Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Onze nieuwe laadt aan een 11kw paal gewoon conform verwachting.
Als ik thuis sneller wil over 220V moet ik denk ik een directe kabel trekken en aan laten sluiten met een aardlekautomaat in de meterkast. Tis even de vraag of de kosten van laadverlies op 220v opwegen tegen een laadpaal aanleggen. Toch al snel minimaal €1500,-
Als ik thuis sneller wil over 220V moet ik denk ik een directe kabel trekken en aan laten sluiten met een aardlekautomaat in de meterkast. Tis even de vraag of de kosten van laadverlies op 220v opwegen tegen een laadpaal aanleggen. Toch al snel minimaal €1500,-
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Een automonteur heeft meer m2 ruimte nodig, veel meer gereedschap en meer kennis dan een fietsenmaker. 175€ werkplaatstarief lijkt mij zo gek nog niet. Ja het is veel geld, maar we kopen/leasen zelf al die overbodige technische "vooruitgang". Ook moeten we er nog aan wennen dat technici minimaal even belangrijk zijn als accountmanagers, consultants en coaches.wasbeer2006 schreef: ↑02 mar 2025 14:31 Ik vind 175 voor een automonteur wel veel. Maar 100 euro lijkt me een heel normaal tarief, alsook voor een goede, lees wel goede! fietsenmaker en de lastigere klusjes. Kostprijs zal ook snel op een 60 a 65 euro per uur zitten.
Zelf zitten de meeste met droge ogen bij hun klanten ook gewoon te vertellen dat ze 150 euro per uur kosten.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Belangrijker 
Overigens vraag ik helemaal niet om hele ingewikkelde hybridemotoren. Een fijne ouderwetse Volvo 5-cyl mag je van mij zo in mijn V60 lepelen. Stuk eenvoudiger te onderhouden

Overigens vraag ik helemaal niet om hele ingewikkelde hybridemotoren. Een fijne ouderwetse Volvo 5-cyl mag je van mij zo in mijn V60 lepelen. Stuk eenvoudiger te onderhouden

Die van ons eerst ook. 30kWh dus met drie uurtjes altijd vol. Maar ineens was het 8 uur en langer..... Dus daar klopt iets niet.daniel1975 schreef: ↑02 mar 2025 17:07 Onze nieuwe laadt aan een 11kw paal gewoon conform verwachting.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
Dat ben ik 100% met je eens. Gebeurt al in een hoop branches bv in de IT zijn de verschillen er bijna niet.
Op school zeiden we altijd als je het niet snapt ga je iets van bedrijfskunde of economie doen, als je het wel snapt techniek.
Ik moet wel lachen hoorwasbeer2006 schreef: ↑03 mar 2025 08:32Dat ben ik 100% met je eens. Gebeurt al in een hoop branches bv in de IT zijn de verschillen er bijna niet.
Op school zeiden we altijd als je het niet snapt ga je iets van bedrijfskunde of economie doen, als je het wel snapt techniek.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Nee die vertellen hoe zij denken dat het moet!
Adversity is the Catalyst of Change
-
- Forum-lid HC
Om even serieus te blijven of worden
er is bij een aantal grote bedrijven wel wat meer inzicht aan het komen.
De grote baas bij mijn vorige klant zei ook, misschien moeten we uit de academische bubbel komen en ook naar andere mensen gaan luisteren.
Ik ben bewust naar een kleiner bedrijf gegaan om gewoon weer lekker wat te doen en uit die verschrikkelijke vergader cultuur te komen.
Je moet een gezonde mix van beide hebben. Ik zie nu gelukkig dat er ook zat klanten zijn die zo gebleven zijn.

De grote baas bij mijn vorige klant zei ook, misschien moeten we uit de academische bubbel komen en ook naar andere mensen gaan luisteren.
Ik ben bewust naar een kleiner bedrijf gegaan om gewoon weer lekker wat te doen en uit die verschrikkelijke vergader cultuur te komen.
Je moet een gezonde mix van beide hebben. Ik zie nu gelukkig dat er ook zat klanten zijn die zo gebleven zijn.
Je 'lacht' misschien maar zo'n 14 jaar geleden kreeg de afdeling waar ik werkte vlak voor mijn pensioen via de e-mail:
Collegae,
Met enige regelmaat verbaas ik mij er over dat we “nee” moeten verkopen op hulpvragen uit de organisatie.
Als ik de agenda’s raadpleeg zie ik nogal wat tijdblokken waarin blijkbaar niets wordt gedaan.
Of jullie dan thuis aan het bier zitten, een puzzlerit aan het maken zijn of jullie helemaal uit de naad werken, is niet te zien.
Ik zie graag ingevuld waar jullie zijn en op hoofdlijnen waar je je mee bezig houdt.
Twee simpele voorbeelden van vandaag:
X is blijkbaar helemaal nergens mee bezig en Y heeft vandaag alleen maar een uurtje overleg met Z gehad en de rest van de dag vrij?
Zoals het bij mijn vorige werkgever ging was wel aardig:
Ik beschikte over 40 uur verlof in een week.
Alle uren die ik wist te verantwoorden gingen af van de 40 uren verlof.
Geen uren verantwoord? Dan verlof.
Ik voel er veel voor om deze systematiek ook hier door te voeren.
Laat even weten hoe jullie hier over denken (loop even binnen of pak de telefoon).
P.S. Ik heb hier niet op gereageerd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
En 14 jaar later was die manager baas van een automerk, had wat ruimtespeelgoed en kroop in het zwarte gat van een zwetsende president 

Als manager moet ik toch wel even reageren hieropOrlok schreef: ↑03 mar 2025 09:46Ik moet wel lachen hoorwasbeer2006 schreef: ↑03 mar 2025 08:32Dat ben ik 100% met je eens. Gebeurt al in een hoop branches bv in de IT zijn de verschillen er bijna niet.
Op school zeiden we altijd als je het niet snapt ga je iets van bedrijfskunde of economie doen, als je het wel snapt techniek.want diegene die er niets van begrijpen gaan jou naderhand vertellen hoe het moet, toch.?