Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
idske
- Forum-lid
idske
16 jan 2025 08:39
Lcsmet schreef: ↑15 jan 2025 19:39
Mogelijk heel wat euro's teveel betalen voor een fiets, al is het gespreid over meerdere maanden/jaren, lijkt mij nu niet de beste belegging.
Je bent nogal stellig. Jij weet zeker dat de nieuwe addict RC straks wel met 15/20% korting geleverd kan worden?
Eigenlijk nog meer want rente uit het belegde geld tel ik niet mee want "gaan garantie enzo"
Vriend van mij heeft recent een nieuwe foil gekocht en die kreeg idd korting maar zeker niet zoveel.
-
wdfl
- Forum-lid
wdfl
17 jan 2025 10:39
Wat zijn de voorwaarden om een fiets te leasen?
werkgever betaald voor de eerste 50€ (in kader van duurzaamheidsvisie en aanmoediging)
verder 20dagen per jaar met de fiets naar 't werk
Leasecontact eist ART2 gecertificeerd slot
diefstal en pechbijstand inbegrepen
300€ onderhoudsbudget voorzien (kan je zelf naar max 1200€ zetten)
op een fiets van een kleine 8000€ en 1200€ onderhoudsbudget ben ik 195€ per maand afgehouden.
Leasekost 245€ (50€ door werkgever betaald) restbedrag bij einde lease al ik hem wil overkopen 1400€
Ben ik veel voordeliger?
Ik heb geen 8000€ in 1 keer moeten betalen voor een costum fiets, met 1200€ onderhoud en verzekeringen.
Qua onderhoud moet ik zo niet kijken wa kan en niet. 300€ is rap weg.
Woon-werk is 6km enkel en kan rap oplopen tot 50-100€ per maand.
Ga dagelijks met de fiets (weer of geen weer)
Met de auto was ik langer onderweg en minder km vergoeding en duurder dan een fiets aan taxen, verzekering, ...
Zo zijn we ook van 2 auto's naar 1 gegaan wat ook wel een besparing is (een auto enkel voor woonwerk en rond de kerk ... 5000km op een jaar max)
De volledige optelsom lijkt dan wel beter te zijn.
- Via de werkgever.
=> Verschillen tussen België en Nederland
(staat hiet al een paar keer vermeld)
=> Wat is de impact op je brutto/netto loon?
bedrag gaat van bruto loon
=> Wat is de impact op de grootte van je pensioen?
geen idee, moet nog zeker 20-25j ( afhankelijk wa de regeringen in die tijd beslissen) werken om daar wakker van te liggen
=> Wat als je van werkgever wil veranderen?
best simpel fiets inleveren of overkopen voor het "rest bedrag"
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
-
Thyes
- Forum-lid
Thyes
13 feb 2025 19:18
Mijn werkgever biedt de mogelijkheid om via Lease-a-Bike een fiets te leasen. Nu probeer ik te achterhalen of ik hiervoor ook een deel van mijn bruto vakantiegeld in kan zetten.
Met wat Googelen ben ik dit scenario nog niet tegengekomen. Via de klantenservice van Lease-a-Bike geeft men aan dat dit kan. Alleen mijn werkgever geeft aan dat dit niet kan/ hier niet bekend mee is.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die vakantiegeld hebben ingezet voor een leasefiets en hoe dit dan geregeld is.
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
13 feb 2025 19:50
Thyes schreef: ↑13 feb 2025 19:18
Mijn werkgever biedt de mogelijkheid om via Lease-a-Bike een fiets te leasen. Nu probeer ik te achterhalen of ik hiervoor ook een deel van mijn bruto vakantiegeld in kan zetten.
Met wat Googelen ben ik dit scenario nog niet tegengekomen. Via de klantenservice van Lease-a-Bike geeft men aan dat dit kan. Alleen mijn werkgever geeft aan dat dit niet kan/ hier niet bekend mee is.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die vakantiegeld hebben ingezet voor een leasefiets en hoe dit dan geregeld is.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... tpakketten.
-
Thyes
- Forum-lid
Thyes
13 feb 2025 21:08
JPAR schreef: ↑13 feb 2025 19:50
Thyes schreef: ↑13 feb 2025 19:18
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... tpakketten.
Vanuit de regeling van Lease-a-Bike geeft men aan dat de leaseconstructie buiten de WKR valt. Zie de toelichting op deze website:
https://www.lease-a-bike.nl/werkgever-w ... -fietsplan
De werkgever zou de leasekosten voor de fiets zelfs volledig kunnen vergoeden waarbij het nog steeds buiten de WKR valt. Dit is hoe ik het lees in ieder geval.