden zonder dierlijke producten? Ook genoeg ultrafietsers die heel uitgesproken vegan zijn (wat irritant kan zijn)?
(Langste afstand 618km zonder slapen, om bij het onderwerp te blijven.)
Ik vraag me af....de eerste 3 dagen heb ik niet kunnen slapen in dat takketentje tijdens Tour for Life....telt dat dan ook als 1 rit?
+1
+1
In de jaren 80 (oeps) reed ik ieder weekend wel een 250 rit of zelfs 300
Soms 2 in een weekend. Als ik nu door die plakboeken blader snap ik niet zo goed wat de motivatie was

Heb met uitzondering van de klassiekers ook al die medailles/vaantjes/etc weggegooid.
Iedereen die een beetje getraind is kan een 300km rit maken. Zelfs als je nog nooit meer dan 150 hebt gedaan. Het is gaan zitten en trappen. Blijven trappen en blijven drinken en eten.
Gister 81km gefietst en los van de pap in de benen in het eerste uur iedere minuut genoten. Heerlijk! 81km wat is dat nou. Vroeger (ahum) zei ik dan: "daar doe ik geen vet voor in m'n broek"
Dat alles neemt niet weg dat veel van ons toch op zoek zullen gaan naar wat een grens is.
Net als veel de Alp en de Ventoux willen afvinken terwijl er veel mooiere beklimmingen zijn.
DE Ronde willen rijden EN de Amstel. De Ronde van Lombardije is echt veel mooier! (2 keer hele gedaan en meerdere keer een deel)
Als de bingokaart vol is ga je toch andere keuzes maken. Er waren jaren fietste ik van eerste weekend van maart tot laatste oktober een toertocht. En de langste die er te vinden was dat weekend................ Waarom?
Beetje minder testosteron is misschien toch wel lekker

Ach..................... ook buiten het fietsen om heb ik dingen gedaan waar ik nu van denk: waarom?
M'n jaarlijkse rondje Zeeland knijp ik inmiddels ook af op 150-170 en sla Neeltje tegenwoordig over en in de buurt van Zierikzee trek ik de remmen dicht om lekker op m'n gemak te gaan zitten lunchen.
Met vakanties rij ik vaak 1 col op een dag. Vrouwlief rijdt de auto omhoog. Boven gooi in de fiets in de auto, opfrissen, andere kleren aan en gaan we lunchen/picknicken (afhankelijk wat er boven is) en daarna wandelen......... vroeger ondenkbaar want MOEST ik 3 (liever 4) cols rijden.
In het nieuwe concept heb ik twee verschillende vakantiedagen op 1 dag.
Dat dus. Ik heb nog een paar hobby's

Nu camera's bij elkaar rapen en de polder in! Lekker weer zo te zien!
Goed weekend allen of je nu 6 of 600km ga fietsen!
Gastheerg schreef: ↑04 apr 2025 11:46+1
+1
In de jaren 80 (oeps) reed ik ieder weekend wel een 250 rit of zelfs 300
Soms 2 in een weekend. Als ik nu door die plakboeken blader snap ik niet zo goed wat de motivatie was![]()
Heb met uitzondering van de klassiekers ook al die medailles/vaantjes/etc weggegooid.
Iedereen die een beetje getraind is kan een 300km rit maken. Zelfs als je nog nooit meer dan 150 hebt gedaan. Het is gaan zitten en trappen. Blijven trappen en blijven drinken en eten.
Gister 81km gefietst en los van de pap in de benen in het eerste uur iedere minuut genoten. Heerlijk! 81km wat is dat nou. Vroeger (ahum) zei ik dan: "daar doe ik geen vet voor in m'n broek"
Dat alles neemt niet weg dat veel van ons toch op zoek zullen gaan naar wat een grens is.
Net als veel de Alp en de Ventoux willen afvinken terwijl er veel mooiere beklimmingen zijn.
DE Ronde willen rijden EN de Amstel. De Ronde van Lombardije is echt veel mooier! (2 keer hele gedaan en meerdere keer een deel)
Als de bingokaart vol is ga je toch andere keuzes maken. Er waren jaren fietste ik van eerste weekend van maart tot laatste van oktober een toertocht. En de langste die er te vinden was dat weekend................ Waarom?
Beetje minder testosteron is misschien toch wel lekker![]()
Ach..................... ook buiten het fietsen om heb ik dingen gedaan waar ik nu van denk: waarom?
M'n jaarlijkse rondje Zeeland knijp ik inmiddels ook af op 150-170 en sla Neeltje tegenwoordig over en in de buurt van Zierikzee trek ik de remmen dicht om lekker op m'n gemak te gaan zitten lunchen.
Met vakanties rij ik vaak 1 col op een dag. Vrouwlief rijdt de auto omhoog. Boven gooi in de fiets in de auto, opfrissen, andere kleren aan en gaan we lunchen/picknicken (afhankelijk wat er boven is) en daarna wandelen......... vroeger ondenkbaar want MOEST ik 3 (liever 4) cols rijden.
In het nieuwe concept heb ik twee verschillende vakantiedagen op 1 dag.
Dat dus. Ik heb nog een paar hobby's![]()
Nu camera's bij elkaar rapen en de polder in! Lekker weer zo te zien!
Goed weekend allen of je nu 6 of 600km ga fietsen!
Ik ook. Al die rotroosters leverden ons zo ongeveer 4 lekke banden op onderweg.
Ca 175 km van Appingedam naar Apeldoorn. Zal ergens in de jaren tachtig zijn geweest, ik was toen 16/17 jaar.Samen met mijn vader op een gewone stadsfiets, geen mobiel, geen gps, alleen een kaart.
Fietstassen vol met kadetjes,chocolademelk (dat bleek geen goede keus te zijn)en koffie met koek.
Gemm zal zo op 16 km/u hebben gelegen.
Mooie rit!
Fietstassen vol met kadetjes,chocolademelk (dat bleek geen goede keus te zijn)en koffie met koek.
Gemm zal zo op 16 km/u hebben gelegen.
Mooie rit!
Het ging er niet perse om dat er dierlijke producten in moesten zitten, maar op zo' lange tocht heb ik toch meer behoefte aan een pannenkoek (waar dan weer wel eieren in zitten). En een cola voor de caffeïne, die trouwens wel zichtbaar was maar niet te koop (nee meneer, we zijn alleen open voor de fietsers vandaag en alleen het afgesproken menu, ook tegen betaling kunt u niets anders uit ons assortiment kopen).
Les voor de volgende keer: regel je eigen bevoorrading (meenemen/kopen onderweg)
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
"... of je nu 6 of 600km ga fietsen!..."
Zo sta ik er ook in, hoor. Het hoeft niet meer verschroeiend hard en lang. Ook van 20km kan ik genieten.
Zag een tijdje terug een filmpje van Douwe Doorduin en Erwin Sikkens die gingen bikepacken net over de grens bij Arnhem.
"We doen vandaag 70 km. En daar gaan we de héle dag over doen!"
Zo sta ik er ook in, hoor. Het hoeft niet meer verschroeiend hard en lang. Ook van 20km kan ik genieten.
Zag een tijdje terug een filmpje van Douwe Doorduin en Erwin Sikkens die gingen bikepacken net over de grens bij Arnhem.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Heb nu twee keer een mini fietsvakantietje gedaan met de kinderen. 3 a 4 dagen van zo'n 30 a 40 km per dag, toeristische route 1e keer Den Haag - naar Oma in Sprang Capelle. 2e keer Den Haag - Amersfoort. Idd de hele dag over doen, om de ca. 10 km een koffie/ijsje/biertje/limo.jwkeij schreef: ↑09 apr 2025 13:16 "... of je nu 6 of 600km ga fietsen!..."
Dat is echt geweldig leuk fietsen.
Ik vorig jaar ook met mijn dochter. Een trekkershutje gereserveerd op de camping. Onderweg koffie zetten en limonade uit de thermoskan. Bolletjes gehaald uit de buurtsuper waar we langskwamen en zelf knakworstjes opgewarmd met de gasbrander. Aanspraak met het halve dorp tijdens onze stop. Nog wat gravelpaadjes als hoogtepunt.
Een fantastische tocht van wel 11 km! (Maar, oke, dit is offtopic...)
Een fantastische tocht van wel 11 km! (Maar, oke, dit is offtopic...)
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander