Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Problemen FD SRAM Force AXS

chris80
Forum-lid

chris80 22 feb 2025 20:43

Gisterochtend ging ik weer eens op mijn racer een rondje maken. Toen ik alleen voor op mijn kleine blad wilde schakelen gebeurde er niks. Thuis even gekeken en de voorderailleur was helemaal niet meer gekoppeld. Vervolgens op de AXS button gedrukt en dan gaat het groene lampje ongeveer elke seconde knipperen. Vervolgens naar de SRAM AXS app gegaan en daar staat de voorderailleur niet gekoppeld en als melding “recovery required” en als ik daarop druk wordt de firmware bijgewerkt. Dit gaat helemaal goed met als melding dat alles gelukt is… Maar vervolgens wil ik de derailleur pairen, gebeurd niks, groene lampje gaat weer knipperen, recovery, firmware updaten, melding dat het gelukt is etc etc. Ik blijf in die loop zitten..

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Of is er iets kaduuk in de hardware/software en is die rijp voor de sloop?

Garantie oid is helaas niet van toepassing want ik heb deze fiets 2de hands gekocht..

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 feb 2025 10:33

Dat laatste is natuurlijk gewoon niet waar, dat leeft bij sommige maar is echt onzin. Als je een beetje contact hebt met een dealer regelt ie dat voor je en sram is echt niet moeilijk.

Ik zou het volgende nog proberen, ik lees niet dat je dat gedaan hebt, wellicht wel.

Laat de accu,s volledig op.
Doe eerts alle firmware update, dus ook van de shifters en achter derrie.
Koppel alles opnieuw en start met de achterderrie, zonder de app!

Dan zou het al moeten werken.
Zoniet is er iets stuk.

chris80
Forum-lid

chris80 23 feb 2025 12:44

Thanks voor de tips. Die had ik inderdaad allemaal al geprobeerd, maar wat ik ook doe, ik blijf in de loop zitten van firmware update. En als ik op het AXS knopje druk dan blijft die rustig groen knipperen, alsof die zelf de master is ipv de achterderailleur (wellicht is het een voorderrie met identiteitscrisis ofzo :)). Ik ben bang dat die dood is..

Een fietsenmaker kom ik eigenlijk nooit, probeer eigenlijk altijd alles zelf te doen. Dus geen idee of die kan helpen, ik kan het wellicht eens proberen. 1 Voordeel, gelukkig heb ik hier op het vlakke geen voorderrie nodig..

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 25 feb 2025 01:03

Je kan dit probleem al eens aankaarten bij de klantendienst van SRAM.
Ik weet uit ervaring dat ze garantie vrij soepel toepassen.

Plaats reactie