Ik ook!daniel1975 schreef: ↑18 jan 2025 10:19 Bekend probleem, ik loop altijd tegen hetzelfde aan. RC viel dus helaas 1.5 jr geleden af, want vind het mooie fietsen en heb wel wat met Scott.

Fiets Magazine nr. 3-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik ook!daniel1975 schreef: ↑18 jan 2025 10:19 Bekend probleem, ik loop altijd tegen hetzelfde aan. RC viel dus helaas 1.5 jr geleden af, want vind het mooie fietsen en heb wel wat met Scott.
Dan heb je dus 400 gram te pakken op het frame waar een deel vanaf gaat vanwege de maat en de 'normale' Addict heeft een ronde zadelpen van 185 gram ofzo. De Addict 10 is verder ook DA afgemonteerd, alleen de ketting en cassette niet.scottpch64 schreef: ↑18 jan 2025 13:33 Verschil in carbon tussen de Addict en de Addict RC Ernie.
De nieuwe Addict RC heeft een veel lichtere carbonsoort terwijl de Addict gebruikt maakt van het normale HMF carbon, dat scheelt al zo'n 400gr.
Zadelpen was van de oude Addict RC al 60gr lichter dan in de Foil die ook in de Addict zit.
Ze geven aan dat de nieuwe zadelpen nog lichter is dan de oude in de RC...
Dura Ace tov Ultegra ook zo'n 300gr en dan zijn we er al!
Wielen nog iets lichter, hatseflats.![]()
9cm drop is toch heel weinig zeker op een race geometrie.Beam me up, Scotty schreef: ↑18 jan 2025 09:46 M zou ook mijn inschatting zijn. Besef dat het een fiets is voor gestrekt en diep zitten. Zelf ben ik iets korter en heb ik iets meer beenlengte dan jij. Daardoor pas ik niet op de nieuwe RC. Op de M heb ik 3,5 cm spacers en een 100 mm stuurpen, bij een drop van 9 cm. Dat ziet er niet uit!
Dat dan weer wel!Ernie C. schreef: ↑18 jan 2025 14:23Dan heb je dus 400 gram te pakken op het frame waar een deel vanaf gaat vanwege de maat en de 'normale' Addict heeft een ronde zadelpen van 185 gram ofzo. De Addict 10 is verder ook DA afgemonteerd, alleen de ketting en cassette niet.scottpch64 schreef: ↑18 jan 2025 13:33 Verschil in carbon tussen de Addict en de Addict RC Ernie.
De nieuwe Addict RC heeft een veel lichtere carbonsoort terwijl de Addict gebruikt maakt van het normale HMF carbon, dat scheelt al zo'n 400gr.
Zadelpen was van de oude Addict RC al 60gr lichter dan in de Foil die ook in de Addict zit.
Ze geven aan dat de nieuwe zadelpen nog lichter is dan de oude in de RC...
Dura Ace tov Ultegra ook zo'n 300gr en dan zijn we er al!
Wielen nog iets lichter, hatseflats.![]()
Het grootste verschil zit dus in slijtage en smaakgebonden delen en je hebt nog 2000 euro + eventuele verkoop wielen om daar wat aan te doen.