Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
SantaSCSI
- Forum-lid
SantaSCSI
24 jan 2025 12:57
daniel1975 schreef: ↑23 jan 2025 09:02
Dylan valt toch niet in die categorie?
Niet in de categorie "niet gewend van in peloton rijden" maar misschien eerder in de "twitchy want al teveel gevallen" schuif?
Over Danny: Het is toch echt wel duidelijk van bovenaf dat dit een belachelijke move is. Hij zet Welsford af, kijkt naar rechts en schuift dan los rechts in en duwt de rest gewoon uit de sprint. Er was links meer dan plaats genoeg om uit te sturen. Als je laatste man bent hoor je mijn inziens niet te proberen van nog effe mee te sprinten in zo'n massasprint.
Uno-X Mobility or bust!
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
24 jan 2025 13:08
Ja, hij wijkt idd toch wel echt van zijn lijn af... Niet dat hij het sprinten van de ander onmogelijk maakt, maar hindert toch wel en hij had gewoon in rechte lijn moeten blijven.
@santascsi, waarom zou een lead out geen uitslag mogen rijden? Je zegt dat "hoort" niet, maar uiteindelijk is dat toch ook zijn eigen resultaat en voor de ploeg nog uci punten?
En qua veiligheid lijkt het me wenselijker dat leadouts zoveel mogelijk snelheid houden (in een rechte lijn uiteraard), dan dat ze hun sprint stoppen en daarom als een baksteen door de groep zakken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
24 jan 2025 13:48
Ze knijpen natuurlijk niet in de remmen maar ze zijn op, anders waren het zelf topsprinters geweest

Campagnolo Ultra Dork
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dubbeldekker
24 jan 2025 16:29
Allemaal een lesje leadout nemen bij Mathieu! Die doet het altijd netjes
Adversity is the Catalyst of Change
-
raven14
- Forum-lid
raven14
31 jan 2025 09:29
Sterke sprint van Merlier in de Alula Tour... 250m lang doorgetrokken, het leek wel een ontsnapping uit het peloton (met Groenewegen in zijn wiel weliswaar). Heerlijke kerel ook om te interviewen, bescheiden, no bullshit en twee voetjes op de grond.
Incidentrijke aanloop alweer met slachtoffer Eekhoff.
https://www.youtube.com/watch?v=V2OgD6xWos0&t=300s
-
SantaSCSI
- Forum-lid
SantaSCSI
31 jan 2025 09:53
@MarkVeenstra ik vind persoonlijk dat er een plaats en tijd is om voor je eigen klassement te gaan als leadout. Zo'n hectische massaspurt is dat niet volgens mij.
Hopelijk verloopt de rit van vandaag wat vlotter want na gravelstroken en geblutste verlichtingspalen hebben we het wel gehad denk ik. Dat Eeckhoff daar zo "licht" vanaf geraakt is een wonder als je ziet hoe hij op die paal kletst. Je vraagt je toch af of de organisatie uberhaupt de parcours gecontroleerd heeft of daar zo'n lokale pief via de telefoon gevraagd heeft of alles ok is.
Uno-X Mobility or bust!
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
31 jan 2025 10:16
SantaSCSI schreef: ↑31 jan 2025 09:53
@MarkVeenstra ik vind persoonlijk dat er een plaats en tijd is om voor je eigen klassement te gaan als leadout. Zo'n hectische massaspurt is dat niet volgens mij.
Hopelijk verloopt de rit van vandaag wat vlotter want na gravelstroken en geblutste verlichtingspalen hebben we het wel gehad denk ik. Dat Eeckhoff daar zo "licht" vanaf geraakt is een wonder als je ziet hoe hij op die paal kletst. Je vraagt je toch af of de organisatie uberhaupt de parcours gecontroleerd heeft of daar zo'n lokale pief via de telefoon gevraagd heeft of alles ok is.
Oorzaak is toch het omkijken van een andere renner waardoor hij zijn lijn verlaat en andere in problemen brengt.
Lijkt mij onmogelijk een parcours uit te zetten zonder obstakels.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
31 jan 2025 10:30
Als alle lantaarnpalen weggehaald moeten worden of bedekt moeten worden met kussens zoals op een skipiste, dan wens ik de organisatie van een wielerronde veel succes. Het grootste gevaar van het wielrennen lijkt mij te zitten in het fietsen in een peloton/ het gedrag van de andere mens, dat element kun je niet wegnemen en blijf je ongelukken houden die meestal niet te verhelpen zijn.
-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
31 jan 2025 10:43
Heeft die gozer die deze valpartij van Eeckhoff veroorzaakte nu dan een gele kaart gekregen?
Persoonlijk vind ik dit erger dan wat van Poppel deed.
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
31 jan 2025 11:17
Theo V schreef: ↑31 jan 2025 10:43
Heeft die gozer die deze valpartij van Eeckhoff veroorzaakte nu dan een gele kaart gekregen?
Persoonlijk vind ik dit erger dan wat van Poppel deed.
De link van Raven14 zie je er 3 omkijken met gevolg (bijna)valpartijen.
Wat mij betreft Rode kaart.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
31 jan 2025 17:29
Renners moeten, ook als hun taak er op zit, wel bij de koers blijven in plaats van wat te beginnen sightseeën.
Er gebeuren teveel ongelukken door een gebrek aan aandacht.
I know myself like no one else
Nothing to defend