Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ploppen valt ook wel mee. Afgelopen week 2x 32mm op de 303FC gemonteerd zonder problemen. Ik gebruik wel altijd een compressor die ik aftop op max 5 bar.
30mm op de Ali-wielen van mev75 paar weken geleden ook in 1x erop en dicht.
30mm op de Ali-wielen van mev75 paar weken geleden ook in 1x erop en dicht.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ja met compressor geen probleem. Maar heb toch wel een niet geslaagde poging met een gewone voetpomp achter de rug hier in Spanje, ben naar een benzinestation moeten gaan voor gecomprimeerde lucht
Met bvb een Pro One TLE lukt het me quasi altijd met een gewone voetpomp.

-
- Forum-lid HC
Ja dat is vaak ook de combo. Ik sta net ook een half uur te klooien met specialized banden op een princeton velg.
Moest echt het wiel in de zon zetten en dan in een keer 8 bar erin om hem te laten ploppen. Ook goed stoppen ze er net ff te korte ventielen bij........ net wel net niet je pomp erop
Vallen ook smal echt exact de aangegeven maat op deze velg de 30mm achter zelf maar 29.6, die zal na 1 ritje wel net over de 30 zijn maargoed dan nog.
Moest echt het wiel in de zon zetten en dan in een keer 8 bar erin om hem te laten ploppen. Ook goed stoppen ze er net ff te korte ventielen bij........ net wel net niet je pomp erop
Vallen ook smal echt exact de aangegeven maat op deze velg de 30mm achter zelf maar 29.6, die zal na 1 ritje wel net over de 30 zijn maargoed dan nog.
Volgens mij heb ik of een 'maandagochtend' versie van de Schwalbe Pro One TLE 25mm of wel erg veel pech. Gisteren voor de 4e keer met de achterband binnen nog geen 800km een spuiter gehad, de Doc Blue sealant had alles weer keurig gedicht dus kon ik mijn ritje gewoon afmaken. Een inkerving/scheurtje van ong. 3mm die bij het oppompen tot 8bar open sprong, zo kon ik het lek thuis terug vinden om het van binnenuit te kunnen repareren met Bison Max Repair Extreme. 
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Goed hele andere band, maar ik reed vorig jaar met een racing ralph op de weg en die ging echt vaak lek.
De vloeistof dichte het wel, maar gewoon 7 of 8 keer lek is natuurlijk niet normaal op 2000km, Met mijn race banden de laatste 5 jaar niet lek
De vloeistof dichte het wel, maar gewoon 7 of 8 keer lek is natuurlijk niet normaal op 2000km, Met mijn race banden de laatste 5 jaar niet lek
Idd,nu mijn 3de pro one achter en niet 1lek gehad in 2 jaar.Orlok schreef: ↑08 mar 2025 14:44 Volgens mij heb ik of een 'maandagochtend' versie van de Schwalbe Pro One TLE 25mm of wel erg veel pech. Gisteren voor de 4e keer met de achterband binnen nog geen 800km een spuiter gehad, de Doc Blue sealant had alles weer keurig gedicht dus kon ik mijn ritje gewoon afmaken. Een inkerving/scheurtje van ong. 3mm die bij het oppompen tot 8bar open sprong, zo kon ik het lek thuis terug vinden om het van binnenuit te kunnen repareren met Bison Max Repair Extreme.![]()
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ik ben zojuist ook getuige geweest van een wereldwonder (volgens sommige experts)..na 20min fiets hoorde ik een luide sssssss...dus ik stoppen, hele achterkant van de fiets onder de latex. Direct het gat beneden en hield gelijk op....even gewacht en gevoeld of er nog voldoende druk in zat wat het geval was....dus kon mijn ritje vervolgen. En dat met een 25mm tubeless band...dat zou toch helemaal niet kunnen?
.
Ging weg met 4 bar en bij thuiskomst zat er nog ruim 3 bar in...genoeg voor mij.
oja dit was ook een Schwalbe Pro One

Ging weg met 4 bar en bij thuiskomst zat er nog ruim 3 bar in...genoeg voor mij.
oja dit was ook een Schwalbe Pro One
-
- Forum-lid
+1!raven14 schreef: ↑08 mar 2025 09:10 Conti GP5000S TR is wat mij betreft allround de beste high end band. Moeilijk te ploppen maar verder geen klachten over. Ja er zijn banden die een fijner rijgevoel geven, zoals de Veloflex Corsa tubeless bandjes, maar die hebben veel meer nadelen. De 5000 is snel, lekbestendig, duurzaam en heeft veel grip. Ik rijd er winter en zomer mee.
Comfort (waarin de Conti banden niet uitblinken) is nu, door de breedte van de banden (30mm en meer op de racefiets) veel minder een bepalende factor dan met een 23mm band.
Ik weet niet wat het is met Pirelli maar ik heb totaal geen vertrouwen in hun bandjes op de weg. De 2 sets die ik de laatste jaren reed gaven me geen duidelijke feedback over gripniveau en waren ronduit tricky in natte omstandigheden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Begin jij nu ook al aan die lelijke overhype Princeton wielen?wasbeer2006 schreef: ↑08 mar 2025 13:36 Ja dat is vaak ook de combo. Ik sta net ook een half uur te klooien met specialized banden op een princeton velg.
Moest echt het wiel in de zon zetten en dan in een keer 8 bar erin om hem te laten ploppen. Ook goed stoppen ze er net ff te korte ventielen bij........ net wel net niet je pomp erop.
-
- Forum-lid HC
Zijn niet van mij he!
Ik vind ze wel heel mooi, maar ik zeg net in een anders topic, slechts 2gram lichter dan mijn set nextie,s.
En mijn set is een stuk hoger, als ik achter dezelfde velg steek als voor is mij set 40gram lichter. Banden vallen mooier op de nextie,s
En je hebt 3 sets nextie,s voor 1 set princeton. Ik vind dat echt veel te veel geld voor wielen. Dan koop ik wel een 120mm carbon lefty om mijn fully 120mm te maken ipv 100mm ook niet jouw keuze, dat weet ik -:)
Ik vind ze wel heel mooi, maar ik zeg net in een anders topic, slechts 2gram lichter dan mijn set nextie,s.
En mijn set is een stuk hoger, als ik achter dezelfde velg steek als voor is mij set 40gram lichter. Banden vallen mooier op de nextie,s
En je hebt 3 sets nextie,s voor 1 set princeton. Ik vind dat echt veel te veel geld voor wielen. Dan koop ik wel een 120mm carbon lefty om mijn fully 120mm te maken ipv 100mm ook niet jouw keuze, dat weet ik -:)
- daniel1975
- Forum-lid HC

Dit heb ik altijd met Schwalbe banden. Soms zijn mensen en banden niet compatibel vrees ikOrlok schreef: ↑08 mar 2025 14:44 Volgens mij heb ik of een 'maandagochtend' versie van de Schwalbe Pro One TLE 25mm of wel erg veel pech. Gisteren voor de 4e keer met de achterband binnen nog geen 800km een spuiter gehad, de Doc Blue sealant had alles weer keurig gedicht dus kon ik mijn ritje gewoon afmaken. Een inkerving/scheurtje van ong. 3mm die bij het oppompen tot 8bar open sprong, zo kon ik het lek thuis terug vinden om het van binnenuit te kunnen repareren met Bison Max Repair Extreme.![]()

Ik heb een kameraad die altijd die Pro One banden gebruikt, rijdt ze op tot op de draad (letterlijk) en echt nooit lek. Bizar.