Zo af en toe inderdaad best fijn. Een paar dagen jij en je fiets en verder niets. Staat bij mij ook in de planning. Weet alleen nog niet zeker waar. Ik wil graag voor de verandering eens een keer ergens heen waar het niet regent, temperatuur is niet zo belangrijk.
Zomervakantie 2025
Of gaan als Daniël er niet is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daniel neemt in de zomervakantie al jarenlang het allerbeste weer mee. Al jaren niet te warm en niet te koud geweest en geen verregende dagen 
Mag serieus niet klagen!!

Mag serieus niet klagen!!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Nice! Vergeet niet langs Amesbury te fietsen als je er dan toch bent.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Hotel tips heb ik niet, wel een leuke pub bij de Old Harry Rocks, bij het fotocameraatje onder Bournemouth.
Mijn (onze) zomervakantie wordt fietsloos, mag dat ook? Roadtrip Zweden/Finland.
Vanuit Maastricht naar Noord-Duitsland, met ferry naar Rodby. Eerste overnachting in Kopenhagen. Dag erna door naar Stockholm, twee nachten, centrum bezoeken en genieten. Dan door naar Umea, Zweden, overnachting op doorreis Rovaniemi, Finland. Volgende dag naar Rovaniemi, twee dagen Santa Claus Resort, daarna 5 dagen een huis gehuurd 20km zuidelijk van de stad.
Terugreis naar Turku, Finland, veerboot naar Stockholm (overnachting aan boord). Nog een overnachting in Zuid-Denemarken, dag erna weer met de ferry terug naar Noord-Duitsland en naar huis.
Redelijk uitdagend, vinden mensen om mij heen. Elke reisdag 800km rijden. Nou ja, het zijn ietwat rustigere wegen, en het is vakantie, op de aankomstlocatie wordt steeds alles verzorgd (op locatie 2 Finland na) en we kunnen 12-14 uur per dag reserveren voor de reis. Er is dus geen doel om naar de bestemming te racen.
Het grote doel is Fins Lapland, we zijn er nooit geweest maar horen er veel goeds over. Zelf wel eens in/rond Tampere geweest (zuid-Finland) en dat was al geweldig. We hopen veel rust en ruimte te krijgen (alleen delen met muggen en elanden) en midzomernacht mee te maken. De zon gaat er in dat seizoen niet onder, dus om 3 uur in de ochtend zou je nog steeds heldere schemer hebben. Rendieren en huskies van dichtbij kunnen zien (husky minder spannend, bij vrienden is het de huishond)
Vanuit Maastricht naar Noord-Duitsland, met ferry naar Rodby. Eerste overnachting in Kopenhagen. Dag erna door naar Stockholm, twee nachten, centrum bezoeken en genieten. Dan door naar Umea, Zweden, overnachting op doorreis Rovaniemi, Finland. Volgende dag naar Rovaniemi, twee dagen Santa Claus Resort, daarna 5 dagen een huis gehuurd 20km zuidelijk van de stad.
Terugreis naar Turku, Finland, veerboot naar Stockholm (overnachting aan boord). Nog een overnachting in Zuid-Denemarken, dag erna weer met de ferry terug naar Noord-Duitsland en naar huis.
Redelijk uitdagend, vinden mensen om mij heen. Elke reisdag 800km rijden. Nou ja, het zijn ietwat rustigere wegen, en het is vakantie, op de aankomstlocatie wordt steeds alles verzorgd (op locatie 2 Finland na) en we kunnen 12-14 uur per dag reserveren voor de reis. Er is dus geen doel om naar de bestemming te racen.
Het grote doel is Fins Lapland, we zijn er nooit geweest maar horen er veel goeds over. Zelf wel eens in/rond Tampere geweest (zuid-Finland) en dat was al geweldig. We hopen veel rust en ruimte te krijgen (alleen delen met muggen en elanden) en midzomernacht mee te maken. De zon gaat er in dat seizoen niet onder, dus om 3 uur in de ochtend zou je nog steeds heldere schemer hebben. Rendieren en huskies van dichtbij kunnen zien (husky minder spannend, bij vrienden is het de huishond)
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 23 feb 2025 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F
Elke dag 800km in Scandinavië is gekkenwerk. Wij hebben ca 8x Scandinavië bezocht - en voor ons was 400km de max. Ik denk dat met deze afstanden dat je aan vakantie toe bent als je thuis komt. 1 keer met de caravan hebben we 4500km gedaan in 3 weken Noorwegen incl. Fjorden gebied. Daarna 3 weken nodig gehad om bij te tanken… pffff.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Noorwegen is niet te vergelijken met Zweden-Finland. Noorwegen is 300 km per dag al flink. Zweden-Finland rijdt een heel stuk vlotter. Ooit voor een etappewedstrijd naar Porvoo (Finland) gereden. Lange rechte wegen. Op de boot van Stockholm naar Turkuu nog geld aan de roulettetafel gewonnen. Sindsdien nooit meer gegokt.
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
800 km is al best veel als je buiten seizoen over de franse tolwegen kunt rijden. Prima te doen, maar zou het niet meerdere malen willen als verplaatsing.
Dat gezegd hebbende: je route is fantastisch! (Zou er alleen 3 weken langer over doen
)
Dat gezegd hebbende: je route is fantastisch! (Zou er alleen 3 weken langer over doen

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Heel mooie roadtrip ramon73. Zoiets staat bij mij ook nog eens op t program. Evt icm noordkaap. Afstanden lijken me wel te doen als je je erop instelt (wat je lijkt te doen met 12-14 per dag). En de dagen zijn sowieso lang daar in de zomer