Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 29 jan 2025 00:28

Ik wil niet heel hard zijn hoor maar dit past wat mij betreft wel heel erg goed in het eindeloze verhaal van Demi Vollering.
Altijd een excuus, altijd een huil moment en altijd een klaagzang als het niet helemaal haar kant opvalt.

Er zijn al meerdere artikelen gepubliceerd over menstruatie en topsport bij vrouwen. En dat zal ongetwijfeld een issue zijn voor heel veel vrouwen in die sector.
Maar dat zij het nu kaapt als zijnde haar persoonlijke probleem vind ik wat lastig te begrijpen…
Adversity is the Catalyst of Change

bever
Forum-lid

bever 29 jan 2025 08:28

ja, jij vindt het moeilijk te begrijpen dat iemand met een angststoornis zich kwetsbaar durft op te stellen ?
Dit is dus precies de reden dat mensen met mentale problemen denken dat het aan zich zelf ligt en geen hulp durven in te schakelen

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 29 jan 2025 08:43

Tussendoor schreef: 28 jan 2025 23:21 Of gewoon géén jaartallen ;-)
:winkthumb: :like:

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 29 jan 2025 09:03

Ik vond het vooral belangrijk om te lezen dat Demi überhaupt menstrueert. En dat je dus (weer?) een vrouwelijke topsporter kunt zijn zonder zover door te slaan dat zelfs je menstruatie stopt. Dat is volgens mij lang anders geweest.
En wat betreft haar openheid over haar angst, wil ik alleen maar zeggen; Hulde! Laat dat taboe op mentale problemen maar verder afbrokkelen.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 29 jan 2025 10:10

bever schreef: 29 jan 2025 08:28 ja, jij vindt het moeilijk te begrijpen dat iemand met een angststoornis zich kwetsbaar durft op te stellen ?
Dit is dus precies de reden dat mensen met mentale problemen denken dat het aan zich zelf ligt en geen hulp durven in te schakelen
Ik had het over het menstrueren, niet over de angststoornis. Daar heb ik geen mening over en dat zou ook onmogelijk zijn want ik ken haar persoonlijke situatie niet

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 jan 2025 11:30

Mijn vrouw kan al een huilmoment krijgen als ik een kopje op het aanrecht laat staan.

Al ik voor haar feestje (wat de Tour voor Demi toch zou moeten zijn), met haar naar een gezellig cafeetje in het bos fiets. Zij ergens halverwege van haar fiets dondert, waarop ik vrolijk doorfiets. Vervolgens bestel ik mijn koffie met vlaai. Een kwartier later komt zij flink gehavend binnenstrompelen en zeg ik dat ik wel iemand op het asfalt had zien liggen, maar dat ik gewoon heel erg aan een kop koffie toe was, dan is mijn 'huilmomentje' ook aanstaande denk ik. Daar hoeft ze dan niet eens ongesteld voor te zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 29 jan 2025 12:23

Niet alle vermogens zijn gelijkelijk over de mensheid verdeeld, de empathische al helemaal niet. Dat blijkt maar weer.

senior
Forum-lid

senior 29 jan 2025 14:15

Dubbeldekker schreef: 29 jan 2025 00:28 Ik wil niet heel hard zijn hoor maar dit past wat mij betreft wel heel erg goed in het eindeloze verhaal van Demi Vollering.
Altijd een excuus, altijd een huil moment en altijd een klaagzang als het niet helemaal haar kant opvalt.

Er zijn al meerdere artikelen gepubliceerd over menstruatie en topsport bij vrouwen. En dat zal ongetwijfeld een issue zijn voor heel veel vrouwen in die sector.
Maar dat zij het nu kaapt als zijnde haar persoonlijke probleem vind ik wat lastig te begrijpen…
Ik blijf die "maar" zien als iets van: "ik zeg wel wat maar dat meen ik niet. Wat ik wel meen staat achter die maar". Oftewel: je wilt wél gewoon hard zijn richting Vollering.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 jan 2025 14:20

Ik vind het wel stoer dat ze dit doet. Die vele huilbuien afgelopen jaar waren soms echt wel strontvervelend en ze heeft soms ook echt dom gekoerst, maar ik heb sinds de tour toch ook wel meer begrip en vooral respect voor haar gekregen. Toen werd echt wel zichtbaar dat er ook heel veel in de ploeg niet goed zat. Ik hoop dat ze zich kan herpakken voor 2025 bij FDJ en haar volle potentie eens kan laten zien.
Hup Demi!
Less is bore

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 29 jan 2025 14:45

senior schreef: 29 jan 2025 14:15
Dubbeldekker schreef: 29 jan 2025 00:28 Ik wil niet heel hard zijn hoor maar dit past wat mij betreft wel heel erg goed in het eindeloze verhaal van Demi Vollering.

Ik blijf die "maar" zien als iets van: "ik zeg wel wat maar dat meen ik niet. Wat ik wel meen staat achter die maar". Oftewel: je wilt wél gewoon hard zijn richting Vollering.
Je mag er uit destilleren wat je wilt.
Maar mijn beeld bij Vollering is dat ze niet erg sportief is, niet echt een teamplayer is en vaak excuses zoekt ipv haar verlies en haar meerdere in andere rensters te erkennen als het een keer tegen zit. Puur een mening op basis van observatie.
Dat ze zich nu wel ‘bloot geeft’ kan ik daarom alleen maar waarderen.

senior
Forum-lid

senior 29 jan 2025 14:47

Dubbeldekker schreef: 29 jan 2025 14:45
Je mag er uit destilleren wat je wilt.
Dat doe ik zeker!

bever
Forum-lid

bever 29 jan 2025 21:49

stelletje kinderen....kunnen jullie niet ergens in een zandbak elkaar gaan zitten vervelen ?

wie gaat het WK Veldrijden winnen ? Of mag dat niet in dit topic :twisted: Ik hoop Lucinda Brand

Plaats reactie