Build & Paint: medium budget gravelbike.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat kristallizer is wel grappig spul zeg.
Less is bore
- CampaYolo
- Forum-lid
Als je weet hoe er mee te werken wel ja

Overigens vind ik alle tips en volgers en andere geïnteresseerden zeer leuk.
Dat helpt toch om de handdoek niet al te snel in de ring te gooien.

Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Zooooo net resultaat met die kristal verf.
Gaaf hoor.
Toch altijd leuk als dat lukt he! Met dit soort projecten, dat parelmoer vind ik bv ook mooi
Gaaf hoor.
Toch altijd leuk als dat lukt he! Met dit soort projecten, dat parelmoer vind ik bv ook mooi
Misschien gebruik je dit al, maar om te spuiten met spuitbussen is dit wel handig voor het doseren.
https://www.plasti-dip.nl/shop/cangun-1 ... s-pistool/
Die kristalizer is een prachtig effect, nog nooit gezien
https://www.plasti-dip.nl/shop/cangun-1 ... s-pistool/
Die kristalizer is een prachtig effect, nog nooit gezien
- CampaYolo
- Forum-lid
Nou, bedankt voor de positieve reacties. Wij gaan eerst genieten van het weekend, daarna ga ik een schuurfeest organiseren.
- CampaYolo
- Forum-lid
Daar ben ik weer.
Na een weekje schuren en nadenken heb ik besloten het project kristal-effect terzijde te schuiven.
Het neigt toch teveel naar helemaal opnieuw beginnen en daar heb ik niet meer genoeg lak voor uit dat pakket.
Omdat het nu wel een zooitje begint te worden met alle lagen en kleuren ga ik er eerst met een witte primer over.
Ik heb hier nog wat witte lak liggen van Spraymax, moet net genoeg zijn.
Voor nog geen 2 tientjes ben ik om het volgende geweest om daar weer overheen te spuiten:

Hopelijk krijg ik hiermee een mooie onderlaag voor een "candy"roze fiets.
Wordt hopelijk vandaag nog vervolgd.
ADD Na het spuiten met de Spraymax had ik een schitterend paarlemoer frame. Daarna met de candy color erover van Stardust. Dat was even wennen, dat spuit gewoon voor geen meter. (Het is meer sputteren dan spuiten, wederom) Ik durf dat spul met het volste vertrouwen af te raden.

Na een weekje schuren en nadenken heb ik besloten het project kristal-effect terzijde te schuiven.
Het neigt toch teveel naar helemaal opnieuw beginnen en daar heb ik niet meer genoeg lak voor uit dat pakket.
Omdat het nu wel een zooitje begint te worden met alle lagen en kleuren ga ik er eerst met een witte primer over.
Voor nog geen 2 tientjes ben ik om het volgende geweest om daar weer overheen te spuiten:

ADD Na het spuiten met de Spraymax had ik een schitterend paarlemoer frame. Daarna met de candy color erover van Stardust. Dat was even wennen, dat spuit gewoon voor geen meter. (Het is meer sputteren dan spuiten, wederom) Ik durf dat spul met het volste vertrouwen af te raden.
Jammer, maar dan zou je nu jouw topic titel aan kunnen passen naar high budget ipv medium budget.CampaYolo schreef: ↑18 jan 2025 12:40 Daar ben ik weer.![]()
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- CampaYolo
- Forum-lid
@orlok.
Ja dat was ook al mijn gedachte
Anders wel "Heavy weight gravel bike" vanwege alle kilo's aan verf.
Het gaat me denk ik niet meer lukken om onder de 1500 euro te blijven door dat hele lak avontuur.
Achteraf gezien had ik meteen moeten doen wat ik maandag ga doen, een paar busjes halen waarvan ik weet hoe ik ermee moet en kan werken. (dan was ik iets boven de 1300 euro uitgekomen in totaal
) Maar al doende leert men en met de restjes die ik heb liggen kan ik weer wat gaan experimenteren voor toekomstige projecten.
Ja dat was ook al mijn gedachte

Anders wel "Heavy weight gravel bike" vanwege alle kilo's aan verf.
Het gaat me denk ik niet meer lukken om onder de 1500 euro te blijven door dat hele lak avontuur.
Achteraf gezien had ik meteen moeten doen wat ik maandag ga doen, een paar busjes halen waarvan ik weet hoe ik ermee moet en kan werken. (dan was ik iets boven de 1300 euro uitgekomen in totaal

- CampaYolo
- Forum-lid
Dat denk ik ook, ik had ondertussen rustig een spuitpistooltje kunnen kopen.
Maar dan moeten ze het niet in slechte spuitbussen verkopen.
Er zit nondeju meer roze in mijn (normaliter zwarte) haar dan op het frame, en ik ben echt geen transgender Billy Eilish fan die stiekem in touch is met zijn verkeerde binnenkant.
Mijn hele garage als spuitcabine afgeplakt tot aan de bielzen, via die 10cm tussen biels en dak komt er nog zoveel troep doorheen dat ik alles alsnog kan schoon gaan maken.