Eerst heb ik alle platen gemonteerd; heb 15mm dikte genomen voor wat meer "vlees". 12mm is wel erg dun, vooral ook omdat die platen geperst zijn en ze dus wat minder houvast bieden. Je kunt platen kopen van 590mm breed, dat is ideaal om te hanteren. Dwarslatten van 50x20mm, 2700mm lang (garage is 5380mm, dus dat paste mooi), vastgemaakt met slagpluggen van 6x80mm. 5 stuks op een lengte van 2700mm is meer dan voldoende, dat gaat echt nergens heen.Crimby schreef: ↑15 jan 2025 07:58 Ik had net besloten dit toch maar niet op deze manier te doen, maar het ziet er toch wel erg strak uit. Misschien later toch maar goed aanpakken en de hele zijde op deze manier maken.
Dummy vraag. Heb je nu alles aan die OSB platen gehangen en heb je dat na montage van de platen gedaan of heb je alles eerst aan de platen gemonteerd en dan pas de platen zelf gemonteerd?![]()
De twee sets wielen hangen aan van die goedkope haken met rode kunststof coating, lagen nog ergens in een kast. Maar omdat een set met banden nog geen 3kg weegt houden die haken het wel (gaten voorgeboord met een dun houtboortje en dan die haken erin draaien).
Voor de fietsbeugel wilde ik eigenlijk voor de stevigheid een extra lat achter de plaat maken en daar de houtdraadbouten in draaien (zaten er standaard niet bij), maar volgens mijn pa was dat niet nodig. Het hangt, maar het houdt niet over. Dus ik zou, als je iets zwaarders neerhangt, er een extra lat achter maken waarin je de houtdraadbouten kunt draaien.