Het grote veldrijden-topic
LOL. Het is ook altijd die arme wout zijn fout. Doet hij niet mee: het is zijn fout. Doet hij mee en probeert hij nog het vuur aan de schenen te leggen (en maakt daardoor die domme val) het is zijn fout dat het niet spannend is.
Terwijl het nog de enige is die enigszins in de buurt komt van het fenomeen
Terwijl het nog de enige is die enigszins in de buurt komt van het fenomeen
@Calpe: Wout en Mathieu , samen 9 ( binnenkort 10?) cross- en 1 wegWK-titel en verscheidene 2de en 3de plaatsen, een stuk of 7 monumenten op de weg en een pak semiklassiekers en ritten in grote rondes, enz... en dan kom jij klagen dat de rest van de crossers een maatje te klein is?
Je mag je ook eens afvragen of de rest van de crossers, buiten Wout en Mathieu, wel met gelijke wapens strijden? Naast hun buitengewoon talent zitten ze ook nog in superprofessionele ploegen met stages en allerlei hulpmiddelen die de subtop van de cross zich gewoon niet kan veroorloven.
Je mag je ook eens afvragen of de rest van de crossers, buiten Wout en Mathieu, wel met gelijke wapens strijden? Naast hun buitengewoon talent zitten ze ook nog in superprofessionele ploegen met stages en allerlei hulpmiddelen die de subtop van de cross zich gewoon niet kan veroorloven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Fiedoo, je post nu een genuanceerde post in het veldrijden topic.
Not done toch?
Dit is een plaats voor simplistische oneliners en meningen
Not done toch?

Dit is een plaats voor simplistische oneliners en meningen

Dat Wout een tijdrit van Mathieu kan winnen, dat weten we. We willen graag die "echte cross" zien omdat die technisch uitdagend is, en dan komen de talenten van Mathieu goed van pas.
Overigens was Mathieu ook zonder die grote fouten van Wout nog minimaal een halve minuut weggereden.
Overigens was Mathieu ook zonder die grote fouten van Wout nog minimaal een halve minuut weggereden.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 26 jan 2025 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Dat denk ik ook.Ernie C. schreef: ↑26 jan 2025 11:49 Dat Wout een tijdrit van Mathieu kan winnen, dat weten we. We willen graag die "echte cross" zien omdat die technisch uitdagend is, en dan komen de talenten van Mathieu goed van pas.
En hoewel het slijkerig was, maar zoals Vanthourenhout terecht opmerkte reed je door die laag heen nog altijd op een harde ondergrond, wat het tricky maakte.
Alleen in een stoemperscross, in zware kleigrond maakt VanAert een kans.
Anderzijds is zijn crossniveau gewoon niet goed genoeg, verleden week sloeg hij er zelfs niet in podium te rijden, en dan was er geen VdP bij....
Dat denk ik ook.Ernie C. schreef: ↑26 jan 2025 11:49 Dat Wout een tijdrit van Mathieu kan winnen, dat weten we. We willen graag die "echte cross" zien omdat die technisch uitdagend is, en dan komen de talenten van Mathieu goed van pas.
En hoewel het slijkerig was, maar zoals Vanthourenhout terecht opmerkte reed je door die laag heen nog altijd op een harde ondergrond, wat het tricky maakte.
Alleen in een stoemperscross, in zware kleigrond maakt VanAert een kans.
Anderzijds is zijn crossniveau gewoon niet goed genoeg, verleden week sloeg hij er zelfs niet in podium te rijden, en dan was er geen VdP bij....
-
- Forum-lid
Je moet ook rekening houden met het feit dat Mathieu en Wout 2 uitzonderlijke crossers zijn die het ook op de weg laten zien.
De jeugd komt er weldegelijk aan met Thibau, Emiel Verstringhe, Tibor del Grosso, Yoran Wiseure en nog een paar jongens.
Geef die nog een paar jaar de tijd, vergeet echter niet dat wat Mathieu en Wout neergezet hebben, dit maar eens in de zoveel jaar voorkomt...
De jeugd komt er weldegelijk aan met Thibau, Emiel Verstringhe, Tibor del Grosso, Yoran Wiseure en nog een paar jongens.
Geef die nog een paar jaar de tijd, vergeet echter niet dat wat Mathieu en Wout neergezet hebben, dit maar eens in de zoveel jaar voorkomt...
Je zag gisteren wel dat hij in vorm steekt, het waren domme technische fouten.
Hopelijk kan en mag hij deze week wat specifieke crosstraining doen.
Maar ik denk dat quasi iedereen er van uitgaat dat Matthieu weer de trui zal mogen aantrekken. Ik hoop op een beetje spanning wel...
Weer geen cross gezien vandaag. Dankzij Telenet nog nooit een winter zo weinig cross gezien. Goeie manier op de sport nog breder en internationaler te maken door het achter een betaalmuur te steken. Klasse!
Hopelijk kan en mag hij deze week wat specifieke crosstraining doen.
Maar ik denk dat quasi iedereen er van uitgaat dat Matthieu weer de trui zal mogen aantrekken. Ik hoop op een beetje spanning wel...
Weer geen cross gezien vandaag. Dankzij Telenet nog nooit een winter zo weinig cross gezien. Goeie manier op de sport nog breder en internationaler te maken door het achter een betaalmuur te steken. Klasse!