Hide my bell
-
- Forum-lid HC
Zo'n GoPro mount kan je echt wel wat vaster aandraaien. Dat gaat niet zomaar breken
Ik snap hem…. Ik dacht een mount van 31,8mm rond je stuur geklemd.Pw90 schreef: ↑01 apr 2025 17:50Een stukje rubber. Zelfs dunner dan 1mm krijg ik hier niet tussen. Bij mij is het al vaster dan 2Nm, maar blijft steeds zakken.
Niet problematisch, maar wel irritant..
![]()
Deze klemming kan zeker vaster gedraaid worden. Mijn Mac Gyver truck voor deze is om met een warm schilmesje een soort van wafel structuur te drukken in de contact delen. Dan monteren met wat Carbon anti slip pasta ( zoals voor zadelpen bedoeld ) en het zakt niet meer.

Het negatief hiervan dus in het kunststof drukken met een warm schilmesje ( mag wat grover ).

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Goeie tip. Ga ik doen!rene schreef: ↑01 apr 2025 18:34Ik snap hem…. Ik dacht een mount van 31,8mm rond je stuur geklemd.
Deze klemming kan zeker vaster gedraaid worden. Mijn Mac Gyver truck voor deze is om met een warm schilmesje een soort van wafel structuur te drukken in de contact delen. Dan monteren met wat Carbon anti slip pasta ( zoals voor zadelpen bedoeld ) en het zakt niet meer.![]()
Het negatief hiervan dus in het kunststof drukken met een warm schilmesje ( mag wat grover ).
![]()
De bel ietsje losser of vaster draaien (soms echt miniem) kan echt een verschil maken.
Ik heb nog een van de eerste versie's die belt echt hard en schel. Inmiddels ook een nieuw type met metalen hamertje gekocht om in het verlengde van de stuurpen te kunnen monteren. Maar deze belt echt vele malen zachter, inderdaad de bel iets losser gezet dat helpt iets maar het komt niet in de buurt van de oude versie. Ook belt deze met handschoenen aan vele malen moeilijker dan de oude versie. Al met al ben ik voor 68e niet erg overtuigd van de vooruitgang..
Mijne ook veelste zacht. Voor dat geld had ik beter verwacht. Mijn home-made op mijn 2de fiets (action bel gezaagd en onder mijn k edge houder geschroefd) doet het vele male beter, en stukke goedkoper...
Tja, wat is hard, wat is zacht. De gemiddelde ebikebejaarde die vaste klant is bij BeterHoren, gaan gewoon aan de kant. Dus die van mij luid genoeg. Inderdaad beetje vaster of losser draaier kan helpen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vind het ook tegenvallen. De oude deed het beter, maar die was vervolgens weer te snel kapot omdat de veermechaniek van plastic was.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bij mijn sigma lamphoudertjes werkte een stukje tesa textiel powertape perfect.
En in mijn opinie ook het mooiste tape om een stuurlintje mee af te werken.
https://www.123inkt.nl/Tesa-Extra-Power ... gLgUfD_BwE
Deze klemvorm kan je toch een stuk vast draaien, zonder dat er iets knapt..?Pw90 schreef: ↑01 apr 2025 17:50Een stukje rubber. Zelfs dunner dan 1mm krijg ik hier niet tussen. Bij mij is het al vaster dan 2Nm, maar blijft steeds zakken.
Niet problematisch, maar wel irritant..
![]()
Tenminste ik heb hem (met de hand) wel aardig vast gedraaid volgens mij.
En die klemming zelf was ook al redelijk strak vooraf.