Basso
Haha de grootte valt wel mee, de fiets is maat 58 (ben zelf 1.87m) maar misschien lijkt ie wat groot door het hoge balhoofd. Daardoor kan ik wel zonder spacers, al laat ik de 2cm ruimte nog wel zitten want je weet nooit of je in de toekomst wat anders wil.
Basso Diamante - Canyon Grizl
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zit ook al paar keer te kijken: er klopt iets niet met de verhoudingen. Waarschijnlijk vertekend die hoge balhoofdbuis enorm.
Veel plezier ermee!!
Veel plezier ermee!!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik zal nog eens een betere foto maken, de lijnen van het hek erachter helpen ook niet.daniel1975 schreef: ↑25 feb 2025 08:14 Ik zit ook al paar keer te kijken: er klopt iets niet met de verhoudingen. Waarschijnlijk vertekend die hoge balhoofdbuis enorm.
Veel plezier ermee!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
En die fiets schreeuwt om 50mm velgen 

komt denk ik door de Stack/reach verhouding. Bij een maat 58 is de Stack 608 mm bij deze Basso. Dat is vrij hoog voor een maat 58. Ik rijd zelf op een maat 58 van een ander merk waarbij de Stack 571 bijvoorbeeld.
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master
KTM Scarp Master
Volgens mij hebben alle nieuwe Basso's een wat hogere stack, ook de nieuwe SV. IS een beetje persoonlijke voorkeur denk ik wat je mooi vindt. Ik heb nu mijn stuur zonder spacers op de fiets zitten wat ik persoonlijk mooi vindt omdat de lijn van de bovenbuis mooi doorloopt in de stuurpen. En mijn rug kan het op deze fiets prima aan gelukkig. En de achtervork zit mooi hoog verbonden aan de zitbuis.

Laatst gewijzigd door Koen Soon op 25 feb 2025 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hou op

- daniel1975
- Forum-lid HC
Zipp 404 bij Wielerkoopjes voor €1280.
Of nog beter, bij Philippos een mooi setje met Duke velgen of VSW (mooier ivm lelijke nieuwe logos Duke) laten maken.
VSW, 50mm, 23mm intern op Erase naven: topset!
https://www.vanspeykwheels.nl/wp-conten ... Carbon.pdf
Of nog beter, bij Philippos een mooi setje met Duke velgen of VSW (mooier ivm lelijke nieuwe logos Duke) laten maken.
VSW, 50mm, 23mm intern op Erase naven: topset!
https://www.vanspeykwheels.nl/wp-conten ... Carbon.pdf
42mm Duke kan ook hoor op DT240 straight pull naven

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Veeeeeel te laag