Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
koeroeur
- Forum-lid
koeroeur
14 jan 2025 19:46
Tussen 10 à 15.000 anderen? Ik zie genoeg beelden dat het aanschuiven is aan hellingen. No thanks. Even leuk op een andere dag. De iconische plaatsen zijn dikwijls toch verkeersarm.
Ook het gaan kijken en op verschillende plaatsen willen staan met de bijhorende verkeersovertredingen en chaos? No thanks. Ik wil gerust gaan kijken en er een gezellig feestje van maken, maar niet dat opgefokte sfeertje en al beginnen wegspurten naar de auto zodra de eerste 50 renners gepasseerd zijn.
Ik heb hem mijn mening gegeven, hij beslist wat hij wil doen.

-
Kornuit
- Forum-lid HC
Kornuit
15 jan 2025 09:39
koeroeur schreef: ↑14 jan 2025 19:46
Tussen 10 à 15.000 anderen? Ik zie genoeg beelden dat het aanschuiven is aan hellingen. No thanks. Even leuk op een andere dag. De iconische plaatsen zijn dikwijls toch verkeersarm.
Ook het gaan kijken en op verschillende plaatsen willen staan met de bijhorende verkeersovertredingen en chaos? No thanks. Ik wil gerust gaan kijken en er een gezellig feestje van maken, maar niet dat opgefokte sfeertje en al beginnen wegspurten naar de auto zodra de eerste 50 renners gepasseerd zijn.
Ik heb hem mijn mening gegeven, hij beslist wat hij wil doen.
Ik weet niet waar je die mening hebt opgedaan, maar vorig jaar bij de RVV hebben wij op 1 plek de hele dag ontzettend genoten. We zijn met een schuttlebus van het station in Ronse naar de Oude Kwaremont gebracht. Ik weet niet of de busschauffeur zich aan de snelheid hield, maar ik heb iig geen verkeersovertreding gemaakt. Rond 11 uur stonden we vlak voor de top. Om de beurt konden we even naar het plein om wat drinken te halen of een toilet bezoek. De hele dag één groot feest daar en troffen daar Amerikanen, Italianen en Fransen. Nadat de renners voor het laatst waren gepasseerd de finish gekeken op een groot scherm en daarna met dezelfde bus weer terug naar Ronse. Met stip op 1 qua profkoersen die ik heb bezocht.

-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
15 jan 2025 12:16
Waar koeroeur op doelt is de grote groep die de koers op zoveel mogelijk plekken wil volgen.
Zij staan ergens op het parcours te wachten op de koplopers en zodra die voorbij zijn rennen ze naar de auto/brommer om een kwartier later op een ander punt dezelfde koplopers te zien.
En dit doen ze de hele dag door.
Kijk maar eens naar die vent met zijn "LUC" spandoek, die wil zoveel mogelijk in beeld komen.
Het lijkt mij dat tijdens het verplaatsen van de ene naar de andere plek de verkeersregels niet echt nageleefd worden.
-
CampaYolo
- Forum-lid
CampaYolo
15 jan 2025 13:57
Precies, bende op de weg.
Ik heb het wel eens gedaan met de tourrit die Boom heeft gewonnen.
Redelijk aan het begin van de etappe gaan staan om later naar een kasseienstrook te rijden. We hadden een paar uur de tijd, toch was het net op tijd dat we op de 2e plek stonden.
Er zijn er meerdere die dat doen, dus staat het verkeer wel eens vast. Er is dus wel een groep die denkt dat zij niet aan hoeven te sluiten in die file's. Ik kan me voorstellen dat het over die weggetjes in de Vlaamse Ardennen nog chaotischer is.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
Kiekeboe
- Forum-lid
Kiekeboe
15 jan 2025 20:26
BertL schreef: ↑13 jan 2025 23:13
Op vrijdag trainen vaak de profs. Leef je dan uit en ga er tussen rijden.
Inderdaad, als je kan op vrijdag gaan.
Is de beste dag.
-
rene
- Forum-lid HC
rene
15 jan 2025 20:31
Als je op een dag gaat in dezelfde week als de koers kom je wellicht nog een bekende tegen. Dan is het een stuk rustiger, zeker op de klimmetjes, zijn de terrassen open voor een drankje en hapje.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless