De prijzen van SRAM mtb cassettes zijn toch weinig beter moet ik zeggen.
De teloorgang van Campagnolo
- thestudent
- Forum-lid HC
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
thestudent schreef: ↑29 jan 2025 17:35De prijzen van SRAM mtb cassettes zijn toch weinig beter moet ik zeggen.

Maar ze lijken wel erg lang mee te gaan als je op tijd de ketting vervangt.
Niet zijken maar reiden !
- thestudent
- Forum-lid HC
Wat een groot deel van de fietsers uiteraard niet doet....
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Blij met mijn 11 speed Force groep 58 euro voor een cassette!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik heb voor m'n Rival AXS (meer dan voldoende) voor cassette en ketting 100 euro betaald.
Cassette heeft intussen 10.000 km met twee kettingen. Na de winter waarschijnlijk wel eens vervangen.
Ik kan iets exclusief heel mooi vinden maar ik kan er nooit het vele geld voor neertellen.
Ergens in m'n hoofd kan ik dat niet verantwoorden aan mezelf
Cassette heeft intussen 10.000 km met twee kettingen. Na de winter waarschijnlijk wel eens vervangen.
Ik kan iets exclusief heel mooi vinden maar ik kan er nooit het vele geld voor neertellen.
Ergens in m'n hoofd kan ik dat niet verantwoorden aan mezelf

-
- Forum-lid
Ultegra cassette en 12 sp Shimano ketting op 12 Sram AXS, dan blijf je ook ronde de €100,- hangen... 

Echt te verantwoorden is het natuurlijk ook niet. Mar dat is een fiets van richting de 10 mille ook niet. En een auto van royaal boven de 40 mille ook niet. En ook dat wordt gedaan. Daar komt bij dat ik het geld toch niet mee kan nemen want mijn laatste jas heeft geen zakken.koeroeur schreef: ↑29 jan 2025 20:23 Ik heb voor m'n Rival AXS (meer dan voldoende) voor cassette en ketting 100 euro betaald.
Ergens in m'n hoofd kan ik dat niet verantwoorden aan mezelf![]()
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik geloof er niks van.
Less is bore
Waar haal je die?colnagofreak schreef: ↑29 jan 2025 20:05 Blij met mijn 11 speed Force groep 58 euro voor een cassette!
Ik rij al jaren met Force 11-speed, met een 105 cassette en Red22 ketting. Die kettingen heb je tegenwoordig al voor drie tientjes. Ik vervang ze altijd ruim op tijd, waardoor ik al jaren geen nieuwe cassette meer heb gekocht. Dus een Force cassette is wel eens te verantwoorden

-
- Forum-lid HC
tommeke14 schreef: ↑03 feb 2025 21:45Waar haal je die?colnagofreak schreef: ↑29 jan 2025 20:05 Blij met mijn 11 speed Force groep 58 euro voor een cassette!
Ik rij al jaren met Force 11-speed, met een 105 cassette en Red22 ketting. Die kettingen heb je tegenwoordig al voor drie tientjes. Ik vervang ze altijd ruim op tijd, waardoor ik al jaren geen nieuwe cassette meer heb gekocht. Dus een Force cassette is wel eens te verantwoorden![]()
https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/sra ... /p?tqw=11s
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Inmiddels in de aanbieding bij Bike24 voor iets meer dan €2.300. Tegenover DA Di2 voor €500 meer.leon1 schreef: ↑24 jan 2025 08:23Misschien is dat wel de strategie om alleen het hogere segment te bedienen.
Ik zie nu al aanbiedingen van WRL groepen die qua prijs niet ver van DA afzitten. Zal mij niets verbazen als die aanbiedingsprijzen over niet al te lange tijd de normale (online-) prijs wordt. Als ik nu in de markt was voor een topgroep dan zou ik zonder nadenken voor WRL gaan (voor die aanbiedingsprijs dus).
Ik moet zeggen dat ik me behoorlijk heb gestoord aan wieler'journalisten' die kritiek hadden op de prijs bij lancering. De adviesprijs is €3.990. De adviesprijs van R92xx was bij lancering in '21.... € 3.899. Bij dat bedrag mag je zelf 3 jaar Poetinflatie optellen. Zo bizar is de adviesprijs van WLR S dus helemaal niet. Fietsen is een dure hobby, helemaal als je met een topgroep wil rijden. Ik wil ook wel graag een Lamborghini rijden maar dat kan ik niet betalen. Daar zeur ik ook niet over.
Laat onverlet dat Campagnolo keuzes maakt die niet goed te volgen zijn. Op Weightweenies zit een user die voor Campa werkt, hij geeft aan dat wel duidelijk zal worden waarom Campa heeft gekozen voor deze positionering van WLR S. Daar kun je van alles in lezen, maar ergens geeft het me hoop op een draadloze Record/Chorus groep. Daar hebben ze inderdaad ze slag echt gemist.
Laatst gewijzigd door a_v op 02 mar 2025 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.