Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Statines

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 23 jan 2025 21:54

En ja ook als je niets doet kan de pijn er zijn (eigen ervaring) zelfs dag en nacht.maar, in mijn geval begon alles al voordat ik statines nam (na mijn tweede infarct) Ergo, ik voel geen verschil, in pijn voor als na de innames van de statines.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 24 jan 2025 10:13

Dat is ook een belangrijk ding! Bij een deel worden de klachten al door aderverkalking/vernauwing veroorzaakt.
Daarom vind ik het onbegrijpelijk dat we alleen bij hoog cholesterol meteen medicatie gaan geven.

Kijk die aderen na. Dat is bij mij intern gebeurt, dat gaat een beetje ver. Maar van buiten is wat makkelijker en geeft een veel beter beeld.
We slikken zoveel onnodige medicatie.

Nu zitten we hier voornamelijk met sporters. De kans dat je echt een infarct hebt en daar nog niets van merkt met intensief fietsen is bijna 0.

Ik merk wel dat ik wat meer spierpijn heb, maar ik ben intussen midden 40, dat zal ook meespelen. Maar die spierpijn is vooral naast de fiets, met sporten heb ik nergens last van. Op de fiets voel ik me 18, als ik ga hardlopen 65.

@ottorongo, hoe begon het bij jouw? merkte je al vermoeidheid en andere klachten (behalve dan al de speirpijn die je aangeeft)

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 24 jan 2025 11:51

Even zwaar nadenken.---Vermoeidhreid had ik niet maar pijnen ontstonden zeker door overbelasting door heel veel (te veel) uren activiteiten.

Plaats reactie