Ik herinner mij al enige tijd geleden dat, ik meen CSteenbe, hier ook zo'n echt mooie fiets te koop heeft gezet.
Mechanisch, Campa en De Rosa dan moet je een echte liefhebber vinden.
Ik ben benieuwd hoe lang deze echte liefhebber fiets te koop gaat staan.
Succes
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Advertentie verwijderen svp
Dat was een (heel goede) aluminium fiets met velgremmen. Dat was echt voor de liefhebber/kenner. Dit is op elektronisch schakelen na helemaal up to date. Toch zullen de meesten voor dit geld een een nieuwe fiets met 105 Di2 kopen.
Campagnolo Ultra Dork
Wat een (mij) opvallende combinatie van twee fietsen. Ik heb een DeRosa Idol en een Orbea Terra.Hans Verstegen schreef: ↑06 feb 2025 22:50 Voorlopig heb ik mijn oog laten vallen op een Orbea Terra gravelfiets. Maar niets is nog zeker, voorlopig lekker rondkijken.![]()

De Terra is wat meer rechtop, en rijd wel comfortabeler (ook door 35mm banden). Maar als je een groot verschil zoekt zijn dit niet meteen de twee fietsen die heel verschillend zijn.
Mijn idee: schrijf die Idol niet meteen af, probeer eerst een andere fiets.
- Hans Verstegen
- Forum-lid
Leuk dat jij ook belangstelling hebt voor beide fietsen!CharlieP schreef: ↑07 feb 2025 13:41Wat een (mij) opvallende combinatie van twee fietsen. Ik heb een DeRosa Idol en een Orbea Terra.Hans Verstegen schreef: ↑06 feb 2025 22:50 Voorlopig heb ik mijn oog laten vallen op een Orbea Terra gravelfiets. Maar niets is nog zeker, voorlopig lekker rondkijken.![]()
De Idol nog met velgremmen. De geometrie van de Idol komt op mij niet over als een keiharde racer. Zeker met een spacer (of twee) niet meteen een horizontale-rug fiets.
De Terra is wat meer rechtop, en rijd wel comfortabeler (ook door 35mm banden). Maar als je een groot verschil zoekt zijn dit niet meteen de twee fietsen die heel verschillend zijn.
Mijn idee: schrijf die Idol niet meteen af, probeer eerst een andere fiets.
De Idol is inderdaad zeker geen keiharde racer. Je kunt er uitstekend lange tijd erg prettig op fietsen. Maar vergeleken met bijv. de Bmc Roadmachine (mijn andere zomerfiets

Mijn keuze voor de Terra? dan hoef ik geen omweg te maken bij een onverharde weg

Welke Terra heb je? Bevalt hij?
Hans Verstegen schreef: ↑07 feb 2025 14:17CharlieP schreef: ↑07 feb 2025 13:41Hier een Terra M30 in gebruik als winterfiets voor op de weg. Makkelijk (en snel) spatborden monteren was voor mij een bepalende factor. En nu naar volle tevredenheid met 35mm bandjes en spatborden door de winterperiode rijden. Het is een fijne fiets, ook 's zomersHans Verstegen schreef: ↑06 feb 2025 22:50 Voorlopig heb ik mijn oog laten vallen op een Orbea Terra gravelfiets. Maar niets is nog zeker, voorlopig lekker rondkijken.
Leuk dat jij ook belangstelling hebt voor beide fietsen!
De Idol is inderdaad zeker geen keiharde racer. Je kunt er uitstekend lange tijd erg prettig op fietsen. Maar vergeleken met bijv. de Bmc Roadmachine (mijn andere zomerfiets) is de reach van de Idol erg lang (lange bovenbuis?). De BMC voelt voor mij daarom prettiger.
Mijn keuze voor de Terra? dan hoef ik geen omweg te maken bij een onverharde weg![]()
Welke Terra heb je? Bevalt hij?Voor de langere zomerritten pak ik dan ook graag de Terra, met carbon wielsetje dan. Voor een snel-kort rondje uiteraard wel de Idol, dat voelt toch allemaal wat directer en sneller (en sneller is het in de praktijk bijna niet)
Ik heb ook en M30 en het is een heerlijke allrounder: Bijna een racefiets en capabel genoeg voor ongeveer al het Nederlandse gravel. Niet te lomp maar lekker lichtvoetig voor een gravelbike. Ik zat tussen twee maten in en heb de kleinere maat gekozen om dit nog wat extra te accentueren.
Campagnolo Ultra Dork
Heb hem nog en staat nog op MP maar eigenlijk interesseert het mij niet of ie verkocht wordt is toch een bijzonder karretje.
En @Hans succes met de verkoop.
YFood !!!