Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid HC
Dat zou kunnen, maar dat is vrij snel.
Interne kabels misschien die wat voorkeur hebben?
Interne kabels misschien die wat voorkeur hebben?
Er zijn fietsen op de markt die een veer gemonteerd hebben tussen het frame en de vork, misschien is dat het?koeroeur schreef: ↑20 jan 2025 09:26 Het stuur van m'n woonwerk fiets wil steeds terug naar het midden. Als ik slechts heel lichtjes instuurt, voel ik dat hij terug naar het midden wil. En als ik het stuur zachtjes heen en weer beweegt, zie ik het als het ware met een 'klikje' in het midden vallen.
Geef soms een raar effect middenin een lichte bocht.
De balhoofdlagers zouden vorig jaar vervangen zijn. Kunnen die al opnieuw versleten zijn?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Het is wel mogelijk. Wat je beschrijft lijkt erg hard op een putje in de lagerschaal. Als je een tijdje rijdt met wat speling op het balhoofd krijg je dit. De kogeltjes blijven dan ahw. hangen in het putje.koeroeur schreef: ↑20 jan 2025 09:26 Het stuur van m'n woonwerk fiets wil steeds terug naar het midden. Als ik slechts heel lichtjes instuurt, voel ik dat hij terug naar het midden wil. En als ik het stuur zachtjes heen en weer beweegt, zie ik het als het ware met een 'klikje' in het midden vallen.
De balhoofdlagers zouden vorig jaar vervangen zijn. Kunnen die al opnieuw versleten zijn?
Klinkt idd als een putje in je lagers, mede door slijtage of ruimte op je balhoofd. Je kan proberen de lagers een kwart slag te draaien zodat het putje aan de zijkant komt waar je er geen last van hebt.koeroeur schreef: ↑20 jan 2025 09:26 Het stuur van m'n woonwerk fiets wil steeds terug naar het midden. Als ik slechts heel lichtjes instuurt, voel ik dat hij terug naar het midden wil. En als ik het stuur zachtjes heen en weer beweegt, zie ik het als het ware met een 'klikje' in het midden vallen.
Moet binnenkort toch m'n lease onderhoudje doen. Vraag het dan meteen.
Hier weer even eentje in het kader van domme vragen.
Vorig jaar een nieuwe fiets gekocht. Deze kwam standaard met Goodyear Eagle F1 banden.
Wat zou ik er van merken als ik naar premium banden switch? Bv Continental GP5000, Schwalbe Pro One of Pirelli P Zero?
Vorig jaar een nieuwe fiets gekocht. Deze kwam standaard met Goodyear Eagle F1 banden.
Wat zou ik er van merken als ik naar premium banden switch? Bv Continental GP5000, Schwalbe Pro One of Pirelli P Zero?
Ik heb op één fiets ook een paar van die Goodyears en eerlijk gezegd vallen ze mij 100% mee. Je zult wel iets merken als je overstapt op een topband, maar b.v. een Conti Ultra Sport naar GP5000 vind ik een veel groter verschil.
45€ voor een bandje vind ik ook gewoon teveel. Aangezien ik altijd altijd alleen rijd en snelheid van ondergeschikt belang is aan de training en de omgeving.
45€ voor een bandje vind ik ook gewoon teveel. Aangezien ik altijd altijd alleen rijd en snelheid van ondergeschikt belang is aan de training en de omgeving.
Campagnolo Ultra Dork
Hmm zo klinkt het niet alsof het die 45 of nou ja eigenlijk 90 euro waard is inderdaad. Thanks!Ernie C. schreef: ↑22 jan 2025 13:22 Ik heb op één fiets ook een paar van die Goodyears en eerlijk gezegd vallen ze mij 100% mee. Je zult wel iets merken als je overstapt op een topband, maar b.v. een Conti Ultra Sport naar GP5000 vind ik een veel groter verschil.
-
- Forum-lid
Dertig euro is het verschil (15 per band). Zou eerst je huidige banden oprijden en daarna pas vervangen.
ja oke 30 euro als ik toch zou moeten vervangen. Maar nu zijn mijn huidige banden nog niet op en dus zou het een extra uitgaven zijn. Ik wacht lekker tot ze op zijn en ga dan nog eens kijkenColumsbusMJ schreef: ↑22 jan 2025 13:52 Dertig euro is het verschil (15 per band). Zou eerst je huidige banden oprijden en daarna pas vervangen.

Als je die fiets vorig jaar gekocht hebt, zijn die banden inmiddels wel zowat aan vervanging toe. Dan kun je gelijk over naar iets anders.
Als ze nog (lang) niet versleten zijn, dan ga je functioneel geen verschil merken.
Dogma F
Ik ben een mooi-weer fietser en woon in Nederland... dus waarschijnlijk heb ik nog wel even

maar richting het aanstaande seizoen wel even controleren en besluiten