Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 26 feb 2025 12:14

Alles kan, maar zo'n mal met lijnen is toch echt handig hoor!

Hier een nieuwe voorraad binnen- en buitenkabels (Shimano en Campagnolo) om de fietsen weer klaar te maken voor het nieuwe seizoen. En om de sleutelvoorraad aan te vullen. Was wat leeg geraakt door klussende vrienden die ervaring moesten opdoen :mrgreen:

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 26 feb 2025 13:05

Westbiking helm, een Chineesje dus.
Maar Westbiking is wel een van de betere merken op Ali.
Gisteren binnengekomen en gewoon niets op aan te marken. Integendeel zelfs. Beter afgewerkt dan sommige bekende merken.
Mooie secure paintjob, soepele bandjes, stevige draaiknop achteraan. M'n instapmodellen van MET en Lazer zijn niet beter aan 3 maal de prijs.
Wel geen MIPS of vergelijkbaar systeem.

Afbeelding
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

Crimby
Forum-lid

Crimby 26 feb 2025 13:25

koeroeur schreef: 26 feb 2025 13:05 Westbiking helm, een Chineesje dus.
Gisteren binnengekomen en gewoon niets op aan te marken. Integendeel zelfs. Beter afgewerkt dan sommige bekende merken.
Mooie secure paintjob, soepele bandjes, stevige draaiknop achteraan. M'n instapmodellen van MET en Lazer zijn niet beter aan 3 maal de prijs.

Afbeelding
Mooie helm! Ik zou er persoonlijk wel altijd een soort onveilig gevoel bij houden. Misschien ook omdat ik nog niet zo lang geleden een ongeluk heb gehad en op mijn hoofd (decathlon helm) terecht kwam waarnaar ik 4 maanden uit de running was. Wellicht ongelukkig wellicht niet. Ze komen niet echt voor in algemene tests/reviews of wel?

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 26 feb 2025 13:54

helm is voor aerodynamica, valprotectie is overrated

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 26 feb 2025 15:01

Ik zal nooit bezuinigen op een helm (en remmen)!
Courir c'est mourir un peu

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 26 feb 2025 15:09

kxlight schreef: 26 feb 2025 13:54 helm is voor aerodynamica, valprotectie is overrated
Tot dat je hardhandig met asfalt in aanraking komt. Maar je wilt daar waarschijnlijk toch niet aan.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 26 feb 2025 15:24

synapse schreef: 26 feb 2025 15:01 Ik zal nooit bezuinigen op een helm (en remmen)!
Dus je koopt altijd de duurste tophelmen?
Ik ben al gevallen met een Chinese helm, best hard op m'n hoofd en die deed gewoon z'n werk.
Decathlon verkoop helmen van minder dan 30 euro. En daar nemen die nog eens hun winst op.
Een remschijf van 15 euro doet even goed z'n werk als die van 60 euro als het op stoppen aankomt.

Soit, als je veiligheid je lief is, best gewoon niet fietsen all together. :winkthumb:

Deze discussie intussen al ettelijk keren gehad. Niet nog eens ;)
Tenzij dit: misschien niet sowieso aannemen dat iets uit China inferieur is.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 26 feb 2025 15:28

Crimby schreef: 26 feb 2025 13:25

Afbeelding
Mooie helm! Ik zou er persoonlijk wel altijd een soort onveilig gevoel bij houden. Misschien ook omdat ik nog niet zo lang geleden een ongeluk heb gehad en op mijn hoofd (decathlon helm) terecht kwam waarnaar ik 4 maanden uit de running was. Wellicht ongelukkig wellicht niet. Ze komen niet echt voor in algemene tests/reviews of wel?
Tests met fietshelmen zijn meestal gewoon iets recht op te helm laten vallen. En dat komt bijna nooit voor in real life. Je maakt bijna altijd een rolbeweging. Als ik afga op hoe de helm gemaakt en de details qua afwerking, heb ik er vertrouwen in.

Wat ik wel ten alle prijze vermijdt, is Chinese namaak, maar ook daar meer uit principe.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 26 feb 2025 15:32

2x san marco allroad zadel. (Bevalt dusdanig goed dat er meerdere fietsen mee uitgerust gaan worden)
Setje seasucker plugs. (Voor een fiets met weer een andere steekas maat)
Elite deboyo bidon. (Wat is er nou lekkerder dan een warm boullionnetje tijdens het fietsen)
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 26 feb 2025 16:53

koeroeur schreef: 26 feb 2025 15:28
Crimby schreef: 26 feb 2025 13:25

Afbeelding
Tests met fietshelmen zijn meestal gewoon iets recht op te helm laten vallen. En dat komt bijna nooit voor in real life. Je maakt bijna altijd een rolbeweging. Als ik afga op hoe de helm gemaakt en de details qua afwerking, heb ik er vertrouwen in.

Wat ik wel ten alle prijze vermijdt, is Chinese namaak, maar ook daar meer uit principe.
Mooie helm. Zelf ook een paar jaar met een Chinese helm gefietst. ( En ik leef nog :lol: )
Wat mij wel opviel is dat de bandjes wat smal zijn, dus niet zo comfortabel als de lazer die ik nu heb.

senior
Forum-lid

senior 26 feb 2025 17:17

kxlight schreef: 26 feb 2025 13:54 helm is voor aerodynamica, valprotectie is overrated
Daar denkt mw. senior al 20 jaar héél anders over.

wdfl
Forum-lid

wdfl 27 feb 2025 09:13

Thermojack EKOI Perf FINISHER Kaki
Onderhemd EKOI Perf THERMO EVO Hoge Kraag Zwart
Trui EKOI Perf FINISHER Kaki

Zal nog goed van pas komen met het huidige weertje.
met de kortingen die erop stonden ... (wanneer niet bij ekoi)
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Plaats reactie