Waarom mag Van Der Breggen wel als afkorting en de rest niet?
Wielerseizoen 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik snap de aantrekkingskracht van strijden voor je eigen ondergang dus niet. Waarom zou van der Breggen zich keer op keer door de bergop sterkere van Vleuten naar de slachtbank hebben moeten laten leiden?scottpch64 schreef: ↑09 mar 2025 07:37 Van der Breggen was sympathiek in haar begintijd, toen ze het vuile werk met verve voor Marianne Vos opknapte!
Toen was ze al een geweldenaar, in de tijd met de strijd van SD Works tegen Annemiek, zakte ze wel in mijn achting vanwege de manier van koersen (van het hele team trouwens)...
Zelfde zag je gisteren: toen TP weer 5 minuten op de fiets zat, wist ik al 100% zeker dat TP kansloos was en TP ging winnen. Dan zie ik TP liever 40km in het wiel zitten om het TP niet te makkelijk te maken.
(Handig, die afkortingen)
Campagnolo Ultra Dork
vertaling

Zelfde zag je gisteren: toen Tadei Pogačar weer 5 minuten op de fiets zat, wist ik al 100% zeker dat Tom Pidcock kansloos was en Tadei Pogačar ging winnen. Dan zie ik Tom Pidcock liever 40km in het wiel zitten om het Tadei Pogačar niet te makkelijk te maken.
Live fast; die young. mijn blog
Als je het over de …..lugosi schreef: ↑06 mar 2025 16:14Dit is een tendens in veel koersen. De RvV heeft ook veel meer hellingen dan vroeger, en werd vroeger door veel type renners gewonnen. Dat kan nu niet meer, het is de explosiefste of de beste klimmer.Ernie C. schreef: ↑05 mar 2025 21:31 Bij het commentaar van de Samyn op Sporza hadden ze het er over: Strade Bianche is steeds meer een klimmerskoers geworden. In het begin waagden de klimmers er zich nog niet aan en was het meer voor de klassieke types. Nu hebben ze er eindelijk niks meer te zoeken.
Ook Amstel Gold telt een vreselijk aantal beklimmingen.
Ook in de rondes zit veel meer klimwerk dan vroeger.
Blijkbaar is het een capaciteit die het meeste aanspreekt bij het publiek, voor mij mag het van alles wat zijn.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/nieuw ... elersport/
-
- Forum-lid
Fatmodul refereert natuurlijk aan de legendarische ‘veedeebee’ uit Ploegsteert.daniel1975 schreef: ↑09 mar 2025 07:58Waarom mag Van Der Breggen wel als afkorting en de rest niet?
Daarvan was de afkorting een geuzennaam geworden.
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die pakhaas die 1x LBL kon winnen en verder vooral grossierde in negatieve publiciteit?
Dan heeft Anna toch wel een significant groter recht op die afkorting.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ja en die andere pakhaas MB die nog eens de vermoorde onschuld moest spelen en VDB de mantel uitveegde toen VDB zei dat hij de beste was omdat iedereen hetzelfde deed en nam. Vdb won trouwens ook nog P-N , G-W, de Omloop, 2 bergritten in de vuelta waar hij o.a. J.U. ( nog een pakhaas) het nakijken gaf. En nog wat.... De storie van VDB of hoe een fysiek wielerwonder ten onder ging aan karakterloosheid en geestelijke armoede.daniel1975 schreef: ↑09 mar 2025 15:19 Die pakhaas die 1x LBL kon winnen en verder vooral grossierde in negatieve publiciteit?
Laatst gewijzigd door fiedoo op 10 mar 2025 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Correct. Bij hem was het nog een leuke kwinkslag, de afkorting, verwijzend naar de politieker VanDenBoeynants.Dubbeldekker schreef: ↑09 mar 2025 12:18Fatmodul refereert natuurlijk aan de legendarische ‘veedeebee’ uit Ploegsteert.daniel1975 schreef: ↑09 mar 2025 07:58Waarom mag Van Der Breggen wel als afkorting en de rest niet?
Daarvan was de afkorting een geuzennaam geworden.
Voor de rest vind ik het de duidelijkheid verlagen, al moeten we er ook niet te krampachtig over zijn. Maar overdaad schaadt

En kom op, meer recht hebben op een bijnaam? Veeg me op!
- daniel1975
- Forum-lid HC