garmin opsturen voor service
In het verleden heb ik vaker een garmin opgestuurd voor service, meestal ivm een kapot schermpje. mijn ervaring leert dat je dan een refurbished toestel terug gestuurd kreeg. Ik zou mijn 1030 plus ook graag opsturen, maar kan nergens meer de link vinden naar waar je het ding kan aanmelden voor reparatie. Iemand een idee?
Wellicht hier: https://support.garmin.com/nl-BE/ql/?focus=topics
Garmin stelde destijds gewoon geen reparatie voor. Ik mocht voor 130 euro een vervangtoestel kopen (200 euro nieuw betaald).
Drie keer gevraagd of dat een nieuw toestel was. Nooit een eerlijk antwoord gekregen. Toen viel Garmin voor mij eigenlijk af.
Drie keer gevraagd of dat een nieuw toestel was. Nooit een eerlijk antwoord gekregen. Toen viel Garmin voor mij eigenlijk af.
hier in oktober een Garmin Venu 2 plus terug gestuurd, anderhalf jaar oud en batterij was niets meer waard.
2 weken over en weer gemaild met allerhande voorstellen en tips om het toch maar terug werkende te krijgen.
Na 2 weken mocht ik die dan toch opsturen, onder garantie. Ze hebben als vervanging een Venu 3 terug gestuurd, niet in de originele doos maar de horloge leek wel nieuw (echt geen gebruikssporen of teken van eerder gebruik)
2 weken over en weer gemaild met allerhande voorstellen en tips om het toch maar terug werkende te krijgen.
Na 2 weken mocht ik die dan toch opsturen, onder garantie. Ze hebben als vervanging een Venu 3 terug gestuurd, niet in de originele doos maar de horloge leek wel nieuw (echt geen gebruikssporen of teken van eerder gebruik)
Ook een keer met Garmin gesproken over garantie. Dat verliep goed en vlot.
Volgens mij is het altijd zo geweest dat ze een refurbished toestel of horloge sturen. An sich een prima oplossing. Ik schat in dat reparatie van de meeste van dit soort apparaten lastig dan wel niet mogelijk is. Dus ze zullen wel retouren gebruiken om garantiegevallen af te handelen. Prima toch? Ik had mijn refurbished toestel volgens mij binnen 1 week binnen.
Volgens mij is het altijd zo geweest dat ze een refurbished toestel of horloge sturen. An sich een prima oplossing. Ik schat in dat reparatie van de meeste van dit soort apparaten lastig dan wel niet mogelijk is. Dus ze zullen wel retouren gebruiken om garantiegevallen af te handelen. Prima toch? Ik had mijn refurbished toestel volgens mij binnen 1 week binnen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

ik kom vooralsnog niet verder. het lijkt erop dat de opstuur service er niet meer is. Die service was an sich ook al waardeloos, omdat het altijd heel lang duurde voordat je reactie kreeg en nog langer voordat je het apparaat terug kreeg, maar het resultaat was uiteindelijk wel bevredigend.
heb nu een prijsopgave gevraagd bij jorphone.nl. ben benieuwd
heb nu een prijsopgave gevraagd bij jorphone.nl. ben benieuwd
Volgens mij worden geen van deze toestellen meer gerefurbisht. Los van het feit dat ook Garmin deze toestellen steeds moeilijker onbeschadigd weet open te maken zijn de personeelskosten te hoog en er is altijd een kans dat het niet werkt.
De marginale productiekosten van een toestel (dus de extra kosten gemaakt voor toestel nummer 500 001 tegenover 500 000)zijn haast verwaarlossbaar en nooit meer dan €50,00.
De marginale productiekosten van een toestel (dus de extra kosten gemaakt voor toestel nummer 500 001 tegenover 500 000)zijn haast verwaarlossbaar en nooit meer dan €50,00.
Maar als je een toestel hebt van 3,5 jaar wat niet meer functioneert dan krijg je als reactie "koop maar een nieuw model", zonder dat je een aanbod met korting krijgt.martinbo schreef: ↑31 jan 2025 09:44 Volgens mij worden geen van deze toestellen meer gerefurbisht. Los van het feit dat ook Garmin deze toestellen steeds moeilijker onbeschadigd weet open te maken zijn de personeelskosten te hoog en er is altijd een kans dat het niet werkt.
@Ivo bedankt, wij gaan ook bij dat bedrijf navragen. Dan is er een reserve in huis.
is dat zo? ik heb afgelopen najaar nog een Edge 830 kunnen "ruilen" tegen een refurbished model. en was ook al dik 3,5+ jaar oud.Jans schreef: ↑31 jan 2025 10:14Maar als je een toestel hebt van 3,5 jaar wat niet meer functioneert dan krijg je als reactie "koop maar een nieuw model", zonder dat je een aanbod met korting krijgt.martinbo schreef: ↑31 jan 2025 09:44 Volgens mij worden geen van deze toestellen meer gerefurbisht. Los van het feit dat ook Garmin deze toestellen steeds moeilijker onbeschadigd weet open te maken zijn de personeelskosten te hoog en er is altijd een kans dat het niet werkt.
@Ivo bedankt, wij gaan ook bij dat bedrijf navragen. Dan is er een reserve in huis.
het ging inderdaad wel moeilijker dan een aantal jaar geleden, ik heb meer moeten aandringen op vervanging tegen betaling, maar uiteindelijk wel tegen een prijs van 130,- een "nieuwe" gekregen.
Zou wel kansloos zijn van Garmin, als ze zo met je om gaan, dat zou voor mij reden zijn om naar een Wahoo over te stappen waar wel nog een geode klantenservice bij is.
Bij mij was het toestel gewoon in garantie. Het ging over de lipjes achteraan die afbraken, destijds een gekend probleem bij Garmin en niet door verkeerd gebruik. Veel gemaild en nooit een overeenkomst bereikt. Ik kreeg dus 70 euro korting op de nieuwprijs maar zou wel een refurbsihed krijgen (al wilden ze dat gewoon niet officieel bevestigen).
Dat valt bij mij onder de categorie 'kloteklant afschepen'.
Dat valt bij mij onder de categorie 'kloteklant afschepen'.