Fietsen tijdens toerversie Ronde v Vlaanderen
Op zondag 6 april ga ik kijken naar de profkoers van de RVV. Op de zaterdag wil ik graag een rondje fietsen daar en wellicht nog enkele leuke hellingen rijden. Ik wil echter zeker niet meedoen aan de toerversie.
Is het überhaupt een beetje te doen om daar te fietsen op die dag; we willen wat later op de dag starten (rond 13:00 uur)?
Is het überhaupt een beetje te doen om daar te fietsen op die dag; we willen wat later op de dag starten (rond 13:00 uur)?
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Kort antwoord: neen.
Op vrijwel alle hellingen kom je zonder startbewijs niet door.
Op vrijwel alle hellingen kom je zonder startbewijs niet door.
Nou nee. Zodra er een evenementenvergunning is afgesproken met een autovrij parcours, is het dus geen openbare weg meer.
Ik heb een verre neef uit de VS die graag de Ronde wil gaan kijken maar ook graag zelf rijden. Ik heb hem echt afgeraden mee te doen met de cyclo.
Ik wil gerust met hem de laatste 100 km van de finale rijden, maar niet in een grote massa. Laat ons dan enkele dagen later alleen op pad gaan.
Genoeg gpx'en te vinden.
Niet ingeschreven zal je idd niet op het parcours mogen.
Ik wil gerust met hem de laatste 100 km van de finale rijden, maar niet in een grote massa. Laat ons dan enkele dagen later alleen op pad gaan.
Genoeg gpx'en te vinden.
Niet ingeschreven zal je idd niet op het parcours mogen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je moet je afvragen of je op de dag van de toertocht daar een "vrije" rit wil rijden.
Je zal maar net een stuk in de tegengestelde richting hebben uitgezocht.
Je zal maar net een stuk in de tegengestelde richting hebben uitgezocht.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Hier moet ik even ingrijpen. DIT IS GEEN CYCLO. Kent geen wedstrijdelement, geen massastart en geen tijdsmeting en heeft dus geen enkel kenmerk van een cyclo (ook bekend als granfondo).
RVV is gewoon een toertocht, of 'rando' in het Frans, 'Radtour' in het Duits of 'marcha' in het Spaans.
-
- Forum-lid
Een Gran Fondo is toch een 100 km challenge in Strava?