Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
-
- Forum-lid
In mijn geheugen niet.
Zit wel een kern van waarheid in.
Hier is de weg vochtig terwijl de laatste bui 12 uur geleden was. Het is wel mistig hier in Zuid Oost Brabant.
Zo is het vaker dat de weg eigenlijk niet top is om te fietsen terwijl het al even niet meer heeft geregend.
Hier is de weg vochtig terwijl de laatste bui 12 uur geleden was. Het is wel mistig hier in Zuid Oost Brabant.
Zo is het vaker dat de weg eigenlijk niet top is om te fietsen terwijl het al even niet meer heeft geregend.
-
- Forum-lid
hier idem ri strook langs water tussen Elburg en Amersfoort of zelfs de Flevopolder in. maar dan nog kom ik teveel stukken tegen die nat en smerig blijven. maar goed dat ik nog steeds een hele oude pekelfiets tot mn beschikking heb.
-
- Forum-lid
Gisterochtend was het wegdek droog. Nu met die mist is de luchtvochtigheid hoog met als gevolg dat de wegen niet droog worden of vochtig blijven. Als de mist opklaart en het blijft vannacht droog dan zijn de wegen hier morgen droog. Het scheelt wel of je in een bosrijk gebied woont, of in de polder.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jongens, wees blij dat het droog en rustig weer is. Die mooie heldere periodes met serieuze vorst komen niet meer (frequent) terug, die tijd is helaas voorbij. Ik ben al heel gelukkig als we dit jaar niet weer een regentijd krijgen van 5 maanden tot juli aan toe. Lijkt mij heerlijk als ze straks weer gaan zannikken over een neerslagtekort 

Less is bore
-
- Forum-lid HC
Dat is meestal wel. Het is ook al bijna een uur langer licht, gaat echt hard einde maand al tegen 18u!
De beste zonnige dag in Januari levert ruim 2x meer zonne energie op dan de beste in dec.
Het is nu best oke weer, prima tempratuur en droog, beetje vochtig, maar bij tijd had ik nu zeker gegaan.
In mijn beleving zijn de wegen van december tm begin februari inderdaad altijd nat.
Of je moet echt droge zonnige dagen hebben, maar dan nog dit weekend was het gros in de polder nat.
-
- Forum-lid
Fietsen vind ik weinig aan onder deze mistige en vochtige omstandigheden. Regen doet weinig onder voor deze omstandigheden.