Vandaag geklust aan de fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gisteravond voorrem graveller losgemaakt, ontlucht, zuigers schoon gemaakt.
Dan ben ik toch blij dat ik binnenkort naar Shimano kan, dan kun je net ff makkelijker met remolie je zuigers schoonmaken en smeren zonder bang te zijn voor de lak van de caliper.
Blokjes waren ook verder weg dan gedacht, dus maar even nieuwe besteld.
Dan ben ik toch blij dat ik binnenkort naar Shimano kan, dan kun je net ff makkelijker met remolie je zuigers schoonmaken en smeren zonder bang te zijn voor de lak van de caliper.
Blokjes waren ook verder weg dan gedacht, dus maar even nieuwe besteld.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee hoor, alleen met wasbenzine ontvet en dan een klodder Bison Max Repair Extreme erop, goed laten drogen (>4 uur), band monteren, klaar.daniel1975 schreef: ↑14 jan 2025 11:57Schoongemaakt, opgeschuurd, ontvet en die Bisonkit er overheen gesmeerd ofzo?

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gisteren voor het eerst gefietst met de Canyon Grizl, die ook mijn winterfiets is.
Na 500 meter omgekeerd omdat alleen de batterij van de linker shifter nog wat deed, ik had
inmiddels afgeschakeld tot 40x28 en was niet van plan zo mijn hele rit te fietsen.
Batterij wissel bleek (het was de eerste keer) super eenvoudig!
Meeste werk was het uitpakken van de batterijtjes en het vinden van die ene die op de grond viel en naar een onvindbaar plekje rolde.
Die heb ik dan ook nog steeds niet gevonden....
Na 500 meter omgekeerd omdat alleen de batterij van de linker shifter nog wat deed, ik had
inmiddels afgeschakeld tot 40x28 en was niet van plan zo mijn hele rit te fietsen.
Meeste werk was het uitpakken van de batterijtjes en het vinden van die ene die op de grond viel en naar een onvindbaar plekje rolde.
Courir c'est mourir un peu
Vergeleken hiermee is het wisselen van de batterij van de cadans sensor een wereldklus.synapse schreef: ↑14 jan 2025 15:34 Gisteren voor het eerst gefietst met de Canyon Grizl, die ook mijn winterfiets is.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Welke sealant gebruik je? Was die al zwart of is dat het resultaat van enkele jaren "chambreren"
.
Gisteren de nieuwe fiets (Lauf Seigla) al grotendeels op mijn maat gezet. Vandaag eigen wielen eronder en de crank en stuur nog wisselen (beide te groot) en dan hopelijk dit weekend eens een testritje plannen.

Gisteren de nieuwe fiets (Lauf Seigla) al grotendeels op mijn maat gezet. Vandaag eigen wielen eronder en de crank en stuur nog wisselen (beide te groot) en dan hopelijk dit weekend eens een testritje plannen.
Uno-X Mobility or bust!