Advies Aero stuur met geïntegreerde stuurpen
Bertram, het Giant stuur dat je noemde in je beginpost, is al een tijdje op de markt.
Tenzij deze verbeterd/aangepast is, gaat deze waarschijnlijk niet werken op de nieuwe TCR ivm kabels die binnendoor lopen.
Maar je fietsenzaak kan dat vast uitzoeken.
Tenzij deze verbeterd/aangepast is, gaat deze waarschijnlijk niet werken op de nieuwe TCR ivm kabels die binnendoor lopen.
Maar je fietsenzaak kan dat vast uitzoeken.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Ah bedankt voor de tip.
Goed punt! Idd maar even wat extra uitgeven. Minpunt zou de flexibiliteit in de fit kunnen zijn, maar ik heb nu ook een tcr en in combinatie met een bikefit die ik ooit heb gedaan weet ik heel goed welke maten in wil hebben.wasbeer2006 schreef: ↑17 jan 2025 08:24Een integrated stuur kost gewoon 5 a 600 euro. Deze krijg je bij je FM echt wel voor 550, nog veel.
Als je het mooi vind zou ik er toch over nadenken een losse pen en mooi stuur zit ook op 350 he.
Tuurllijk is 200 extra veel geld, maar het is niet zo erg als het lijkt.
Even terug on topic: De nieuwe Giant (TCR, maar ook Propel) hebben een D-shape vorkbuis. Giant levert zelf bijpassende stuurpennen met een D-vormige klemming. Op de vork van een TCR frame wat ik recent in handen heb gehad stond ook een sticker met specifiek vermeld dat die vork enkel te gebruiken is in combinatie met de speciale stuurpennen van Giant.
Er past wel een normale (1 1/4" of 1 1/8", afhankelijk van het model vorkbuis: OD1 of OD2) stuurpen op, maar ik betwijfel of die zonder shim goed gaat klemmen. Nu zijn er wel weer aftermarket shims verkrijgbaar, maar dat is wel iets om rekening mee te houden indien je af zou wijken van de standaard Giant stuurpennen.
Er past wel een normale (1 1/4" of 1 1/8", afhankelijk van het model vorkbuis: OD1 of OD2) stuurpen op, maar ik betwijfel of die zonder shim goed gaat klemmen. Nu zijn er wel weer aftermarket shims verkrijgbaar, maar dat is wel iets om rekening mee te houden indien je af zou wijken van de standaard Giant stuurpennen.
Alles is relatief 

-
- Forum-lid
Vaak worden die shims meegeleverd maar je moet idd opletten welke diameter de vorkbuis heeft.
Daarom is het veiliger om een stuurcombi van het eigen merk te nemen...
Alleen de TCR stuurpen meer aero laten lijken kan via https://coverstemshop.com/en.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan is Giant bij mij “af”.scottpch64 schreef: ↑18 jan 2025 13:48 Vaak worden die shims meegeleverd maar je moet idd opletten welke diameter de vorkbuis heeft.
Belachelijk dat je niet zelf je stuur kunt kiezen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ansich ik D shape wel de oplossing voor scheve sturen.
Nu weet ik dat het aan mijn ligt, maar een stuur recht zetten is bij mij altijd drama
Nu weet ik dat het aan mijn ligt, maar een stuur recht zetten is bij mij altijd drama
Heb het stuur besteld, maar nog geen ervaring mee.
Race: Giant TCR en Giant Propel