Hier een nieuwe voorraad binnen- en buitenkabels (Shimano en Campagnolo) om de fietsen weer klaar te maken voor het nieuwe seizoen. En om de sleutelvoorraad aan te vullen. Was wat leeg geraakt door klussende vrienden die ervaring moesten opdoen

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Mooie helm! Ik zou er persoonlijk wel altijd een soort onveilig gevoel bij houden. Misschien ook omdat ik nog niet zo lang geleden een ongeluk heb gehad en op mijn hoofd (decathlon helm) terecht kwam waarnaar ik 4 maanden uit de running was. Wellicht ongelukkig wellicht niet. Ze komen niet echt voor in algemene tests/reviews of wel?koeroeur schreef: ↑26 feb 2025 13:05 Westbiking helm, een Chineesje dus.
Maar Westbiking is wel een van de betere merken op Ali.
Gisteren binnengekomen en gewoon niets op aan te marken. Integendeel zelfs. Beter afgewerkt dan sommige bekende merken.
Mooie secure paintjob, soepele bandjes, stevige draaiknop achteraan. M'n instapmodellen van MET en Lazer zijn niet beter aan 3 maal de prijs.
Wel geen MIPS of vergelijkbaar systeem.
![]()
Dus je koopt altijd de duurste tophelmen?
Tests met fietshelmen zijn meestal gewoon iets recht op te helm laten vallen. En dat komt bijna nooit voor in real life. Je maakt bijna altijd een rolbeweging. Als ik afga op hoe de helm gemaakt en de details qua afwerking, heb ik er vertrouwen in.Crimby schreef: ↑26 feb 2025 13:25Mooie helm! Ik zou er persoonlijk wel altijd een soort onveilig gevoel bij houden. Misschien ook omdat ik nog niet zo lang geleden een ongeluk heb gehad en op mijn hoofd (decathlon helm) terecht kwam waarnaar ik 4 maanden uit de running was. Wellicht ongelukkig wellicht niet. Ze komen niet echt voor in algemene tests/reviews of wel?koeroeur schreef: ↑26 feb 2025 13:05 Westbiking helm, een Chineesje dus.
Gisteren binnengekomen en gewoon niets op aan te marken. Integendeel zelfs. Beter afgewerkt dan sommige bekende merken.
Mooie secure paintjob, soepele bandjes, stevige draaiknop achteraan. M'n instapmodellen van MET en Lazer zijn niet beter aan 3 maal de prijs.
![]()
Mooie helm. Zelf ook een paar jaar met een Chinese helm gefietst. ( En ik leef nogkoeroeur schreef: ↑26 feb 2025 15:28Tests met fietshelmen zijn meestal gewoon iets recht op te helm laten vallen. En dat komt bijna nooit voor in real life. Je maakt bijna altijd een rolbeweging. Als ik afga op hoe de helm gemaakt en de details qua afwerking, heb ik er vertrouwen in.Crimby schreef: ↑26 feb 2025 13:25Mooie helm! Ik zou er persoonlijk wel altijd een soort onveilig gevoel bij houden. Misschien ook omdat ik nog niet zo lang geleden een ongeluk heb gehad en op mijn hoofd (decathlon helm) terecht kwam waarnaar ik 4 maanden uit de running was. Wellicht ongelukkig wellicht niet. Ze komen niet echt voor in algemene tests/reviews of wel?koeroeur schreef: ↑26 feb 2025 13:05 Westbiking helm, een Chineesje dus.
![]()
Wat ik wel ten alle prijze vermijdt, is Chinese namaak, maar ook daar meer uit principe.