Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 17 dec 2024 09:52

Kon Bonnanour uitleggen waarom hij afwijkingen in bloedpaspoort had? Of is t meer 'ik ben nooit positief getest, dus ik ben onschuldig argument'?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 dec 2024 10:22

Aerts, Bosuit en Fluckiger waren geen afwijkingen in het bloedpaspoort, dus zeker niet vergelijkbaar.
Campagnolo Ultra Dork

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 17 dec 2024 11:59

Het blijft wel een David vs Goliath dingetje. Instituten als het UCI hebben oneindig meer tijd en geld dan een renner. Gewoon tijd rekken en de fondsen bij de renner lopen wel leeg.
Uno-X Mobility or bust!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 dec 2024 12:32

Het probleem is ook dat de bewijslast bij de beschuldigde ligt.
Als je een kleine portemonnee hebt is het voor hen gewoon bijna onmogelijk om je gelijk te halen.
Ik ken er eigenlijk alleen maar Bjorn Leukemans die dat gelukt is.
(Froome ook maar die had genoeg geld achter zich ;) )

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 17 dec 2024 13:22

Voordat iemand beschuldigd wordt obv afwijkingen in bloedpaspoort, zullen er wel zeer sterke aanwijzingen zijn:

https://www.dopingautoriteit.nl/dopingc ... h_paspoort

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 18 jan 2025 19:24

Is dit ontopic?

https://www.wielerflits.nl/nieuws/jonas ... lmonoxide/
Ik weet nu niet wat ik van deze uitspraak moet denken.🤔🙄

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jan 2025 19:47

Dus andere ploegen doen het wel om beter van te gaan fietsen en UAE en Visma niet? Dan kunen we wel stellen dat het niet heel veel doet...
Campagnolo Ultra Dork

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 18 jan 2025 23:21

't zijn stoute jongetjes, maar bij Visma zijn ze braaf. Even door de schaarser wordende haren krabben...

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 19 jan 2025 08:02

Gewoon verbieden die methode van "meten", gezond kan het nooit zijn en wat niet controleerbaar is zal ook ge(mis)bruikt worden.
Ik denk niet dat wielrennen zonder die metingen onmogelijk wordt?
Trouwens , als Pogacar diat spul gebruikt om zo goed te zijn veronderstel ik dat Vingegaard zonder nooit zo goed als Pogacar kan zijn of hem benaderen.
Gebruiken ze bij QS dat toestel ook?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 jan 2025 08:28

Lekker hypocriet weer van Vinegaard. Nee hoor,....... wij zijn echt het allerbraafste jongetje van de klas. Wij doen nooit een vlieg kwaad. Die anderen,..... oh,..... al die andere ploegen. Eikels, allemaal eikels. Die lappen elke regel aan hun laars. Ze zouden het moeten verbieden,.....

Ik vind dat eerlijk gezegd nogal ongeloofwaardig. Ik weet ook niet zo goed wat er mee te doen. Verbieden? Klinkt heel aanlokkelijk. Dat je niet meer kan meten is een gemis waar geen enkele supporter wakker van gaat liggen, die wil gewoon mooie koers zien. Maar hoe controleer je het verbod? Is dat te zien aan bloedwaardes of zo? Ik heb daar een hard hoofd in. Of is dat apparaat zo kolossaal groot dat het nogal opvalt, als een ploeg dat bij zich heeft. Dat laatste zou controleerbaar zijn. CO2 rebreather in de bus gevonden en de gehele ploeg mag naar huis. Maar in de maat schoenendoos en dan is het lekker te verstoppen in de bus. En wat als rebreathen ook voor de tour zin heeft? Wat dan? Out-of-competition rebreathen verbieden? Hoe dan?
Live fast; die young. mijn blog

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jan 2025 08:38

Volgens mij wordt het juist in trainingsblokken ingezet om een hoogtestage na te bootsen.
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 19 jan 2025 14:13

"De tweevoudig Tourwinnaar en zijn ploeg Visma | Lease a Bike doen zelf ook aan het inhaleren van koolmonoxide, maar andere ploegen gebruiken de methode om hun prestaties op een oneerlijke manier te verbeteren, klinkt het."
Wij gebruiken een beetje epo maar de anderen gebruikten meer, iets van die strekking. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie