Shimano Ultegra disc remklauwen corrosie
En belangrijker nog, geen cent betaald.
Gisteren nog wel contact opgenomen met Shimano. Die waren vrij kort door de bocht.
Wij doen geen zaken met particulieren mijnheer, dus naar je fietsenmaker, die regelt het wel.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2
Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition

Ik denk dat het nog iets anders ligt; je koop fiets jij fietsenmaker; fietsenmaker koopt fiets bij fabrikant van fiets; fabrikant koopt bij shimano. De fietsenmaker zelf heeft hier niets te maken met shimano. Tenzij fabrikant en shimano overeenkwamen dat shimano alle problemen met shimano groepen afhandelt (al zou me dat verbazen).
Je gaat ook naar je Volkswagen garage als je injectiepomp problemen geeft en niet daar een Bosch center.
Walter
Je gaat ook naar je Volkswagen garage als je injectiepomp problemen geeft en niet daar een Bosch center.
Walter
Het zou voor de klant het meest duidelijk zijn wanneer je voor je garantie zaken bij je fietsenmaker terecht zou kunnen. Dit is per slot van rekening degene waar je de fiets koopt.
Wat zou het fijn zijn als je dit ook verteld wordt als je de fiets koopt. Maar als ik naar mezelf kijk......
Fietsen met dat ding
Wat zou het fijn zijn als je dit ook verteld wordt als je de fiets koopt. Maar als ik naar mezelf kijk......
Fietsen met dat ding

Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

-
- Forum-lid HC
Ik heb ook 1,5 maand moeten wachten voordat ie klaar was, ook eerst contact zoeken met Shimano...
Voordeel was wel dat ik 'm niet nodig had gedurende de wintermaanden en dat heb ik ze ook gezegd.
Ook een paar onderdeeltjes die van Scott zelf moesten komen (kabelgeleider schuine buis) bleven lang onderweg.
Al met al goed opgelost (heb gelukkig meerdere fietsen) en toch kunnen blijven rijden.
Voordeel was wel dat ik 'm niet nodig had gedurende de wintermaanden en dat heb ik ze ook gezegd.
Ook een paar onderdeeltjes die van Scott zelf moesten komen (kabelgeleider schuine buis) bleven lang onderweg.
Al met al goed opgelost (heb gelukkig meerdere fietsen) en toch kunnen blijven rijden.
Heb hier het zelfde probleem na 13 maanden. Nieuwe fiets gekocht december 2023. Maw is in 3 jaar tijd nog niet veel veranderd mbt de lak kwaliteit. Metname remklauwen vertegenwoordigen/hebben een direct veilgheids risico zeker als uiteindelijk de zuigers hier onder leiden. Als ik Shimano was zou ik een terugroep actie regelen.
-
- Forum-lid HC
" niet of nauwelijks met zout in aanraking geweest"
Volgens mij zie ik hem op een trainer staan, dus daar heb je je antwoord, waarschijnlijk gewoon wel zout.
Je sloopt je fiets echt op een trainer. Bewaar wat oude zooi en gooi dat op een trainer.
Ik heb er nu 500km binnen opzitten en alles slaat alweer uit. Nu is dat per persoon verschillend, maar bij mij is het extreem agressief.
Volgens mij zie ik hem op een trainer staan, dus daar heb je je antwoord, waarschijnlijk gewoon wel zout.
Je sloopt je fiets echt op een trainer. Bewaar wat oude zooi en gooi dat op een trainer.
Ik heb er nu 500km binnen opzitten en alles slaat alweer uit. Nu is dat per persoon verschillend, maar bij mij is het extreem agressief.
-
- Forum-lid
Mijn 8 jaar oude (incl. 20.000 winterkilometers) Ultegra remklauwen zagen er beter uit voor ze moesten worden vervangen vanwege lekken. Zelfs dat lekken heeft geen lakschade veroorzaakt. De vraag is wel of je nog een beroep op garantie kunt doen. Zoniet, lekker mee doorrijden tot ze technisch op zijn.
P.s. ik zie dat het netjes is opgelost.
P.s. ik zie dat het netjes is opgelost.
Achteraf is elke fietstocht leuk.