Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik gebruik heel vaak een kunststof bandenlichter om een TL band erop te leggen. Als je daar een beetje handigheid mee hebt is het zo gebeurd en minder pijnlijke handen/vingers dan zonder hulp erop leggen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Doe ik inderdaad ook steevast. Gewoon zorgen dat je het tubeless lint niet beschadigt.
IK ben benieuwd naar de nieuwe Conti Grand Prix TR, de iets meer basic versie van de 5000.
Al ben ik nog steeds heel content met de Vredestein Superpasso, die zowat hetzelfde kost als de nieuwe Conti.
IK ben benieuwd naar de nieuwe Conti Grand Prix TR, de iets meer basic versie van de 5000.
Al ben ik nog steeds heel content met de Vredestein Superpasso, die zowat hetzelfde kost als de nieuwe Conti.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14532
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ook, probeer het amper zonder, waarom zou ik?
Gewoon even rustig netjes op de velg leggen.
Een band die er echt makkelijk omgaat, die gaat meteen terug (of in de prullenbak), daar ga ik echt niet mee rijden.
Waarom blijven mensen naar het B merk conti kijken als premium A merk band. De racebanden zijn nogsteeds niet top.
Zeker gezien de huidige maatstaven. Goed ik weet het wat de boer niet kent.....
Maar Pirelli, Goodyear, vredestijn, specialized, victoria en ook Schwalbe zijn gewoon beter voor de amateur. En dan vergeet ik er nog een paar.
Gewoon even rustig netjes op de velg leggen.
Een band die er echt makkelijk omgaat, die gaat meteen terug (of in de prullenbak), daar ga ik echt niet mee rijden.
Waarom blijven mensen naar het B merk conti kijken als premium A merk band. De racebanden zijn nogsteeds niet top.
Zeker gezien de huidige maatstaven. Goed ik weet het wat de boer niet kent.....
Maar Pirelli, Goodyear, vredestijn, specialized, victoria en ook Schwalbe zijn gewoon beter voor de amateur. En dan vergeet ik er nog een paar.
Ik heb effectief nog nooit met Conti gereden. En de reviews zijn heel wisselend.
Net daarom zou ik zelf even willen testen.
De Goodyear Eagle (niet de F1) las ik ook veel lovends over als prijsbewust maar goed.
Eigen ervaring: Eén band ging 250 km mee, de ander ongeveer 400 km. En net tijdens een fantastisch mooi vakantieritje in de Dordogne 20 km terug mogen wobbelen op een halve bar. Laat ons zeggen dat m'n sympathie voor Goodyear op een heel laag pitje staat.
Dus the proof is in the pudding?
Net daarom zou ik zelf even willen testen.
De Goodyear Eagle (niet de F1) las ik ook veel lovends over als prijsbewust maar goed.
Eigen ervaring: Eén band ging 250 km mee, de ander ongeveer 400 km. En net tijdens een fantastisch mooi vakantieritje in de Dordogne 20 km terug mogen wobbelen op een halve bar. Laat ons zeggen dat m'n sympathie voor Goodyear op een heel laag pitje staat.
Dus the proof is in the pudding?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, de GP5000 S TR is echt een matig bandje….wasbeer2006 schreef: ↑07 mar 2025 13:07
Waarom blijven mensen naar het B merk conti kijken als premium A merk band. De racebanden zijn nogsteeds niet top.

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14532
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nieuw is het een prima band, maar ze blijven sneller vierkant worden dan de concurrentie.
De passing is toch minimaal slecht te noemen en de slijtage is hoog, snel scheurtjes.
Dan vind ik het een matig bandje.
Iets waar zeker Pirelli, Victoria en specialized geen last van hebben.
Schwalbe blijft te inconsistent in maatvoering aar doet het verder op alle vlakken goed.
De passing is toch minimaal slecht te noemen en de slijtage is hoog, snel scheurtjes.
Dan vind ik het een matig bandje.
Iets waar zeker Pirelli, Victoria en specialized geen last van hebben.
Schwalbe blijft te inconsistent in maatvoering aar doet het verder op alle vlakken goed.
Welke Schwalbe? De Pro Ones vind ik fijn, maar worden ook relatief snel vierkant en hebben snel last van steentjes/sneetjes (logisch, is ook zacht racerubber). De Ones zijn slijtvaster, maar ook een stukje stugger. Montage ging laatst (tov Pro Ones en GP5000TR) errug lastig.
Conti 4 seasons zijn erg slijtvast (net als bijv Durano’s), maar rijden alsof je door nat asfalt rijdt.
Om nou een merk een B-merk te noemen obv 1 type is wellicht wat kort door de bocht. Maar soit, ieder zijn mening.
Conti 4 seasons zijn erg slijtvast (net als bijv Durano’s), maar rijden alsof je door nat asfalt rijdt.
Om nou een merk een B-merk te noemen obv 1 type is wellicht wat kort door de bocht. Maar soit, ieder zijn mening.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14532
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Persoonlijk zou ik ook geen schwalbe kiezen al vind ik ze beter dan de conti,s
Bij schwalbe is het bij mij al de naam, maargoed niemand heeft dat.
Ik moet altijd denken aan een "schwalbe" op het voetbalveld.
Pirelli, michelin, victoria, specialized, dat staat toch veel beter op je band
Conti is niet alleen de race banden, ook ellende gehad met autobanden en MTB banden.
Bij schwalbe is het bij mij al de naam, maargoed niemand heeft dat.
Ik moet altijd denken aan een "schwalbe" op het voetbalveld.
Pirelli, michelin, victoria, specialized, dat staat toch veel beter op je band
Conti is niet alleen de race banden, ook ellende gehad met autobanden en MTB banden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Specialized op een andere fiets dan S ziet er ook niet uit.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Specialized T2/T5 turbo Rapid Air is een fijne en redelijk lichte band in 28mm. Erg soepel en pikt nagenoeg geen steentjes op. Zowel de tubeless versie als de non tubeless versie rijden prima. Ik heb ze beide en ben er zeer tevreden van.
Wel 1 slecht exemplaar gehad waarbij er een stukje van het midden losliet. Een hele strook van 1 mm breed. Kreeg direct een nieuwe opgestuurd . De andere banden hebben het niet.
Voor de rest kon Schwalbe Pro one me wel bekoren, maar aangezien ik nog maar enkel mijn Zipp 404 tubeless rij heb ik voor Specialized gekozen.
Wel 1 slecht exemplaar gehad waarbij er een stukje van het midden losliet. Een hele strook van 1 mm breed. Kreeg direct een nieuwe opgestuurd . De andere banden hebben het niet.
Voor de rest kon Schwalbe Pro one me wel bekoren, maar aangezien ik nog maar enkel mijn Zipp 404 tubeless rij heb ik voor Specialized gekozen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Conti GP5000S TR is wat mij betreft allround de beste high end band. Moeilijk te ploppen maar verder geen klachten over. Ja er zijn banden die een fijner rijgevoel geven, zoals de Veloflex Corsa tubeless bandjes, maar die hebben veel meer nadelen. De 5000 is snel, lekbestendig, duurzaam en heeft veel grip. Ik rijd er winter en zomer mee.
Comfort (waarin de Conti banden niet uitblinken) is nu, door de breedte van de banden (30mm en meer op de racefiets) veel minder een bepalende factor dan met een 23mm band.
Ik weet niet wat het is met Pirelli maar ik heb totaal geen vertrouwen in hun bandjes op de weg. De 2 sets die ik de laatste jaren reed gaven me geen duidelijke feedback over gripniveau en waren ronduit tricky in natte omstandigheden.
Comfort (waarin de Conti banden niet uitblinken) is nu, door de breedte van de banden (30mm en meer op de racefiets) veel minder een bepalende factor dan met een 23mm band.
Ik weet niet wat het is met Pirelli maar ik heb totaal geen vertrouwen in hun bandjes op de weg. De 2 sets die ik de laatste jaren reed gaven me geen duidelijke feedback over gripniveau en waren ronduit tricky in natte omstandigheden.
