Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote bezorgdiensten review topic

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 14 mar 2025 14:53

Orlok schreef: 13 mar 2025 19:18 Eigenlijk nooit problemen met de post/pakketbezorging met Postnl, GLS, DPD of DHL gehad tot vandaag, nooit UPS gehad tot vandaag. 😉

Via de e-mail en sms door UPS de dag ervoor op de hoogte gehouden dat het pakketje vandaag 'voor het einde van de dag' zou worden bezorgd. 's-Morgens via sms op de hoogte gehouden dat bezorging zou plaatsvinden tussen 11h20 - 13h20, echter tijdens 'bezorging' om ong. 11h waren wij (nog) niet thuis en heeft UPS het pakket mee terug genomen om het vervolgens op het 'UPS Access point' z'n 10 km hier vandaan achter te laten terwijl er ook een zich op ong. 1 km afstand bevindt (je zal toch een taxi of openbaar vervoer moeten nemen). 🙄

Om 14h krijgen wij een sms en e-mail dat het pakket op het UPS Access point is afgegeven en dus kan worden opgehaald. Echter toen ik daar om ong. 16h aan kwam om het pakketje op te halen was het onvindbaar, raar gedoe.

Men vond bij het UPS Access point maar dat ik contact moet opnemen met UPS.
Volgens UPS komt het wel eens een keer voor dat de melding dat het pakket kan worden afgehaald eerder door de geadresseerde wordt ontvangen dan dat het pakket is afgegeven. Het UPS Access point wordt gekozen volgens het rittenschema van de bezorger en is dus niet altijd gunstig voor de geadresseerde.
Enfin, hedenochtend weer naar het UPS Access point om daar het pakketje op te halen, hèhè, wat een gedoe. 🤔
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 14 mar 2025 16:32

Hier een mooie met Bike24 en DHL. Mijn adresgegevens op de site van Bike24 staan goed, maar als ik een bestelling doe, worden straat, achternaam, huisnummer en huisnummertoevoeging door elkaar gehusseld waardoor DHL niet meer begrijpt waar het naar toe moet. Nu al een paar keer met DHL geprobeerd om bij het T&T nummer mijn juiste adres te krijgen. Ik ben benieuwd of het gaat lukken... Als alles klopt, gaat het altijd best snel met DHL, maar als er ook maar iets buiten de lijntjes kleurt, dan wordt het erg lastig. Niet geheel de schuld van DHL in dit geval natuurlijk, maar ik krijg een sterk "computer says no" gevoel :mrgreen:

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 08 apr 2025 11:03

Ik ben bang dat DHL een pakket van mij heeft kwijtgespeeld. Is vrijdag door een particulier afgegeven bij een DHL-punt en daar in de middag opgehaald door de bezorger. Sindsdien is de statusupdate ook niet meer bijgewerkt.
Een pakket wat zondag door een particulier is afgegeven bij een DHL punt ligt vanaf vanochtend klaar om opgehaald te worden.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

leon1
Forum-lid

leon1 08 apr 2025 11:06

Afgelopen vrijdag? Het is pas dinsdagochtend. Ik zou nog een dag of twee geduld hebben. Mogelijk komt dat pakket ineens weer boven water.

DHL express hier gisteren, vanaf 10u al in uitlevering en uiteraard komen ze altijd wanneer je net weg bent om een kind van school te halen om 15u. Gelukkig waren de schilders aan het werk aan ons huis. Dus die heb ik na de koffie in de middag maar gevraagd of zij het pakket wilde aannemen. Dat is gelukkig gelukt.
Ride bikes, not tanks!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 apr 2025 11:43

Ik heb weer een gevalletje waar je voor moet tekenen.
Webshop biedt de optie aan om in een pakketmuur af te leveren, maar PostNL brengt het toch naar een onhandig afleverpunt omdat ik moet tekenen. BIEDT DIE OPTIE DAN NIET AAN!! Dan kan ik gewoon zelf kiezen naar welk punt ik hem wil sturen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 08 apr 2025 12:18

Haha, hier is de pakketautomaat iedere keer stuk, dan halen ze m leeg, en de volgende boterletter van Postnl die vult m dan weer vrolijk, dan moeten ze m weer leeghalen, etc etc. Comedy capers....

Inderdaad, opties aanbieden die niet kunnen, zo stupide is dat. En als er dan nog 500 mogelijkheden zijn en een van die 500 gevallen gaat het mis, maar zoveel smaken zijn er niet. Je moet tekenen, dan niet in automaat. Niet tekenen, wel in automaat. 2, voor snelle teller.

Wat trouwens ook stupide is: postnl. Ik wil instellen(want de automaat is altijd stuk) dat mijn pakketjes standaard naar een postnl punt gaan. Dan kan ik dus alleen de dichtstbijzijnde kiezen, dat is de sigarenboer die om 6 uur dicht is. Die is 20 meter dichterbij de de Karwei die tot 9 uur open is. Dat de default de sigarenboer is, dat snap ik, maar dat ik dat niet kan veranderen...en als ik een automaat wil kiezen, dan kan ik wel de automaat bij de Karwei kiezen (de sigarenboer heeft er geen). Ook zo sukkelig.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 08 apr 2025 13:08

Op zaterdag 3 verschillende dingen gekocht op Amazon.
Het pakje dat uit Engeland moet komen wordt vandaag nog geleverd.
De andere 2, Frankrijk en Duitsland komen normaal morgen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 08 apr 2025 15:08

Dat is snel vanuit de UK!
Ik heb 3 weken moeten wachten op mijn pakket uit Engeland...Om maar te zwijgen over de invoerrechten. Als ik volgende maand in Engeland ben, sla ik zoveel mogelijk in wat ik mee kan nemen op de fiets, haha.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

marsman
Forum-lid

marsman 08 apr 2025 15:12

Ik koop wel eens wat bij Torm.cc in de UK, het duurt gerust een week of 3 voor het binnen is. Mogelijk dat de spullen die je besteld hebt op een UK site, al in de EU zone was.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 08 apr 2025 15:48

daniel1975 schreef: 08 apr 2025 11:43 Ik heb weer een gevalletje waar je voor moet tekenen.
Webshop biedt de optie aan om in een pakketmuur af te leveren, maar PostNL brengt het toch naar een onhandig afleverpunt omdat ik moet tekenen. BIEDT DIE OPTIE DAN NIET AAN!! Dan kan ik gewoon zelf kiezen naar welk punt ik hem wil sturen.
Ja daar ga ik in de future ook beter rekening mee houden

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 10 apr 2025 11:15

leon1 schreef: 08 apr 2025 11:06 Afgelopen vrijdag? Het is pas dinsdagochtend. Ik zou nog een dag of twee geduld hebben. Mogelijk komt dat pakket ineens weer boven water.
Inmiddels bericht van DHL dat het pakket kwijt is. Krijg je €3,50 / kg vergoed. Schiet lekker op met een fietsbroek van 400gram.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 10 apr 2025 11:35

rikkert schreef: 08 apr 2025 12:18 Haha, hier is de pakketautomaat iedere keer stuk, dan halen ze m leeg, en de volgende boterletter van Postnl die vult m dan weer vrolijk, dan moeten ze m weer leeghalen, etc etc. Comedy capers....

Inderdaad, opties aanbieden die niet kunnen, zo stupide is dat. En als er dan nog 500 mogelijkheden zijn en een van die 500 gevallen gaat het mis, maar zoveel smaken zijn er niet. Je moet tekenen, dan niet in automaat. Niet tekenen, wel in automaat. 2, voor snelle teller.

Wat trouwens ook stupide is: postnl. Ik wil instellen(want de automaat is altijd stuk) dat mijn pakketjes standaard naar een postnl punt gaan. Dan kan ik dus alleen de dichtstbijzijnde kiezen, dat is de sigarenboer die om 6 uur dicht is. Die is 20 meter dichterbij de de Karwei die tot 9 uur open is. Dat de default de sigarenboer is, dat snap ik, maar dat ik dat niet kan veranderen...en als ik een automaat wil kiezen, dan kan ik wel de automaat bij de Karwei kiezen (de sigarenboer heeft er geen). Ook zo sukkelig.

Ja, de pakketautomaat is geweldig. Maar in werkelijkheid valt het tegen. Pakket met handtekening niet in de automaat snap ik dan wel, maar mijn Temu pakketjes gaan ook eerst naar de automaat "we konden het pakket niet op de afhaallocatei bezorgen" en dan ligt het alsnog bij de sigarenboer. Die ook om 18.00 dicht gaat.
Nou heeft elk nadeel (meestal) een voordeel, en dat is dat de sigarenboer het niet zo nauw neemt met uitchecken van chinese verzendzakken. Dan wordt de tracking niet (goed) uitgescand en blijft het pakket virtueel in het systeem zwerven. Dan kirjg ik nog een paar meldingen om het pakket op te halen, en dan een week later betaald Temu het orderbedrag terug. De afgelopen weken al gebeurd tot een (lopend) totaal van €87,11, dus gratis spullen.

Er komen deze week nog 2 leveringen van Temu....
Dogma F

Plaats reactie