De teloorgang van Campagnolo
Een dik probleem is echter wel dat Pogacar, vd Poel en Evenepoel er niet mee rijden. Dat maakt het voor de rijken een stuk minder interessant om mee te pronken. Wat is er nog gewonnen met Campa nadat UAE is overgestapt?thestudent schreef: ↑24 jan 2025 09:30 'Super record S' had echt gewoon 'Record' moeten heten. Dat was volkomen logisch geweest.
Verder heeft Campagnolo de geprobleerd de status van luxe product op te zoeken. Zo lang ze zorgen dat de mensen met veel geld altijd nog een fiets met Campagnolo willen, om te stallen naast hun Maserati en Ferrari in de garage. Dan denk ik de Campagnolo gewoon blijft. Het zal alleen nooit meer concurrerend zijn op de markt voor nieuwe fietsen.
En nu kan je zeggen dat op luxeproducten het eerst bezuinigt wordt, maar de echt rijken die hoeven nooit te bezuinigen. En zijn juist een stabiele afzetgroep die niet kijken op een paar knaken meer of minder.
Ze moeten wel hopen dat die rijke groep met interesse in Campagnolo niet ineens toch allemaal zo hoogbejaard is dat fietsen er niet meer in zit. Dus op een of andere manier moet je ook jonge mensen geïnteresseerd houden in je merk. Zodat ze later wanneer ze het geld wel hebben die Super record groep kunnen aanschaffen.
Ook hebben ze al een tijdje de zwaarste topgroep. Blijft over dat het duur en Italiaans is, maar dat is pizza laten bezorgen ook...
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Campa nooit grote volumes verkocht?
Dacht het wel, in de jaren 70/80 was het voornamelijk Campa wat de klok sloeg in de categorie fietsen die door bv de amateurs en profs gebruikt werden...
Shimano was maar een klein spelertje toentertijd!
Vraag de oudere renners maar eens naar de afmontage van hun fietsen, Shimano was toen een vies woord!
Dacht het wel, in de jaren 70/80 was het voornamelijk Campa wat de klok sloeg in de categorie fietsen die door bv de amateurs en profs gebruikt werden...
Shimano was maar een klein spelertje toentertijd!
Vraag de oudere renners maar eens naar de afmontage van hun fietsen, Shimano was toen een vies woord!

-
- Forum-lid
Was? Toen? 
Jammer om te zien dat het steeds minder aantrekkelijk wordt om Campa te kopen. Een 12 speed mechanische SR groep staat nog op mijn lijstje voor dit jaar als ik 'm kan vinden, maar de huidige elektronische groepen laat ik aan me voorbij gaan. En misschien nog een keer een Ekar groep, maar dat heeft geen prio.
Campa beweegt zich langzaam naar het museum en de retrobeurs ben ik bang.

Jammer om te zien dat het steeds minder aantrekkelijk wordt om Campa te kopen. Een 12 speed mechanische SR groep staat nog op mijn lijstje voor dit jaar als ik 'm kan vinden, maar de huidige elektronische groepen laat ik aan me voorbij gaan. En misschien nog een keer een Ekar groep, maar dat heeft geen prio.
Campa beweegt zich langzaam naar het museum en de retrobeurs ben ik bang.
De naam is natuurlijk nog wel veel waard. Waarschijnlijk worden ze wel verkocht aan Chinezen of Arabieren voordat ze echt om zeep zijn.
En dan wil iedereen er ineens wel weer mee fietsen, behalve de die hard fans

En dan wil iedereen er ineens wel weer mee fietsen, behalve de die hard fans

Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze de look&feel van de 11sp SR hadden kunnen doorzetten naar de 12sp electric én een acceptabel prijsniveau (laten we zeggen max 15% boven Shimano) dan had er op mijn Dogma gewoon een Campa groep gezeten (zoals het heurt
).
Vanaf mijn 17e oid met Campa gereden (Mirage op een alu Concorde) en tot September 2022 niets anders.
Times are changing…..
Edit: en daar waar Campa juist steeds minder mooi werd, gebeurde bij Shimano het tegenovergestelde. DA werd mooier en 105 gewoon top.

Vanaf mijn 17e oid met Campa gereden (Mirage op een alu Concorde) en tot September 2022 niets anders.
Times are changing…..
Edit: en daar waar Campa juist steeds minder mooi werd, gebeurde bij Shimano het tegenovergestelde. DA werd mooier en 105 gewoon top.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooi wielsetje, dat dan weer wel!
Eens zien wat straks de echte prijzen in Duitsland worden.
https://www.fiets.nl/nieuws/nieuwe-camp ... G4I1KqPxtQ
Eens zien wat straks de echte prijzen in Duitsland worden.
https://www.fiets.nl/nieuws/nieuwe-camp ... G4I1KqPxtQ
Less is bore
vanochtend hebben ze weer gewonnen in de worldtour 
ben campa man! motivatie in deze topic:
viewtopic.php?t=100904

ben campa man! motivatie in deze topic:
viewtopic.php?t=100904
-
- Forum-lid
Ik vind de looks van Shimano wel het minst van de 3, ook geen carbon cranks.
De nieuwe Sram Red is er wel op vooruit gegaan met wat minder zilver en meer decent de tekst Red op de crank en shifters.
Maar op 1 staat voor mij het design van de Campa cranks, nog steeds erg mooi...
De nieuwe Sram Red is er wel op vooruit gegaan met wat minder zilver en meer decent de tekst Red op de crank en shifters.
Maar op 1 staat voor mij het design van de Campa cranks, nog steeds erg mooi...
De dag dat Campagnolo stopt, stop ik met het uitkijken/uitpuzzelen en kopen van een nieuwe fiets.
Rij nu 1 jaar met SR WRL: geweldig! Daarvoor 9 jaar met SR EPS. Nooit een probleem gehad. Nooit iets hoeven vervangen (muv cassette en ketting). Ook met m’n mechanische groepen daarvoor (SR, R, Veloce) nooit iets gehad.
Dat ze uit de Worldtour zijn weggezakt vind ik jammer. Verwacht dat er wel altijd een markt zal blijven voor dit merk. Denk/hoop dat ze het nog een aantal jaar volhouden. Een overname is een risico. Kans dat dan snel deel van de magie weg is (Volvo?).
Volgende week jarig. Misschien trakteer ik mijzelf op de Big Corkscrew.
Rij nu 1 jaar met SR WRL: geweldig! Daarvoor 9 jaar met SR EPS. Nooit een probleem gehad. Nooit iets hoeven vervangen (muv cassette en ketting). Ook met m’n mechanische groepen daarvoor (SR, R, Veloce) nooit iets gehad.
Dat ze uit de Worldtour zijn weggezakt vind ik jammer. Verwacht dat er wel altijd een markt zal blijven voor dit merk. Denk/hoop dat ze het nog een aantal jaar volhouden. Een overname is een risico. Kans dat dan snel deel van de magie weg is (Volvo?).
Volgende week jarig. Misschien trakteer ik mijzelf op de Big Corkscrew.