Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

DI2 blijft leeglopen

RDB
Forum-lid

RDB 19 jan 2025 19:24

Ik de ultegra 11-speed di2 groepset. Een tijd geleden begon mijn batterij steeds leeg te lopen, na 2-3 dagen was deze plat. Eerst heb ik een nieuwe batterij geplaatst. Dit heeft het verbeterd maar niet verholpen, nu liep mijn batterij na 4-5 dagen leeg. Dan heb ik een voor een alles uitgetrokken waaruit bleek dat als de voorderailleur uitgetrokken was mijn batterij wel vol bleef. Dan nieuwe voorderailleur geplaatst en mijn batterij hield goed stand. Nu 4-5 weken later plots terug batterij plat en wanneer ik deze oplaad gaat hij maar 1-2 dagen mee. Ik heb geen idee meer wat ervoor kan zorgen dat de batterij blijft leeglopen. Heeft iemand dit ook al meegemaakt?

derxx
Forum-lid

derxx 20 jan 2025 14:28

Misschien is je kabeltje tussen de voorderrie en de accu stuk. Kan zo maar zijn dat daar een breukje zit met kortsluiting, of dat de mantel ergens doorgesleten is.
Zou opzich ook wel verklaren dat het met het vervangen van de voorderrie het even goed ging, omdat je dan aan die kabel hebt zitten morrelen, en deze hierdoor wellicht net even geen lekstroom meer heeft gehad.Die kabel tussen accu en voorderrie is maar kort, dus ook maar een paar euro om te vervangen.
Afbeelding

Juppehup
Forum-lid

Juppehup 21 jan 2025 06:00

Goh, dit is een lastige zeg. Ik heb het zelf ook eens gehad, een hetzelfde aangepakt als jij. Dat bleek met een derailleur swap opgelost. Bij jou zet hij nog even door 🫤. Een kabel zou kunnen zoals al gezegd.

Schijnbaar heeft een SM-PCE02 ook een soort functie in drain te identificeren: https://bettershifting.com/how-to-troub ... in-issues/

Ik heb daar geen ervaring mee, maar misschien eens aansluiten op zo'n ding en kijken wat er uitkomt(?(

Plaats reactie