Gevallen in 2025
Sterkte en beterschap !!
En over het herstel, daar is zonder kennis van de breuk echt geen zinnig woord over te zeggen. Je zegt dat je heup gebroken is en dat is een gangbare term, maar medische gezien nogal vaagjes. We hebben geen heup bot, we hebben een bekken en een dijbeen. Breuken in het bekken en in de kop van het dijbeen gaan vaak onder de noemen gebroken heup. Maar het is maar net wat er gebroken is en hoe precies wat de hersteltijd bepaald. Een gebroken bekken kan ook 10 weken rolstoel betekenen, maar met een andere bekkenbreuk kun je al snel weel lopen en fietsen.
En over het herstel, daar is zonder kennis van de breuk echt geen zinnig woord over te zeggen. Je zegt dat je heup gebroken is en dat is een gangbare term, maar medische gezien nogal vaagjes. We hebben geen heup bot, we hebben een bekken en een dijbeen. Breuken in het bekken en in de kop van het dijbeen gaan vaak onder de noemen gebroken heup. Maar het is maar net wat er gebroken is en hoe precies wat de hersteltijd bepaald. Een gebroken bekken kan ook 10 weken rolstoel betekenen, maar met een andere bekkenbreuk kun je al snel weel lopen en fietsen.
Live fast; die young. mijn blog
@pino Ik ben 53 dat zal wel uitmaken in het genezing proces . Echter, de ingreep bij jou is wel wat ingrijpende dan in mijn geval. Hoewel er nog wel een kans is van 15% dat de operatie zoals deze bij mij is gedaan niet aanslaat en er dan alsnog een nieuwe heup-kop er ingezet moet worden. Mooi dat je weer op de fiets zit en ik moet zeggen:10% mindere FTP daar zal ik wel mee kunnen leven
@rob74 bij mij is de kop van het dijbeen afgebroken.(net onder de kop zelf) Volgens de geleerden een klassieker. Het lukt mij even niet om een plaatje te uploaden iets met Http fout(??)
iedereen bedankt voor de steun.

@rob74 bij mij is de kop van het dijbeen afgebroken.(net onder de kop zelf) Volgens de geleerden een klassieker. Het lukt mij even niet om een plaatje te uploaden iets met Http fout(??)
iedereen bedankt voor de steun.

Wat wil je...? Geluk of Gelijk
-
- Forum-lid
Oei, sterkte barmic!
Aai.....sterkte.
Schoonmoedert (76 jaar) heeft vorig jaar augustus haar heup gebroken (afgebroken gewrichtskop bovenbeen) door domme struikelpartij toen ze opstond van de bank. Heeft wel maand of 4 geduurd voor ze weer op de (huis-tuin-en-keuken)fiets zat. Mocht en kon wel eerder, maar er was helaas doch begrijpelijk toch ook een stevige dosis angst om te vallen ingeslopen.
Schoonmoedert (76 jaar) heeft vorig jaar augustus haar heup gebroken (afgebroken gewrichtskop bovenbeen) door domme struikelpartij toen ze opstond van de bank. Heeft wel maand of 4 geduurd voor ze weer op de (huis-tuin-en-keuken)fiets zat. Mocht en kon wel eerder, maar er was helaas doch begrijpelijk toch ook een stevige dosis angst om te vallen ingeslopen.
Sterkte en succes met revalidatie. Ik ga ervanuit dat je heel snel kan/mag beginnen fietsen, toch?barmic schreef: ↑09 mar 2025 14:06 @pino Ik ben 53 dat zal wel uitmaken in het genezing proces . Echter, de ingreep bij jou is wel wat ingrijpende dan in mijn geval. Hoewel er nog wel een kans is van 15% dat de operatie zoals deze bij mij is gedaan niet aanslaat en er dan alsnog een nieuwe heup-kop er ingezet moet worden. Mooi dat je weer op de fiets zit en ik moet zeggen:10% mindere FTP daar zal ik wel mee kunnen leven![]()
iedereen bedankt voor de steun.![]()
Ik heb mijn heupkom en -kop gebroken, en heup ontwricht, door de impact van een motorfiets op mijn been, een tweetal jaar geleden. Alles moest helen zonder enige schroef of bout, en dat kostte me 5 weken (advies was 6). Men gaf me een kans van 15% om met de originele heup verder te kunnen, maar we vonden dat toch de moeite waard om die 6 weken 'plat' te liggen.
Dan terug begonnen met wandelen zonder krukken en direkt de rollen op. Ik was eigenlijk heel snel de oude (53j), ook op gebied van FTP. Ook de verhouding links/rechts vermogen is ongewijzigd en mooi in balans.

Heel veel sterkte met je herstel en revalidatie.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/