Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
De ondergrond kan zeker koud zijn, maar de temperatuur op je Garmin is, zeker in de zon, niet meer dan een indicatie. Hier regelmatig een werkelijke temperatuur van 6-8 graden, maar in de schaduw (waar weken geen zon kan komen) een witte weg (rijp), waar je nooit weet of het glad is, of niet.Orlok schreef: ↑13 jan 2025 15:55Jawel, dat het soms verraderlijk glad kan zijn @Havana door de koude ondergrond ook al schijnt het zonnetje op je Garmin.havana schreef: ↑13 jan 2025 15:43In de zon zeker?DDX schreef: ↑13 jan 2025 15:19 Tja zaterdag terwijl garmin 8 graden aangaf :
https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/Sm ... 2x2048.jpg
Dat zegt helemaal niks.![]()
Ja hoor, inclusief gebroken pols, met die avond tientallen mede patiënten bij de eerste hulp. Het duurde meer dan vijf uur voordat er een foto gemaakt werd. Ik had die ervaring liever niet gehad.
Maar om op het weer terug te komen, hier koude nachten, zo'n -6, -7 graden en overdag alleen maar zon en iets van +6 en +7. Over een paar dagen weer boven de 10 graden.
-
- Forum-lid
En we Zijn weer terug bij af: miezer, mist, regen, nat, vies, vuil goor weer incl dito wegen .
1 'geluk', de wegen hier rondom Harderwijk zijn de afgelopen weken sowieso amper droog geweest. Ja, gistermorgen, toen leek het de goede kant op te gaan.....
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tsja, het hogedruk gebied ligt net een paar honderd km te laag 
Gelukkig geen bakken met regen en storm zullen we maar denken, rustig winterweer.

Gelukkig geen bakken met regen en storm zullen we maar denken, rustig winterweer.
Less is bore
-
- Forum-lid
Beetje stevige regen zou op zich geen kwaad kunnen om alle pekel weg te spoelen. Dan een droog dagje windkracht 5 en ook hier zouden de wegen weer grotendeels droog moeten worden
De wegen waren behoorlijk smerig vanmorgen ja. De fiets maar gepoetst naar aankomst op het werk. En even binnen warm staan in plaats van meteen het fietsenhok in.... En de voorspelling voor vanmiddag zal niet veel beter zijn. Met die mist en weinig wind gaat er niks opdrogen. En wat je zegt, de pekel ligt nog steeds op de weg helaas....
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
Gevoelsmatig zijn op de dagen dat ik op kantoor zit de wegen droog en is de lucht blauw. Op de dagen dat ik thuiswerk en een uurtje zou kunnen fietsen is het weer toch vaak ruk. Deze week geen regen voorspeld en de wegen zijn kletsnat. Ik ben er onderhand een beetje klaar mee.
Groetjes B100,
Groetjes B100,